Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:38:17 GMT

کاروان غم در اراک به حرکت در آمد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۶۵۴۴

کاروان غم در اراک به حرکت در آمد

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله کاروان غم در اراک به حرکت در آمد.

خبرگزاری شبستان: اراک/ همزمان با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام، حضرت زهرا سلام الله علیه کاروان غم در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی به حرکت در آمد و مردم مومن، ولایتمدار و متدین استان از زن و مردم و پیرو و جوان با شرکت در این مراسم عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در شهر اراک نیز از ساعات اولیه صبح امروز مردم ولایی شهر اراک و همچنین دستجات عزاداری از نقاط مختلف شهر خود را به مرکز شهر و بقعه مبارکه امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون رساندند و پس از تجمع در میدان شهدای این شهر در قالب کاروان غم به سمت مصلای بیت المقدش شهر اراک حرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم با تن پوش هاس عزا و سربندهای یا زهرا(س)، و بر دست داشتن پرچم های عزا در این کاروان شرکت کرده و در غم شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا سلام الله بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

 

در این مراسم معنوی که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و متدین شهر اراک همراه بود، حضور گسترده جوانان و نوجوانان به چشم میخورد که در غم شهادت مادر خود حضرت زهرا (س) با غم و اندوه فراوان شرکت کرده و اشک می ریختند.

 

این حضور گسترده و با شکوه نشان از ولایتمداری، ایمان و اعتقادات مردم سرزمین آفتاب است که با شرکت در مراسم مختلف عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان داده و اعلام می دارند همواره پیرو ولایت فقیه و ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا و ارزش های دینی و اسلامی هستند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم مسیر میدان شهدا، پل خیبر، خیابان محسنی و خیابان شیخ فضل الله نوری را در قالب کاران غم و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی پیموده و با نوحه خوانی و مداحی خود را شریک در غم شهادت این بانوی بزرگ اسلام دیدند.

در پایان شرکت کنندگان با حضور در مصلای بیت المقدس در مراسمی سخنرانی شرکت کرده و سخنران این مراسم به سخنرانی در رابطه با سیره و منش حضرت زهرا(س)، همسرداری، ولایتمداری و شهادت این بانوی بزرگ اسلام به سخنرانی پرداخت.

 

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، علما و روحانیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و مدیران ارشد استان و اقشار مختلف مردم همراه بود.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد شهادت حضرت فاطمه زهرا س کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر کاروان غم استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت