Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «یک شهر زینب» با موضوع پایمردی مادران شهدای مقاومت در شهرک‌های نُبل و الزهرای سوریه روی آنتن شبکه اول سیما می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از  روابط عمومی گروه مستند روایت فتح، مستند «یک شهر زینب» پنجشنبه  دهم بهمن ماه از شبکه اول سیما  پخش می شود.

روح الله رفیعی کارگردان مستند «یک شهر زینب» در این باره گفت: این مستند روایتی است از پایمردی مادران شهدا در شهرک‌های نُبل و الزهرا در شمال سوریه که 4 سال در محاصره بودند و در بهمن 1394 توسط نیروهای مقاومت آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی ادامه داد: تیم پنج نفره ما چند ساعت پس از آزادسازی به شهر وارد شد، از قبل سناریوهایی برای کار تعریف کرده بودیم، تصمیم گرفتیم برویم به منطقه و هر کدام از سناریوها را که بتوانیم دست بگیریم و استارت کار را بزنیم.

ایده اولیه مستند یک جشن بود که با روایت جشن جلو رفتیم.

رفیعی افزود: فردای آزادسازی الزهرا جشنی بابت تکریم خانواده‌های شهدای نبل و الزهرا گرفتند و هنوز مناطق اطراف دست تکفیری ها بود و خمپاره بود که پشت سر هم می‌آمد، دقیقاً روز ولادت حضرت زینب (س) بود. در حین برگزاری مراسم تکریم خانواده شهدا خمپاره‌ها می‌آمد با طراحی که داشتیم یک دوربین داخل مسجد ماند و روایت مسجد و جشن را ضبط ‌کرد و دوربین دوم همراه آمبولانسی بود که به خاطر خمپاره‌ها به اطراف می‌رفت، ده دوازده خمپاره خورد و جالب بود اتفاقی نیفتاد جز دو سه خانه که گفتند افراد آنجا در مسجد هستند. در این مستند بحث مقاومت زنان و مادران و همسران شهیدی که فرزندان و همسرانشان را به جبهه می فرستند و خود هم در پشت جبهه به شهادت می رسند است.

روح الله رفیعی  20 بیست مستند در حوزه مقاومت کار کرده است که 10 مستند را در سوریه ساخته از جمله مستندهایی که در سوریه توسط رفیعی کار شده است: "خالد و مجتبی"، "پشت پردۀ شام"، "باب‌الجنت"، "هبه دختری از فلسطین"، " مخیم مدافع حرم"، دیگری "سرباز اسلام" و "یوسف" و بعدی، "سفیر امید"، "راوی نبل" و بعد هم "یک شهر، زینب"؛ مستند دهم می‌شود.

مستند «یک شهر زینب» کاری از روح الله رفیعی و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح است. علاقه‌مندان می توانند پنجشنبه 10 بهمن 1398 بعد از اذان مغرب، از شبکه اول سیما بیننده این مستند باشند.

 انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: فیلم مستند مستندسازی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این فیلم روایتی از سال‌ها فعالیت هنری سعید امیر سلیمانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما ست که از شبکه مستند پخش خواهد شد.
پیکر مرحوم مسعود اسکویی فردا ساعت ۹:۳۰ دقیقه از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما تشییع می‌شود.
اسکویی که بیش از نیم قرن سابقه گزارشگری، گویندگی و کارشناسی برنامه‌های ورزشی را داشت، ۱۲ اردیبهشت در ۸۵ سالگی درگذشت.
فصل دوم «رخ مادر» پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
مادران شهدا موضوع این مجموعه مستند است.
شبکه تهران مجموعه تلویزیونی دختر امپراطور را هر شب ساعت ۲۳ پخش می‌کند.
این مجموعه تاریخی محصول ۲۰۱۳ کره جنوبی داستان رقابت دو خواهر بر سر جانشینی پدرشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرسپولیس بازهم اخراجی داد؛ اینبار سروش
  • کارت زرد دوم برای سروش رفیعی و اخراج از زمین (نساجی 0-1 پرسپولیس)
  • کابوس اخراج برای پرسپولیس ادامه دارد؛ سروش رفیعی دقیقه 50 دو کارته شد!
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| برتری یک نیمه‌ای پرسپولیس مقابل نساجی
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • کشدارترین حواشی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان بی‌تاثیر بود؛ بدون دست هم می‌توانست بازی کند!
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت