Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده مراکز اقامتی به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، گفت: این معافیت مالیاتی تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه سفر مردم دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری یادآور شد: به دنبال پیگیری‌های چندساله و رایزنی‌های گسترده روزهای اخیر وزارت گردشگری، تشکل‌های حرفه‌ای مرتبط و فعالان گردشگری، بالاخره نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیه مراکز اقامتی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره) را از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بندهای ۱۲ و ۱۳ و ۱۶ ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده را در ارتباط با معافیت مالیاتی کالا و خدمات تصویب کردند که در بند ۱۶ این ماده مصوب شد خدمات اقامتی هتل‌های سه‌ستاره و پایین‌تر، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی گردشگری مجلس مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی