Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، به این ترتیب شمار افراد مبتلا به کوروناویروس جدید در چین از شمار افراد مبتلا در همه‌گیری سارز (نشانگان شدید حاد تنفسی) در این کشور در سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ که آن هم ناشی از یک کوروناویروس بود، بیشتر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ مورد جدید عفونت با کوروناویروس جدید را اعلام کرد و شمار تلفات ناشی از بیماری نیز تا ۱۳۲ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان همه‌گیری سارز در سرزمین اصلی چین ۵۳۲۷ نفر دچار عفونت با کوروناویروس عامل آن شدند. آن شیوع باعث مرگ ۷۷۰ نفر در سراسر  جهان، از جمله ۳۴۰ نفر در سرزمین اصلی چین شد.

برخی از کارشناسان  دولت چین را به خاطر واکنش سریع‌تر و ارائه زودرس اطلاعات در مقایسه به هنگام شیوع سارز ستوده‌اند. اما کارشناسان دیگر می‌گویند مقامات محلی در ابتدای این شیوع در اوائل ماه ژانویه بیش از آنکه به فکر پاسخ به شیوع بیماری باشند، می‌خواستند وضعیت را پایدار نشان دهند.

ژاپن و آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده‌اند که شهرندانشان را از شهر ووهان که کانون شیوع کوروناویروس جدید است، تخلیه می‌کنند.

در همین حال امارات متحده عربی روز چهارشنبه نخستین کشوری در خاورمیانه شد که موارد تایید شده عفونت با کوروناویروس را گزارش کرد. وزارت بهداشت و پیشگیری امارات اعلام کرد عفونت یک خانواده چهارنفره چینی در این کشور به ویروس ثابت شده است. بر اساس این اعلام «همه اعضای خانواده وضعیت پایداری دارند و  وضعیت با پیروی از اقدامات احتیاطی ضروری تحت کنترل است.»

خطوط هوایی خارجی پروازهای‌شان را به چین قطع می‌کنند

خطوط هوایی خارجی روز چهارشنبه با بالا گرفتن نگرانی‌ها درباره شیوع کوروناویروس جدید شروع به لغو  پروازهایشان به چین و از چین کردند.

این اعلام ساعاتی پس از آن انیجام شد که کشورها شروع به تخلیه هوایی شهروندان به دام‌افتاده‌شان در شهر قرنطینه‌شده ووهان، کانون شیوع بیماری با ۱۱ میلیون نفر جمعیت، کردند.

شمار فزاینده‌ای از کشورها از جمله آمریکا، بریتانیا و آلمان از شهروندانشان خواسته‌اند از سفرهای غیر ضروری به چین خودداری کنند.

خود چین نیز از شهرندانش خواسته است سفرهایشان به خارج را به تاخیر بیندازند. تا کنون دست کم ۱۵ کشور موارد تایید شده عفونت با کوروناویروس جدید را گزارش کرده‌اند.

بریتیش ایرویز، نخستین خط هوایی عمده‌ای است که اعلام کرد همه پروازهایش به چین و از چین را با توجه به توصیه‌های مسافرتی وزارت خارجه بریتانیا لغو می‌کند.

خطوط هوایی لاین اندونزی، بزرگترین شرکت هوایی جنوب شرق آسا از لحاظ اندازه ناوگان نیز اعلام کرد پروازهایش به چین و از چین را از روز شنبه تا اطلاع ثانوی معلق می‌ک‍ند.

سه خط هوایی در میانمار نیز از روز شنبه پروازهایشان به کشور همسایه چین را از روز شنبه لغو خواند کرد. خطوط هوایی کاتای پاسیفیک هنگ کنگ اعلام کرد به علت تقاضای کم و طرحی که دولت این جزیره برای مقابله با کوروناویروس دارد، پروازهایش به چین را کاهش می‌دهد.

بالاخره اینکه پاپوآ گینه نو، کشور کوچک منطقه اقیانوسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که به مسافران از آسیا اجازه ورود نمی‌دهد.

کد خبر 481258 برچسب‌ها سفر - هوایی كروناويروس بیماری - ویروس چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر هوایی كروناويروس بیماری ویروس چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، هرچند این شرکت جزییاتی درباره محصولش منتشر نکرده اما اخبار و شایعات حاکی از ارتقای قابل توجه آی پد جدید نسبت به نسخه های قبل از جمله استفاده از نمایشگر او ال ای دی، قابلیت پشتیبانی از شارژ MagSafe و ارتقای عملکرد با تراشه M۳ بوده است.

در این میان مارک گرومن خبرنگار نشریه بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده اپل در آی پد پروهای جدید به جای تراشه M۳ ازM۴ استفاده کند. اگر این امر حقیقت داشته باشد، آی پد پرو جدید نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشهM این شرکت است. به گفته گرومن هایلایت M۴ موتور عصبی ارتقایافته آن است که عملکرد فعالیت های هوش مصنوعی را ارتقا می دهد.

در واقع اپل احتمالا سری جدید تبلت هایش را به عنوان نخستین دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی واقعی خود ارائه کند. اما جزییات SoC آن هنوز مشخص نیست.

پیش بینی می شود طراحی کلی آی پد پرو جدید مشابه نمونه های فعلی و در ۲ اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ باشد اما بزرگترین ارتقا احتمالا استفاده از نمایشگر او ال ای دی در دستگاه ها است.

علاوه بر آن گرومن فاش کرده اپل پنسل(قلم اپل) نیز در این رویداد رونمایی می شود که برای نخستین بار قابلیت بازخورد لمسی را دارد. البته جزییات در این باره محدود است.

کد خبر 6091890 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا