Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@15:21:33 GMT

خط و نشان نظامی اردوغان برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۷۸۸۰

ساعت 24-رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که اگر آمریکا همچنان در فروش جنگنده‌های اف-35 به آنکار کارشکنی کند، ترکیه نیازهای نظامی خود را از جای دیگر تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از آنکارا، اردوغان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه موضوع خرید سیستم های دفاع هوایی اس- 400 از روسیه، موضوع تمام شده است، گفت: ترکیه بخش هایی از جنگنده های اف 35 را تولید می کند و پیش از این مقرر شده بود که ترکیه پنج فروند از این جنگنده ها را دریافت بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قرار است این جنگنده ها به ترکیه داده نشود، هزینه های صرف شده از سوی ترکیه باید از سوی آمریکا جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم تحویل این جنگنده ها به ترکیه ، به معنای به پایان رسیدن دنیا برای آنکارا نیست، گفت: ترکیه نیازهای نظامی خود را از جای دیگر می تواند تامین کند.

اردوغان با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ترکیه برای تامین نیازهای تسلیحاتی خود با مشکل مواجه بود، گفت: برخی خریدهای تسلیحاتی از جمله 10 هواپیمایی بدون سرنشین خریداری شده از اسراییل به ترکیه تحویل داده نشد و متعاقب آن ترکیه خود راسا اقدام به تولید هواپیماهای بدون سرنشین با هزینه ای به مراتب کمتر کرده است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت ادلب سوریه گفت: ترکیه با روسیه هم در سوچی، هم در روند آستانه در این زمینه مذاکراتی انجام داده و تصمیماتی اتخاذ شده است. در صورتی که روسیه در وعده های خود صادق باشد، ترکیه نیز صادق خوهد بود ولی متاسفانه روسیه به قولهایی که داده صادق نبوده است.

وی با عنوان اینکه مسوولین ترکیه با همتایان روس خود در حال تماس هستند گفت: اگر بمباران در ادلب متوقف نشود صبر ترکیه نیز بسر خواهد آمد و ترکیه آنچه که لازم باشد را انجام خواهد داد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی

بررسی مطالعاتی روی جامعه انتظامی ترکیه نشان داد که ۳۵ درصد نیروهای انتظامی این کشور به خودکشی فکر می‌کنند.

به گزارش مشرق، سندیکای اتحادیه نیروهای امنیتی و انتظامی ترکیه در نتیجه بررسی از نیروهای انتظامی در این کشور دریافت که از هر ۱۰ پلیس، ۳ نفر به فکر خودکشی است.

بررسی انجام گرفته روی ۱۵ هزار و ۳۷۵ نیروی انتظامی نشان داد که ۱۱ درصد این افراد بسیار راغب به خودکشی هستند و از مرگ خود استقبال می کنند.

در پاسخ به این سوال که آیا به خودکشی فکر کرده اید، ۶۴ درصد گفته اند که خیر و ۳۵ درصد گفته اند، بله.

فشار بالادستی، استرس، ساعت کار طولانی و وضعیت اقتصادی، ۴ دلیل عمده میل به خودکشی در میان جامعه انتظامی ترکیه است.

۷۶ درصد این افراد گفته اند که اگر شانس تغییر شغل را داشته باشند، این کار را انجام خواهند داد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم