Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@09:10:56 GMT

مراقب قطع برق و گاز باشید

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۸۱۶۸

به گزارش ایسنا، رکورد مصرف گاز در بخش خانگی با رسیدن به مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز شکسته و این مسئله موجب شده تا تمرکز دولت در بخش تأمین سوخت زمستانی، به تأمین گاز بخش خانگی معطوف شود و نیروگاه‌ها، صنایع عمده و دیگر بخش ها با محدودیت تخصیص گاز مواجه شوند.

درست است که با تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت گاز و صنعت برق کشور، تا امروز با وجود مصرف بالای گاز در بخش خانگی و با ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها و صنایع عمده، مشکلی در کشور احساس نشده اما در صورت ادامه روند رو به رشد مصرف گاز در بخش خانگی، علاوه بر محدود شدن بیشتر نیروگاه‌ها و صنایع عمده در مصرف گاز، احتمال افت فشار و یا حتی قطعی گاز در بخش هایی از کشور دور از ذهن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام توانیر، کمپین مردمی #درکنار هم دلگرم باشیم، برای مدیریت مصرف گاز و برق خانگی تشکیل شده تا با توجه به اینکه روزها و هفته‌های سردی در پیش داریم، اگر هر نفر یک لامپ اضافه را خاموش کرده و با پوشیدن لباس مناسب، دمای وسایل گرمایشی منزل خود را در سطح دمای رفاه (۱۸ تا ۲۲ درجه) نگه دارد، مشکلی در تأمین گاز و برق نخواهیم داشت.

از اینرو اگر با این اقدام بتوانیم فقط ۱۰ درصد از مصرف انرژی خانگی (گاز و برق) بکاهیم، روزانه ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز بخش خانگی صرفه جویی خواهد شد و این به معنای این است که شاهد عدم محدودیت و یا قطع گاز مناطق سردسیر انتهای شبکه گاز، کاهش محدودیت گاز صنایع و کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها خواهیم بود و بدون مشکل، روزهای سرد پیش رو را در کشور پشت سر خواهیم گذاشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بدهکاران گاز یا پرمصرف‌های انرژی مشترکین صنعتی بزرگ، مصرف گاز زیادی در دوره قرائت دارند که با توجه به این مصرف گاز بهای بالایی دارند که بیش از ۱۳ همت میزان مصرف صنایع بزرگ کشور است که اگر یک دوره قرائت خود را پرداخت نکنند عملاً ۱۳ همت عقب افتاده و مجموع مطالبات دولت از آنها اگر سه ماه طول بکشد مبالغ بسیار هنگفت خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات توسعه‌ای کشور و هدفمندی یارانه‌ها، عدم پرداخت گاز بها تبعات زیادی دارد که باید به موقع پرداخت کنند تا دولت از منابع به خوبی استفاده کند.

رحمانی بیان کرد: بزرگترین بدهکاران صنایع پتروشیمی، بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه رادیویی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ میلیون و ۷۰۰ مشترک خانگی داریم این مقدار مصرف، فقط به صنایع برمی گردد که به صورت دوره‌ای کمیته‌ای تشکیل شده تا با برگزاری جلسات مربوطه پرداخت بدهی‌ها انجام پذیرد.

کد خبر 6095639

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور