Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@15:57:11 GMT

صهیونیست‌ها درهای مسجد الاقصی را بستند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۹۰۹۵

صهیونیست‌ها درهای مسجد الاقصی را بستند

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمله به مسجد الاقصی نمازگزاران را از آنجا بیرون کرده و همه درهای مسجد و دروازه های بخش قدیمی قدس را بستند.

به گزارش مشرق، پلیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه همه درهای مسجد الاقصی و دروازه‌های بخش قدیمی قدس را بست و مانع از ورود و خروج شهروندان به آنجا شد.

یک مقام اداره اوقاف اسلامی فلسطین در گفت‌وگو خبرگزاری فلسطینی (معا) گفت: «نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی همچنین با حمله به صحن قبه الصخره دو جوان فلسطینی را پس از ضرب و شتم شدید بازداشت کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید نظر رئیس سابق اطلاعات اسرائیل درباره معامله قرن پنچ پرونده اساسی منازعه فلسطین و اسرائیل

نیروهای اشغالگر همچنان با حمله به نمازگزاران و حاضران در صحن های مسجد الاقصی آنها را با زور بیرون کردند.

تنها چند ساعت پس از رونمایی طرح موسوم به «معامله قرن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، امروز چهارشنبه ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست از سمت «باب المغاربه» به مسجدالأقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

این مقام اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی با تایید این خبر توضیح داد که ۶۱ شهرک‌نشین از جمله ۲۵ دانشجوی یهودی؛ صبح امروز به مسجد الاقصی یورش بردند و در صحن‌های مختلف آن پرسه زدند. علاوه بر آنها، ۴ افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در این یورشف شهرک‌نشینان را همراهی کردند.

رژیم صهیونیستی، ساعت هفت صبح امروز، باب المغاربه را به روی این شهرک‌نشینان باز کرد و با استقرار نیروهای پلیس خود در صحن‌های مختلف، اقدام به تامین امنیت این شهرک‌نشینان کرد.

چندی پیش، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس درباره احتمال انفجار اوضاع در سرزمین‌های اشغالی به دلیل تداوم تعرض اشغالگران به مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: آنچه اخیرا در مسجد الاقصی اتفاق افتاد و تعرض به نمازگزاران، محافظان و خادمان مسجد الاقصی و اقدامات و رفتارهای تحریک آمیز و خطرناک علیه آنها اوضاع را به سمت انفجار پیش خواهد بود و مسئولیت کامل آن متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی همچنان به اعمال محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مسجد الاقصی حمله معامله قرن اسرائیل فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند

۴۵ هزار فلسطینی امروز در حالی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند که نیروهای رژیم اشغالگر قدس از ورود ده‌ها جوان فلسطینی به مسجد جلوگیری کردند و تعدادی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی رژیم اسرائیل موانع آهنی در برابر درهای مسجد الاقصی قرار داده بودند تا مانع ورود ده‌ها جوان به صحن مسجد الاقصی شوند و برخی از آنها را دستگیر کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اضافه کرد: اقدامات سرکوب، ضرب و شتم، و جلوگیری از ورود آزادانه مسلمانان به مسجد الاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که همزمان به هزاران شهرک‌نشین صهیونیست اجازه داده شد برای انجام مراسم تلمودی که همزمان با عید پسح یهودیان است به مسجد الاقصی وارد شوند.

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل همزمان با آغاز جنگ علیه ساکنان غزه پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته، تهاجمات و تجاوزات خود به مسجدالاقصی و فلسطینیان در کرانه باختری را افزایش داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح