Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه کمیلی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در پی وقوع باران‌های سیل آسا در منطقه سیستان و بلوچستان و آسیب دیدن سلامتی بسیاری از هموطنان، زیر ساخت‌ها و تاسیسات شهری، سازمان بسیج جامعه پزشکی کل کشور و زیر‌مجموعه‌هایش در مناطق سیل‌زده، در حال خدمت‌رسانی به هموطنان آسیب دیده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در پی تجربیات تلخ گذشته از جمله سیل آق‌قلا و زلزله کرمانشاه، ۶ تیم عمومی و ۸ تیم تخصصی را سریعاً به مناطق سیل‌زده اعزام کرد و خدماتی از جمله انواع دارو‌ها، تجهیزات درمانی، بهداشتی را نیز جهت رفاه حال هموطنان ارسال کرد، همچنین تیم‌هایی به صورت ده گردشی با دارو و پرستاربه روستا‌های مختلف اعزام و به درمان بیماران می‌پردازند.   جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در ادامه متذکر شد: خوشبختانه درمیان فعالیت‌های مستمرومؤثر بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان و هم افزایی آن‌ها هیچ گونه بیماری واگیردار در این منطقه گزارش نشده است، البته طی هماهنگی‌های انجام شده تا به امروز یک کامیون پتو و مواد خوراکی، ۵۰۰دست لباس بین کودکان وهمچنین ۱۲ میلیون تومان دارو در ده گردشی به بیماران اهدا شده است. بیشتر بخوانید: جزئیات خدمت رسانی بسیج جامعه پزشکی به مردم مناطق سیل‌زدهکمیلی متذکر شد: باتوجه به حجم بالای امداد بسیج و گروه‌های جهادی، کلیه سیل زدگان اسکان و شرایط زندگی برای آن‌ها مهیا شده است، البته شرایط جغرافیایی همانند روز‌های گذشته است و این منطقه با شرایط آب وهوایی نسبتا گرم وباد‌های محلی رو به روست و حجم آب این منطقه شرایط بحرانی را به سر می‌برد، البته لازم بذکر است؛ طی عملیات پاکسازی تاکنون هیچ گونه بیماری منتقله از اب گزارش نشده است.
او با بیان اینکه تیم‌های متخصص پزشکان به صورت آماده باش قرار دارند و درحال خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند گفت: کارشناسان درمانی – بهداشتی با برپایی پایگاه‌های درمانی و ویزیت‌های رایگان به هموطنان سیل زده در حال خدمت رسانی هستند و در صورت نیاز نیرو‌های متخصص، تجهیزات دارویی و درمانی به این مناطق اعزام می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل بسیج جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6089011

دیگر خبرها

  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو