Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@13:19:28 GMT

برگزیت در پارلمان اروپا به تصویب رسید

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۹۳۹۱

برگزیت در پارلمان اروپا به تصویب رسید

در فاصله تنها دو روز مانده به ضرب‌الاجل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نمایندگان پارلمان اروپا با اکثریت قاطع آرا توافق برگزیت را تصویب کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه به توافق برگزیت که هفته گذشته مورد تأیید پارلمان و ملکه انگلیس قرار گرفته بود، رأی مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رأی‌گیری امروز پارلمان اروپا در بروکسل بر سر توافق نهایی اتحادیه اروپا و انگلیس درباره مفاد برگزیت، این توافق با 621 رأی مثبت در برابر تنها 49 رأی منفی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید جانسون توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را امضا کرد اتحادیه اروپا هم برگزیت را امضا کرد

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) در اولین نشست خبری خود به عنوان نخست‌وزیر جدید تأکید کرد که در موعد مقرر یعنی 31 اکتبر (11 آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، اما با توجه به ترکیب پارلمان وی در این کار ناکام ماند و در نهایت تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت تا شاید از این طریق ترکیب پارلمان را به نفع سیاست‌های مد نظر خود تغییر دهد.

به دنبال پیروزی قاطعانه حزب محافظه‌کار  (به رهبری جانسون) در انتخابات پارلمانی انگلیس در واپسین روزهای سال گذشته میلادی، مجلس عوام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه و طرح نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای برگزیت را تصویب کرد.

مطابق طرح جانسون، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا، وارد «دوران گذار» خواهد شد، به این معنا که طرفین (بروکسل و لندن) 11 ماه فرصت خواهند داشت تا به یک «توافق جامع» در خصوص ابعاد و جزئیات برگزیت دست پیدا کنند.

گرچه بوریس جانسون ابراز امیدواری کرده که در پایان دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اروپا برسد، اما بنا بر گفته بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس، زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع‌بینانه نیست. آنها معتقدند رسیدن به یک توافق جامع که در برگیرنده دغدغه‌ها و ملاحظات انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا باشد، مدت زمان بیشتری را می‌طلبد و بر همین اساس لازم بود تا جانسون دوران گذار را محدود به مدت زمانی 11 ماهه نمی‌کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا پارلمان اروپا اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت انگلیس لندن اروپا بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد