Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@13:26:40 GMT

واکنش ایران به برخورد پلیس فرانسه با معترضان

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۹۹۲۰

صراط:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار فیلمی از برخورد پلیس فرانسه با تظاهرکنندگان در این کشور در صفحه توئیترش نوشت: «دولت و پلیس ⁧‫فرانسه‬⁩ را در مواجهه با تظاهرات صنفی، قانونی، آرام و غیرمسلحانه مردم خود به پرهیز از کاربرد زور و خشونت عریان و رعایت حقوق آنها فرا می خوانیم.»

فرانسه و به ویژه پاریس پایتخت این کشور، از اواسط نوامبر ۲۰۱۸ به صحنه اعتراضات جنبش جلیقه زردها تبدیل شده، اگرچه اعتراضات این جنبش در اعتراض به طرح دولت ماکرون برای افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد، اما این اعتراضات به صورت هفتگی همچنان شنبه‌ها در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است، دولت فرانسه همچنین پناهجویان و مهاجران را نیز هدف این سیاست قرار داده است.

در هفته‌های گذشته نیز درگیری‌هایی بین معترضان و پلیس در پاریس و برخی شهرهای دیگر رخ داده است. معترضان در خیابان‌های پاریس علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و پلیس شعار سر داده اند.

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه خواهان توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می‌خواهد که سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی به تظاهرات‌های حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت معترضان از سوی پلیس این کشور واکنش نشان داد. 

کنعانی نوشت: با وجود میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آن‌ها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشگاه‌های آمریکا طی روز‌های گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بوده‌اند.

تاکنون ده‌ها دانشجوی و استاد معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴