Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@21:59:33 GMT

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره معامله قرن

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۹۹۳۶

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره معامله قرن

گروه بین‌الملل – وزارت خارجه عراق در واکنش به رونمایی از طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از مسلمانان خواست در حمایت از حقوق قانونی فلسطینیان و تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار آنان بایستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای از اعراب و مسلمانان خواست در حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس از فلسطینیان حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در ادامه این بیانیه آمده است: عراق در کنار برادران فلسطینی خود برای احقاق حقوق مشروع آنها که مشروعیت جهانی دارد و بیانیه‌های شورای امنیت آن را تأیید کرده، ایستاده و از حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و سرزمین خود دفاع و تأکید می‌کند قدس شریف و مسجد الاقصی همچنان تحت اشغال هستند.   همچنین در این بیانیه بر ضرورت بازپس دادن اراضی اشغال شده سوریه و لبنان به این کشورها تأکید شده است.   طرح به اصطلاح صلح ترامپ از سوی برخی مقامات کشورهای خاورمیانه و دیگر کشورها به عنوان طرحی یك‌طرفه و جانبدارانه مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.   
  انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا عراق معامله قرن وزارت خارجه عراق فلسطین همبستگی بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم