Web Analytics Made Easy - Statcounter

تندگویان گفت: سوال اینجاست که این اتفاق چه تاثیری بر کاهش طلاق دارد؟ از نظر ما طرح سهمیه‌بندی طلاق، هیچ کمکی به کاهش این آسیب نخواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در گفت‌وگو با برنا به موضوع سهمیه بندی طلاق اشاره کرد و گفت: این طرح در جهت پیشگیری از  کاهش فساد در دفترخانه‌های ثبت طلاق و همینطور کاهش طلاق انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این طرح به شکلی است که نمی‌دانیم چرا تصور شده است که با این سهمیه‌بندی جلوی فساد گرفته می‌شود و یا در مورد طلاق تنظیم بازاری به وجود خواهد آمد. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آنچیزی که در این بخش به ما مرتبط می‌شود موضوع کاهش آسیب طلاق است، عنوان کرد: سوال اینجاست که این اتفاق چه تاثیری بر کاهش طلاق دارد؟ از نظر ما طرح سهمیه‌بندی طلاق، هیچ کمکی به کاهش این آسیب نخواهد داشت.

تندگویان بیان کرد: تنها اتفاقی که با اجرای این طرح خواهد افتاد این است که زوج‌ها برای طلاق به جای مراجعه به یک دفترخانه به دفترخانه دیگری می‌روند. اما اینکه آیا این کار خودش سلب حقوق شهروندی است یا خیر بحث‌هایی است که باید کارشناسان مرتبط در مورد اظهار نظر کنند. 

او به انتقاد جوانان در شبکه‌های اجتماعی در خصوص این موضوع اشاره کرد و توضیح داد: این طرح که واکنش‌های منفی جوانان را در برداشته باعث شده حتی بسیاری از جوانان این داستان را به نحوی جدی نگیرند.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امیدواریم حال که قانون‌گذار در جهت جلوگیری از  فساد فکر می‌کند، به این موضوع هم فکر کرده باشد که در صورت بروز فساد جدید چه پیشگیری‌ها و سیاست‌هایی را مبذول دارد. چراکه ممکن است این اتفاق تبدیل به نوعی رانت برای دفترخانه ها شود.

تندگویان با اشاره به اینکه قانون‌گذار برای کاهش طلاق می‌تواند از حضور مددکاران اجتماعی بهره‌مند شود، تصریح کرد: با وجود اینکه هم اکنون به هنگام طلاق زوجین را به کمک گرفتن از مشاورین دعوت می‌کنند اما به این دلیل که پیگیری‌های بعدی از سوی مراجع ذی‌ربط صورت نمی‌گیرد در بیشتر مواقع این اتفاق نمی افتد.

او در پایان گفت: اگر به دنبال کاهش طلاق هستیم باید از ریشه به آن بپردازیم و بحث‌های آموزشی حوزه خانواده را در مدارس به وسیله استقرار مددکاران اجتماعی انجام دهیم. در واقع هر فرد می‌تواند یک پرونده از کودکی تا زمان ازدواج داشته باشد که با تکیه بر آن در دوران تاهل مشکلات رفتاری خود را با کمک گرفتن از کارشناسان حل کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طلاق سهمیه بندی طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست