Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@03:37:27 GMT

واکنش ها به معامله قرن

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۰۷۴۴

‍‍‍‍‍‍

در فلسطین مردم و شخصیت ها، متحد و یکپارچه ضمن مخالفت با معامله قرن، چنین طرحی را تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی خواندند و تاکید کردند این طرح آرمان‌های فلسطین را نابود می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات در غزه و کرانه باختری اعلام کردند: با سلاح مقاومت، معامله قرن شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با سران گروه‌های مختلف فلسطینی گفت: "توطئه ترامپ" راه به جایی نخواهد برد، ملت ما آن را به زباله دان تاریخ می‌اندازد.
" خالد الحیا " از سران جنبش حماس گفت: حماس هرگز هیچ جایگزینی را برای قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطینی نخواهد پذیرفت. خالد الحیا افزود: به کل دنیا هشدار می‌دهیم با این طرح همراه نشوند.
دیگر مقامات حماس هم درباره اجرای این طرح هشدار دادند.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در ادامه رد این طرح ننگین، رئیس جمهور کشورمان، طرح ضد فلسطینی رئیس جمهور آمریکا را «منفورترین طرح قرن» دانست.
آقای روحانی در پیامی در فضای مجازی نوشت: اقدامات احمقانه کافی است؛ طرح موسوم به معامله قرن نفرت‌انگیزترین طرح قرن است.

رئیس قوه قضائیه هم در بیانیه‌ای " معامله قرن ترامپ" را مغایر با حقوق بین الملل و ترفندی فریبکارانه برای تحکیم ظلم و تجاوزگری بیان کرد. آقای رئیسی افزوده، ازادیخواهان جهان از مراجع حقوقی و مجامع حقوق بشری انتظار دارند علیه رژیم قانون شکن امریکا به دلیل زیرپاگذاشتن اصول بنیادین حقوق بشر اقامه دعوا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و روسای مجلس لبنان، سوریه و فلسطین گفت: باید تلاش کرد همه کشور‌های اسلامی برای ناکام گذاشتن این طرح ضد بشری هم صدا شوند.

وزیر خارجه در فضای مجازی نوشت: این طرح بیشتر شبیه "بزرگراهی به جهنم" است. ما مسلمانان باید بیدار شویم، ایالات متحده هرگز واسطه‌ای صادق نبوده و نخواهد بود. وزیر امورخارجه پیشتر هم معامله قرن را پروژه خیالیء یک بساز بفروش ورشکسته خوانده بود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معامله قرن طرح ننگین آمریکا ترامپ رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن

نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح با برگزاری نشستی در پکن به مساله حل و فصل اختلافات و مغایرت‌ها با یکدیگر پرداختند.

به گزارش ایسنا، منابع مطلع در این باره به شبکه الجزیره اعلام کردند در نشست دو روز گذشته جنبش حماس و فتح که به میزبانی پکن، پایتخت چین برگزار شد، بر ضرورت وحدت و پایان دادن به اختلافات تاکید شد.

این منابع افزودند اعضای ۲ جنبش تاکید کردند که این دیدار در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و با پیوستن تمامی احزاب و گروه‌های فلسطینی به آن خواهد بود و در نشست بعدی که قرار است اواسط ژوئن در پکن برگزار شود، پرونده‌های مختلف را بررسی خواهند کرد.

طبق این گزارش، از جمله این پرونده‌ها، تمرکز بر نقش چین در تقویت وحدت فلسطین، تلاش برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی است. این دو جنبش همچنین درباره ضرورت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و ملی در برهه فعلی رایزنی خواهند کرد. یکی از وظایف اولیه این دولت متحد کردن نهادهای فلسطینی و آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود.

حاضران در نشست پکن بر وحدت موضع فلسطین در قبال جنگ علیه نوار غزه، اهمیت توقف جنگ نسل‌کشی، خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر از این باریکه و هماهنگی تلاش‌های ملی مشترک برای کمک‌های فوری امدادرسانی به نوار غزه تاکید کردند. همچنین از جمله پرونده‌های مهم در دستور کار این نشست، بررسی هماهنگی مواضع و تلاش در کرانه باختری و قدس برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به روستاها و شهرک‌ها و حمله به مسجد الاقصی بود.

حماس و فتح همچنین بر اولویت موضوع اسرا و ضرورت حفاظت از حقوق و حمایت از آنها در این مرحله تاکید کردند.

در سطح داخلی نیز نمایندگان ۲ جنبش علاوه بر توقف تبادلات رسانه‌ای، ضرورت احیای کمیته‌های مشترک و رسیدگی به مشکلات پیش روی آنها را بررسی کردند. حماس و فتح همچنین بر سر ادامه گفت‌وگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در سریع‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

رویترز پیشتر به نقل از مقامات حماس و فتح اعلام کرد چین میزبان مذاکرات برای گفت‌وگو درباره تلاش‌های آشتی داخلی خواهد بود. این خبرگزاری گزارش داد ریاست هیئت حماس را «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی این جنبش و هیئت فتح را «عزام الاحمد» بر عهده دارد.

در همین حال وزارت خارجه چین اعلام کرد، فتح و حماس اراده سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق گفت‌وگو ابراز کرده‌اند.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت نمایندگان فتح و حماس اخیرا برای گفت‌وگو در مورد ترویج آشتی فلسطین به پکن آمده‌اند. به گفته پکن که میزبان مذاکرات وحدت فلسطین است، طرفین برای ادامه گفت‌وگوها موافقت کردند و بر سر ایده‌هایی برای ادامه گفت‌وگو به توافق‌هایی دست یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول