Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@23:44:51 GMT

ترکیه: فرانسه حمایت از حفتر را متوقف کند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۱۲۸۴

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه ترکیه درباره مشارکت فرانسه در ایجاد صلح در لیبی واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «اگر فرانسه خواستار ایجاد صلح در لیبی است باید حمایت از "خلیفه حفتر" (فرمانده نیروهای شرق لیبی) را متوقف کند.»

کنفرانس برلین برای لیبی یکشنبه گذشته برگزار شد و نمایندگانی از آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر، کنگو و چهار سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای شامل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در آن حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیماتی که در این کنفرانس برای حل بحران لیبی اتخاذ شد شامل حوزه‌ها و مسائلی مثل اقتصاد و نفت، توقف دخالت خارجی، احترام به تحریم صدور یا استفاده از سلاح، آتش‌بس، منحل شدن شبه‌نظامیان فعال، و از سرگیری روند صلح در لیبی بود.

هم‌اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی پارلمان طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

سازمان ملل، دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج، مستقر در طرابلس را به رسمیت می‌شناسد اما شبه‌نظامیان شرق، تحت فشار عربستان و مصر سعی دارند، با زور نظامی، پایتخت را تصرف کنند. جنگ شرق و غرب لیبی از بهار گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه یافته و صدها نفر از طرفین کشته شده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه امروز جمعه برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین از هفته گذشته در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند کرده و شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

کد خبر 6089265

دیگر خبرها

  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض