Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:33:59 GMT

اجرای توافق پاریس کشور را محدود می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۱۴۷۸

اجرای توافق پاریس کشور را محدود می‌کند

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ابلاغیه اجرای توافق پاریس از سوی دولت گفت: این توافقنامه زمانی قابلیت اجرا دارد که مجلس شورای اسلامی آن را به تصویب رسانده باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی همه معاهدات بین المللی باید به تأیید مجلس برسد، افزود: ایران دارای معادن بسیار زیاد سوخت های فسیلی است و محدود کردن کشور در این زمینه آن هم در شرایطی که تحریم های زیادی علیه کشورمان اعمال شده است، به هیچ وجه درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث دیگر آن است که کشور ما در ایجاد گازهای گلخانه ای تأثیر چندانی نداشته است و کشورهای توسعه یافته باعث شده اند که کره زمین تهدید شود و لازم است که این کشورها به توافقنامه پاریس بپیوندد.

ابراهیمی ادامه داد: آمریکا به عنوان بزرگترین کشور ایجادکننده گازهای گلخانه ای از موافقتنامه پاریس خارج شده است و از انجام وظایف خود در این زمینه شانه خالی می کند، در حالی که این کشورها باید عضو توافقنامه پاریس شوند.

وی با بیان اینکه پیوستن به توافقنامه پاریس بار مالی زیادی برای کشور دارد، تصریح کرد: با توجه به خروج آمریکا از توافقنامه پاریس و همچنین عدم انجام تعهدات این توافقنامه از سوی کشورهای پیشرفته که تأثیر زیادی بر ایجاد و انتشار گازهای گلخانه ای در کره زمین دارند، عجله ایران برای اجرای این توافقنامه به هیچ وجه درست نیست.

کد خبر 4835713 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس پاریس علی ابراهیمی مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی انتخابات 98 شورای نگهبان ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف وزارت امور خارجه حسن روحانی ایران هیئت دولت عباسعلی کدخدایی مالیات بر ارزش افزوده گازهای گلخانه ای توافقنامه پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 پس از آنکه بخشی از سیلاب شکل گرفته بر اثر بارش شدید در افغانستان از مرز دو کشور عبور کرد و وارد ایران شد، حالا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه این اتفاق را در چارچوب اجرای توافق حقابه هیرمند خوانده و از تداومش در توافق با طالبان خبر داده است. اظهارات کنعانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند