Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی با اعلام شرایط کسانی که یارانه معیشتی دریافت نمی‌کنند گفت: صاحبان صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی برای جلوگیری از قطع یارانه معیشتی، باید موسسه خیریه ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسن میرزایی با اشاره به اینکه کسانی که شغل یا خودرو یا مسکن دارند به‌احتمال بالای 95 درصد سایر شاخص‌های حذف یارانه معیشتی را هم دارا هستند گفت: کسانی که دو ملک به‌صورت هم‌زمان داشته باشند و ارزش املاک و مستغلاتشان در تهران و کلان‌شهرها یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 900 میلیون تومان باشد  در فهرست دریافت یارانه معیشتی قرار نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر مجموع ارزش خودروهای سواری خانوار  بیش از 300 میلیون و خودروهای عمومی بیش از 400 میلیون باشد خانوار مشمول دریافت یارانه معیشتی نمی‌شوند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی در مورد دیگر افرادی که یارانه معیشت نمی‌گیرند ادامه داد: کارفرماها و صاحبان مشاغلی که خود شاغل بوده و بیش از سه بیمه پرداز دارند و کسانی که بیش از 300 میلیون تسهیلات دریافت کرده و در حال پرداخت اقساط آن هستند و همین‌طور کسانی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی رفته‌اند هم از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه معیشتی حذف می‌شوند.

میرزایی ادامه داد: بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تازه فهمیده‌ایم که ۳۰۰ هزار خانوار ثروتمند اصلاً مالیات نداده‌اند و نمی‌دهند و ۶۰ درصد ایرانیان هیچ نوع تسهیلات بانکی نگرفته‌اند.

وی بابیان این‌که هیچ‌کس از فهرست حمایت معیشتی و یارانه حذف نشده است گفت: اگر کسی یارانه و طرح حمایتی می‌گرفته و الان نمی‌گیرد باید به بانک عاملش و یا سایت یارانه مراجعه کند و ببیند علت آن چیست . در غیر این صورت یارانه کسی قطع نشده و کسی هم از لیست حمایت معیشتی حذف نشده است. آن‌ها که یارانه می‌گیرند، اما هنوز یارانه معیشتی نگرفته‌اند به‌شرط این‌که ثبت‌نام کرده باشند تا اسفند یارانه معیشتی آن‌ها و ماه‌های قبل به حسابشان واریز خواهد شد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی در خصوص لزوم تفکیک حساب تجاری و شخصی نیز گفت: اگر کسانی صندوق قرض‌الحسنه خانگی دارند باید موسسه خیریه ثبت کنند و حساب تجاری و حقوقی باز کنند این‌یک بی‌نظمی مالی است که باید اصلاح شود و این موارد اگر اصلاح نشود به‌عنوان درآمد فرد لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/4145/

منبع: آنا

کلیدواژه: یارانه حذف یارانه حسن میرزایی یارانه معیشتی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی قرض الحسنه خانگی یارانه معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟

صندوق رفاه دانشجویان برای تأمین بخشی از هزینه‌های دانشجویان در مقاطع تحصیلی تسهیلات و وام‌هایی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صندوق رفاه دانشجویان که زیر نظر وزارت علوم است، هرساله وام‌هایی نظیر وام تحصیلی، وام مسکن، وام ازدواج به دانشجویانی که در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تحصیل می‌کنند، پرداخت می‌کند. البته در نظر داشته باشید که برخی از این وام‌ها تنها به دوره‌های خاصی تعلق می‌گیرد.

دارا بودن شرایط عمومی برای تمامی دانشجویان الزامی است، اما در برخی مواقع بعضی از دانشگاه‌ها برای پرداخت وام به دانشجویان علاوه بر شرایط آموزشی، شرایط خاص دیگری هم در نظر می‌گیرند.

بنابراین بهتر است از تمامی اطلاعیه‌های مربوط به دریافت وام و تسهیلات مطلع باشید و سپس برای ثبت نام وام دانشجویی اقدام کنید.

شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی تمامی دوره‌ها

دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی باید تمامی شرایط عمومی که توسط معاونت امور دانشجویان در آئین نامه ذکر شده است را مطالعه کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اعتقاد به اصول دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی معرفی شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن اولویت نیاز مالی (به تشخیص معاونت محترم دانشجویی)، دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی، عدم استفاده از بورس تحصیلی، کمک و یا وام مؤسسات دیگر، عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت می‌باشد (به استثنای کار دانشجویی) و سپردن سند تعهد با ضامن معتبر جز شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی است.

تمامی دانشجویان از مقطع کارشناسی تا دکتری می‌توانند از تسهیلات و وام‌های صندوق رفاه دانشجویی استفاده کنند.

شرایط آموزشی دریافت وام دانشجویی تمامی دوره‌ها

دانشجویان برای درخواست وام دانشجویی باید شرایط آموزشی دریافت وام را داشته باشند و سپس نسبت به ثبت نام برای وام‌ها و تسهیلات دانشجویی اقدام کنند.

تمام وقت بودن دوره آموزشی و اشتغال به تحصیل در سنوات تحصیلی مجاز برای استفاده از وام صندوق رفاه است.

تبصره ۱ - مرخصی تحصیلی مجاز تأیید شده توسط دانشگاه، جزو دوره تحصیلی دانشجو محاسبه نمی‌گردد.

تبصره ۲ - در موارد استثنایی با تأیید معاون دانشجویی دانشگاه، یک نیمسال به مدت وام‌ها اضافه نمی‌شود.

تبصره ۳ - در صورت عدم استفاده از وام دانشجویی توسط دانشجو، مدت مذکور جز سنوات تحصیلی وی محسوب خواهد شد و از باقی مانده مدت دوره می‌تواند استفاده کنند.

بسیاری از دانشجویانی که در زمان تحصیل برای اجاره مسکن، تغذیه و پرداخت شهریه در دانشگاه‌های شهریه پرداز با مشکل مالی مواجه می‌شوند.

شرایط اختصاصی دریافت وام دانشجویی دوره روزانه

مشروط نبودن دانشجو در دو نیم سال قبل در دوره‌های روزانه، تنها شرط اختصاصی برای گرفتن وام دانشجویی است.

این دانشجویان از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی می‌توانند مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

اما برای این شرط هم چند تبصره در نظر گرفته شده است، که دانشجویان بتوانند از وام دانشجویی استفاده کنند که در زیر شرح داده شده است.

تبصره ۱ - دانشجویان ورودی جدید در نیمسال اول و دوم تحصیلی، بدون احتساب معدل می‌توانند از وام دانشجویی بهره ببرند.

تبصره ۲ - دانشجویانی که در یک نیمسال مشروط تحصیلی اعلام شوند، می‌توانند حداکثر از نصف وام تحصیلی استفاده نمایند. این دسته از دانشجویان وام مسکن و حق اولاد خود را می‌توانند به صورت کامل دریافت کنند.

تبصره ۳ - دانشجویانی که دو نیمسال متوالی مشروط شوند از دریافت هرگونه وام در نیمسال بعد از مشروطی، محروم است.

تبصره ۴ - در صورت تشخیص کمیسیون موارد خاص یا شورای آموزش دانشگاه مبنی بر بلامانع بودن ادامه تحصیل دانشجو، پرداخت وام تحصیلی و مسکن نیز بلامانع است.

کد خبر 750977

دیگر خبرها

  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • حزب‌الله: دیوانگی اسرائیل ما را نمی‌ترساند
  • طرح فجرانه کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟