Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:30:47 GMT

" کوچکه رش " سنندج جزء اراضی ملی است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۲۰۵۹

' کوچکه رش ' سنندج جزء اراضی ملی است

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج در جمع خبرنگاران گفت: با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۹۵ و قبل از شروع و اتمام مطالعات تپه‌های شهر سنندج که در مهرماه سال ۹۸ در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شد، پروانه احداث پارک علم و فن‌آوری توسط شهرداری منطقه ۲ سنندج صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه سال ۹۳ پروژه‌ای تحت عنوان احداث کوی دانش در چهار فاز در کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شد، افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز در خرداد سال ۹۵ مصوب کرد که پارک علم و فن‌آوری فاز نخست این طرح را اجرا کند.

شهردار سنندج بیان کرد: ۱۵ هکتار از محدوده اراضی مورد نظر در محدوده کوچکه‌رش طی قراردادی در آذر سال ۹۵ از طرف اداره کل راه و شهرسازی به پارک علم و فن‌آوری واگذار و در این قرارداد مقرر شد پارک علم و فن‌آوری ظرف مدت سه ماه نسبت به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری اقدام کند.

او یادآور شد: در مرداد سال ۹۶ کاربری زمین به عنوان آموزشی مصوب و تاکید شد اراضی مذکور با توجه به اینکه خارج از محدوده بوده برای آن کاربری آموزشی تعریف شود البته این به منزله الحاق به محدوده قانونی شهر نیست.

صیدی گفت: با عنایت به ارائه مدارک و مستندات لازم، نماینده پارک علم و فن آوری به شهرداری منطقه ۲ جهت صدور مجوز مراجعه و این شهرداری هم با توجه به تمام مستندات و مدارک لازم فقط مجوز حصارکشی با فنس و آن هم در جهت جلوگیری از تصرفات احتمالی توسط افراد سودجو را صادر کرد.

شهردار سنندج گفت: پس از صدور مجوز حصارکشی با فنس چندین بار نیرو‌های اجراییات شهرداری منطقه ۲ از این محدوده بازدید کرده و در این بازدید‌ها تخلفاتی مانند استفاده از دیوار بتنی بجای فنس و انجام عملیات در مساحت بیشتر از مفاد پروانه مشاهده و از ادامه عملیات اجرایی به مدت نزدیک به یکسال جلوگیری شد.

صیدی افزود: در سال ۹۷ و دی ماه سال جاری و در راستای جلوگیری از تخلفات صورت گرفته اخطار‌های لازم به نمایندگان پارک علم و فن آوری و راه و شهرسازی کردستان داده شد همچنین مانع از ادامه فعالیت این طرح شدیم.

او اضافه کرد: علی‌رغم درخواست مکرر از سوی پارک علم و فن آوری همچنین نامه اداره کل راه و شهرسازی در آبان امسال مبنی بر بلامانع بودن تمدید پروانه ساختمانی، این شهرداری پروانه طرح را تاکنون تمدید نکرده است.

صیدی یادآور شد: با توجه به اینکه مطالعات تپه‌های شهر سنندج در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده باید در صدور مجوز این طرح بررسی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری خدمات رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، امیر احمدی با اشاره به اجرایی‌شدن طرح پارکبان در شهر بوکان اظهار کرد: این شهرداری از روزهای گذشته عملیات خط‌کشی معابر و نصب تابلوی پارکبانی به منظور تعیین محل برای پارک خودروهای شهروندان را در بیش از ۱۵ معبر اصلی و پرتردد سطح شهر آغاز کرده است.

وی افزود: این امر با هدف برقراری انضباط در پارک خودرو، عدالت در محل توقف، پارک صحیح خودرو و نیز ساماندهی پارک حاشیه‌ای در معابر شهری صورت پذیرفته و با اجرای طرح پارکبانی بدنبال تحقق این اهداف هستیم.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: پس از آماده سازی کامل معابر مورد نظر به زودی آگهی و فراخوان‌های لازمه از سوی این شهرداری جهت انتخاب پیمانکار و آغاز بکار طرح پارکبانی نیز صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۳۰ نفر نیز از دیگر موارد مورد نظر در اجرای این طرح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود