Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اصل طرح معامله قرن برای کاهش قدرت جریان مقاومت است. می بینیم که رسما از عدم حضور نیروی نظامی در فلسطین سخن می گویند و فقط می خواهند که فلسطین صرفا دارای یک پلیس باشد و امنیت فلسطین به رژیم صهیونیستی سپرده شود؛ پس هدف اصلی خلع سلاح مقاومت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین رجبی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص ابعاد و اهداف پیدا و پنهان طرح آمریکایی ها در منطقه موسوم به «معامله قرن»، گفت: آن چه که تا به حال غربی ها، به ویژه آمریکایی ها از زمان اشغال فلسطین در قالب برنامه ها و قطعنامه ها انجام دادند نه تنها مشکل صهیونیست‌ها را حل نکرده بلکه بر پیچیدگی قضایا هم اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی، ریشه مشکلات رژیم صهیونیستی را در اشغال گری این رژیم دانست و عنوان کرد: بعید است با توجه به آگاهی ایجاد شده در ملت ها، آمریکایی ها بتوانند با مسائلی مانند معامله قرن سر و ته قضایا را جمع کنند.

وی، با تاکید براینکه معامله قرن نمی تواند مشکلی از مشکلات رژیم صهیونیستی را حل کند، اظهار کرد: البته شاید بتوان گفت که این ترفند تنفسی برای رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: لازم به ذکر است که معامله قرن فقط متعلق به فلسطینی ها نیست و بخشی از یک نقشه راهی است که کل منطقه را فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه معامله قرن گام اولی است که آمریکایی ها در راستای نقشه منطقه ای خود برداشته اند، تصریح کرد: اگر آنها در این اقدام خود موفق شوند گام های بعدی را هم اجرا می کنند. البته آغاز گام اولشان با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت به آنجا و همین طور دادن بلندی های جولان به این رژیم و فشار بر جمهوری اسلامی بود که نهایتش ختم به معامله قرن شده است تا قضیه فلسطین را از نظر خودشان تمام شده بدانند.

رجبی جریان مقاومت را مانع اصلی صهیونیست ها در منطقه برشمرد و بیان کرد: آنچه که مشکل اساسی آمریکایی ها و صهیونیست‌ها در منطقه است مسئله حضور یک مقاومت جانانه در میان ملت هاست؛ در آخرین نبرد دیدیم که صهیونیست‌ها آستانه تحملشان از ۵۱ روز به ۲ روز کاهش پیدا کرده است و حماس توانست ظرف دو روز آنها را به زانو درآورد.

وی حذف فلسطین از مسئله اول جهان اسلام را یکی از اهداف معامله قرن عنوان کرد و ادامه داد: می خواهند فلسطین را از مسئله اول جهان اسلام خارج و روابط بین کشورهای مسلمان و رژیم صهیونیستی به ویژه اعراب با آنها را، عادی کنند و به شکلی با دادن رشوه به فلسطینی ها آنها را وادار به نادیده گیری حق قانونی‌شان کنند تا کشور خودشان را به این شکل از دست بدهند.

کارشناس مسائل سیاسی ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی از کشورهای اسلامی هزینه معامله قرن را بر عهده گرفته اند، عنوان کرد: اگر صهیونیست ها قدرت پیدا کنند به این کشورهای اسلامی که در حال حاضر پشتیبان صهیونیست ها هستند و در زمین آنها بازی می کنند، رحم نخواهند کرد.

وی افزود: نقشه نهایی صهیونیست ها تسلط بر کل منطقه است ولی متاسفانه وضعیت سیاسی و اجتماعی برخی از حکام منطقه ای به شکلی است که چاره ای جز تسلیم شدن در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی و خوش خدمتی به آنها ندارند اما به هر حال تاریخ نشان داده است که همکاری در ظلم، آینده ای نخواهد داشت و آنچه که این ها دنبال می کنند حاصل نخواهد شد.

رجبی با تاکید بر استفاده انتخاباتی ترامپ از معامله قرن، بیان کرد: ترامپ نتوانست بسیاری از ایده های سیاسی خود مانند مذاکره مجدد و امتیاز گیری از ایران را به نتیجه برساند به همین دلیل می توان گفت ارائه معامله قرن یکی از آخرین شانس های او برای انتخابات ریاست جمهوری و رای آوری مجددش است.

وی به نقش جریان مقاومت در به نتیجه رسیدن یا عدم نتیجه گیری از معامله قرن پرداخت و گفت: اصل طرح معامله قرن برای کاهش قدرت جریان مقاومت است. می بینیم که رسما از عدم حضور نیروی نظامی در فلسطین سخن می گویند و فقط می خواهند که فلسطین صرفا دارای یک پلیس باشد و امنیت فلسطین به رژیم صهیونیستی سپرده شود؛ پس هدف اصلی خلع سلاح مقاومت است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: فلسطینی ها امروز امیدوارند که جریان مقاومت این طرح را هم بی خاصیت کند و صهیونیست ها مجبور شوند تا به واقعیتی بنام مقاومت تن دهند و بخشی از حقوق آنها را به رسمیت بشناسند یا فشار را بر روی مردم فلسطین کمتر کنند.

وی خاطر نشان کرد: محور مقاومت است که همچنان نقش اول را در قضایای فلسطین بازی می کند و به همین دلیل هدف دشمنان نیز برخورد با مقاومت و خلع سلاح آن است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی معامله قرن صهیونیست ها آمریکایی ها فلسطینی ها کل منطقه خلع سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حزب‌الله لبنان با انتشار ویدئویی از لحظات اولیه حمله به مواضع صهیونیست‌ها اعلام کرده: مبارزان ما یک ساختمان را هدف قرار دادند که در آن سربازان ارتش اشغالگر اسرائیلی در شهرک آویویم پنهان شده بودند.

در این حمله شماری از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

کد خبر 847003 برچسب‌ها خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید