Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالسلام مام‌عزیزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون چند پس لرزه نیز در این شهرستان به وقوع پیوسته است افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی در برنداشته است.

وی افزود: به محض احساس زمین‌لرزه در این شهرستان، تیم مدیریت بحران شهرستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: درپی وقوع این زمین‌لرزه تیم‌های ارزیابی خسارت بنیاد مسکن و هلال احمر به مناطق حاشیه شهر و روستاهایی که دارای بافت فرسوده بودند اعزام شده و واحدهای مسکونی این مناطق را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند.

وی افزود: شهروندانی که واحدهای مسکونی آنها براثر این زمین لرزه دچار خسارت شده است می‌توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان مراجعه و از مزایای خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

«مام‌عزیزی»، از مالکان واحدهای فرسوده مناطق روستایی این شهرستان خواست با بهره‌گیری از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن و سایر بخش‌های مربوطه نسبت به مقاومت سازی واحدهای خود اقدام کنند.

ساعت ۲۱:۳۷ شب گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگ ۴.۹ درجه ریشتر شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی را لرزاند؛ به گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۳۷.۲۶ عرض شمالی و ۴۵.۰۸ طول شرقی ثبت شده است که در حدود ۳۱ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد.

این زمین لرزه در ارومیه و تبریز نیز احساس شد، پس لرزه نیز در نیمه شب اشنویه را لرزاند که مرکز زلزله نگاری کشور زلزله ۳.۴ ریشتری در ساعت ۳:۴۰ نیمه شب  در اشنویه را ثبت کرده است.

شهرستان اشنویه در ۵۰ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی و در جوار مرزهای عراق و ترکیه واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 دانشگاه تهران زلزله مدیریت بحران مسکن هلال احمر قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زمین لرزه بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتاد قله از جمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب و باران به پارک ملی هفتاد قله، اظهار داشت: سیلاب اخیر موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش شد که با توجه به نزدیکی به ایام گرم سال نیز ضرورت تأمین آب برای حیات وحش منطقه احساس می‌شود.

وی افزود: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتادقله ازجمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی و زیستی پارک ملی هفتاد قله در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری و لزوم رسیدگی هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات ایجاد شده، بیان کرد: بازسازی هرچه سریعتر آبشخورهای آسیب‌دیده و احیای آبشخورهای جدید در دستور کار قرار دارد تا خسارت‌های فنی وارده به برخی از آبشخورها تا جای ممکن رفع شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جریان این سیل تلفاتی در حیات وحش منطقه وجود نداشت، اما این سیل همچنین آسیب‌هایی به تأسیسات آبرسانی وارد کرده، که موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله