Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، رامین نورقلی پور گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح‌های فروش فوری سایپا موجب می شود سند خودرو تا یک سال در رهن این خودروساز باقی بماند و بنابراین فروش در بازار توسط مشتری امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا و به منظور کاهش واسطه گری و رسیدن محصول به دست مصرف کننده واقعی، سایپا راهکارهای دیگری را نیز در نظر گرفته، از جمله اینکه خریدار نباید در فاصله ۱۸ ماه گذشته خرید دیگری انجام داده باشد؛ همچنین ترکیب سامانه سایپا و ایران‌خودرو از دیگر راهکارها برای مقابله با واسطه‌گری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورقلی پور ادامه داد: این تدابیر اگرچه تاثیر ملموسی بر ترافیک مراجعان ندارد اما اقداماتی است که در جهت کنترل بازار و به منظور کاهش دلالی و واسطه‌گری و رسیدن خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی در طرح های فروش سایپا و دیگر خودروسازان صورت می گیرد اما شاید کماکان به راهکار واقعی رفع این معضلات نرسیده ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و تحویل خودرو و طرح های متنوع فروش خودروسازان همزمان با تحویل خودروهای معوق اقدامات موثری است که در جهت کاهش و فروکش حباب قیمت های کاذب و نیز واسطه‌گری صورت گرفته است. درواقع، افزایش تولید و تحویل پیش فروش های سابق، تنها راهکاری که در حال حاضر به صورت تئوری برای کنترل و مدیریت بازار وجود دارد.

وی با بیان این‌که میزان تولید ما کماکان با میزان تقاضا برابری ندارد تصریح کرد: نیاز داریم که سالانه حداقل حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو ارائه دهیم که متاسفانه شرایط  به گونه ای است که میزان تولید کمتر از این مقدار است. از طرفی سرمایه ها به سمت بازار خودرو هجوم آورده و فضای خاصی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.

نورقلی پور گفت: خودروسازان با تمام توان در حال کار هستند، البته ظرفیت تولید خودروسازان بسیار بالاتر از این میزان تولید است اما محدودیت های بسیاری در حوزه انتقال پول و واردات مواد اولیه، قطعات و در حوزه واردات CKD وجود دارد که خودروساز را در مشکلات بسیار شدیدی قرار داده و متاسفانه مانع افزایش تولید شده است.

وی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: جلساتی را با وزیر صمت و معاونان این وزارتخانه به منظور مدیریت بازار برگزار کرده و امیدواریم که بتوانیم با افزایش ظرفیت های خالی در داخل کشور، تولید را بیش از پیش افزایش دهیم تا وضعیت بازار بهبود یابد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی های آماری نشان می دهد که بیش از ۷۵ درصد ثبت‌نام‌ها برای خرید خودروهای سایپا از منازل و با اینترنت شخصی و خانگی صورت گرفته است.

وی افزود: وزارت صمت در حال انجام این مطالعه و بررسی است؛ در این مطالعه آی پی ها بررسی می شوند تا متعلق به جای خاصی نباشند و با ورود دلالان مقابله به عمل آید. هدف این تحقیق این است که توزیع نسبتا متوازنی در جامعه خریداران وجود داشته باشد و خرید تجمعی نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: صرف خرید از منزل به معنای عدم انجام خرید به منظور سرمایه گذاری یا واسطه گری نیست، این مسائل در جامعه وجود دارد و عملا نمی توان برای حذف آن کار خاصی را انجام داد اما پیگیری این موضوع خریداران تا حدی موجب خرید خریداران واقعی و کاهش دلالی می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اینترنت خودرو سایپا کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت افزایش تولید میزان تولید نورقلی پور واسطه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی

شعبان سعید وزیر توسعه صنایع و تجارت تانزانیا در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمودآباد قم گفت: برای من خیلی جالب بود که مجموعه‌ای با چنین ظرفیت توانسته محصولات متنوعی از انواع لوازم خانگی را به صورت وسیع تولید کند.

او افزود: با توجه به اینکه این مجموعه توانسته به دانش فنی تولید لوازم خانگی با کیفیت و تنوع بالا دست یابد ما بسیار علاقمندیم از تجارب و این توانمندی‌ها در کشورمان استفاده کنیم.

وزیر توسعه صنایع و تجارت تآنزانیا نیاز کشور‌های آفریقایی را به این گونه محصولات بسیار زیاد دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم روابط تجاری و اقتصادی را با تولید کنندگان ایرانی افزایش دهیم.

او افزود: به طور ویژه محصولات این شرکت مورد توجه ما قرار گرفته و ما از مدیران این کارخانه خواسته‌ایم که در تانزانیا حضوری فعال داشته باشند تا محصولات ایرانی بیش از پیش در بازار‌های آفریقایی وارد شود.

قائم مقام این واحد صنعتی هم گفت: به برکت نظام اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی پیش روی تولید کنند ایرانی قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که سالانه یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را به کشور‌های آفریقایی صادر کنیم.

اسحاقی یادآورشد: تانزانیا می‌تواند پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا باشد که در گام نخست صادرات محصول و در گام بعدی انتقال دانش فنی را انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار