Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی مشاهده مواردی از کروناویروس در کشور‌های همسایه، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در توییتی نوشت که مراقبت‌ها و غربالگری‌ها ادامه دارد، اما هیچ کدام مانع قطعی و کاملی در مقابل ویروس نخواهند بود.

در متن توییت کیانوش جهانپور آمده است: «ویروس کرونا به مرز‌های ایران نزدیک شده، مشاهده موارد ابتلا در امارات، اقلیم کردستان و موارد مشکوک در عربستان، پاکستان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از احتمال قریب الوقوع ورود کروناویروس به ایران حکایت دارد.

مراقبت‌ها و غربالگری ورود ادامه دارد؛ لکن هیچ کدام مانع قطعی و کاملی در مقابل ویروس نخواهد بود.»

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در این راستا به نقل از محمدحسین صادقی اعلام کرد: به‌دنبال احتمال انتشار ویروس کرونا در کشور عراق و اقلیم کردستان دستگاه‌های مربوطه تمهیدات لازم را از طریق تشدید نظارت‌ها و آمادگی کامل برای مقابله و جلوگیری از ورود ویروس کرونا به استان و کشور اتخاذ کنند.

دادستان کرمانشاه همچنین از شهروندان خواست در صورت امکان سفر‌های خود به این کشور را لغو کنند و لزوم رعایت موارد بهداشتی را ضروری دانست.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به دنبال مشاهده ویروس کرونا در اقلیم کردستان عراق، برای جلوگیری ورود این ویروس به کشور تمهیداتی اندیشیده است.

آماده‌باش استان کرمانشاه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های گسترده‌ای از زمان شروع این بیماری در کشور چین در ایران برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از قبیل: کنترول ورود و خروج مسافران از فرودگاه تهران اجرا شده، در این مدت دو گروه گردشگر چینی به استان کرمانشاه وارد شدند که تمام نکات ایمنی و معاینات لازم از لحظه‌ی ورود تا هنگام خروجشان از استان تحت کنترل بود.

ابراهیم شکیبا گفت: حساسیت‌سازی پرسنل مراقبت مرزی در مراکز قرنطینه مرزی در خصوص تشدید نظام مراقبت سندرومیک بیماری در نقطه‌ی صفر مرزی، بررسی تمامی مسافرین ورودی به کشور و هماهنگی با پلیس گذرنامه درخصوص همکاری با پرسنل مراقبت مرزی برای بررسی تمامی مسافران قبل از ورود به کشور، آموزش پرسنل‌های مستقر در پایانه مرزی در خصوص علائم و راهکار‌های انتقال بیماری، تحویل تجهیزات مورد نیاز ماسک L. ۹۵ و نمونه‌گیری‌های کلاهک به پایگاه‌های مرزی، گزارش فوری موارد مشکوک مربوط به بیماری به حوزه بهداشت استان، آماده‌سازی بسته‌های آموزشی و توزیع آن بین مردم و انجام اقدامات لازم در پنج مرکز قرنتینه در مرز‌های استان کرمانشاه از اقدامات صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی افزود: علایم این بیماری شبیه سرماخوردگی است و در بعضی از افراد علایم کمتر نمود پیدا می‌کند و توصیه می‌شود از دست دادن و روبوسی کردن جدا خودداری شود و تا حد ممکن فاصله‌ها را رعایت کنیم و دست‌ها را همواره با آب و صابون شستشو دهیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس ویروس کرونا کرمانشاه ویروس چینی بیماری جلوگیری از ورود ویروس کرونا برای جلوگیری از ورود دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ویروس کرونا اقلیم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ورود کارکنان این سازمان به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه الشروق مصر، «ینس لایرکه» در یک کنفرانس خبری در ژنو در این باره گفت: کارکنان سازمان ملل در حال حاضر در گذرگاه رفح حضور ندارند زیرا دفتر هماهنگی کابینه اسرائیل در سرزمین های فلسطینی به ما اجازه حضور در این منطقه را نداده است.

این در حالی است که گذرگاه رفح، اصلی ترین گذرگاه برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه است.

لارکه افزود: به ما گفته شد که در حال حاضر امکان ورود و خروج افراد یا کالا به این گذرگاه وجود ندارد و این امر، بر مقادیر کمک های بشردوستانه ما در نوار غزه تأثیر فراوانی خواهد گذاشت.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرد که میزان سوخت اختصاص یافته به عملیات بشردوستانه در نوار غزه، بسیار اندک است و به دلیل بسته شدن گذرگاه رفح در مرز نوار غزه با مصر، این نهاد تنها به اندازه یک روز فعالیت، سوخت در اختیار دارد.

لارکه خاطرنشان کرد: مواد سوختی فقط از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه می شود و میزان سوخت موجود در غزه، برای کلیه فعالیت های بشردوستانه در نوار غزه است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش هشدار داده بود که حمله رژیم اسرائیل به شهر رفح، امری «غیرقابل پذیرش» است.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی از اشغال کامل بخش فلسطینی گذرگاه رفح و ادامه حمله به منطقه مجاور با مرز مصر خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از شامگاه دوشنبه، تخلیه محلات شرقی شهر رفح را با هدف آغاز حمله به این منطقه آغاز کرده است. در حالی که مصر به شدت با این عملیات نظامی مخالف است.

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • کشف ۱۸ میلیارد قارچ ترافل قاچاق در مرز مریوان
  • سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل