Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@06:07:36 GMT

پایداری کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۳۰۰۳

پایداری کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی قاسمی در بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته (ifood) گفت:استان فارس رتبه دوم صنایع تبدیلی تکمیلی کشور را دارد.

او افزود: ۷۵۶ واحد تولیدی با جذب ماده خام حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در استان فارس فعالیت می‌کند که البته با واحد‌هایی که از سازمان صمت مجوز گرفتند ظرفیت بیش از ۸ میلیون تن جذب ماده خام در این استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: مجوز صنایع تبدیلی در استان فارس از سازمان‌های صنعت ومعدن و تجارت و جهادکشاورزی اخذ می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است، تصریح کرد: این استان با رتبه اول تولید محصولات باغبانی و تولید بیش از ۱۵ درصد محصولات باغبانی کشور، رتبه دوم تولید محصولات زراعی و رتبه چهارم تولید محصولات دامی دارد که به موازات این ظرفیت باید صنایع تبدیلی تکمیلی نیز وجود داشته باشد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را در استان خلق کنیم و به رونق اقتصادی استان و پایداری کشاورزی کمک کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: این نمایشگاه ظرفیتی است که می‌تواند به همه افرادی که به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری هستند کمک کند تا با تجهیزات و آخرین تکنولوژی این حوزه آشنا شوند و از این ظرفیت‌ها مطلع شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه بهترین تسهیلات به حوزه صنایع تبدیلی تکمیلی تخصیص داده شده است، گفت: در این حوزه علاوه بر ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌می شود، به جلوگیری از ضایعات و ماندگاری محصولات کشاورزی، رونق اقتصادی و اشتغال زایی کمک می‌کند.

دومین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته (ifood) از ۸ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی فارس در شهرستان شیراز گشایش یافت و به مدت چهار روز از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

در این نمایشگاه بیش از ۸۰ شرکت حضور دارند که ۴۲ شرکت در بخش غذایی و ۳۸ شرکت در زمینه ماشین آلات محصولات خود را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی پایداری کشاورزی نمایشگاه بین المللی صنایع تبدیلی تکمیلی تولید محصولات استان فارس ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پاییزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و … از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

کد خبر 6091850

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»