Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، مسماری افزود: ترکیه تروریست های خطرناک را از سوریه و از طریق فرودگاه های مصراته و معیتیقه و بندر طرابلس وارد خاک لیبی کرده است.

سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر همچنین گفت: ترکیه دو کشتی جنگی، موشک های ضدهوایی و سامانه دفاع موشکی را به بندر طرابلس ارسال کرده است.

ترکیه از دولت وفاق ملی به ریاست «فایر السراج» که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیش تر "مولود چاووش اوغلو" وزیر امورخارجه ترکیه هرگونه اعزام نیروی نظامی به لیبی را رد و اعلام کرده بود که آنکارا گردان نظامی به لیبی نفرستاد بلکه نیروهای این کشور مستشار نظامی هستند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیاری را شاهد بود.

این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

برچسب‌ها خلیفه حفتر لیبی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر لیبی ترکیه خلیفه حفتر لیبی ترکیه خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل