Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم دومین نشست کارگروه دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی روز دوشنبه هفتم بهمن ماه با حضور جمعی از معاونین و مدیران فرهنگی دانشگاه های استان در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان قم برگزار شد.

دکتر محمد حیدری در این جلسه با اشاره به اهمیت مشارکت نهاد‌های دانشگاهی در برگزاری با شکوه ایام دهه فجر عنوان کرد: تقارن دهه فجر و انتخابات یک فرصت مهم است و باید در جهت حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و صحنه انتخابات تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی هیچ گاه در حد عمران و آبادی و جاده سازی‌ها نبوده است چه بسا در رژیم گذشته نیز به مرور پیشرفت صورت می‌گرفت همان طور که از دوران قاجار به بعد نیز پیشرفت‌‌هایی در کشور اتفاق افتاد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: اگر مسئولان به ویژه در حوزه مراکز دانشگاهی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور پرشور مردم و جوانان و دانشجویان به سرانجام خواهد رسید و زمینه مشارکت مردم در این ایام مهم به خوبی تسهیل خواهد شد.

حیدری بیان کرد: تعداد کثیری از جوانان ما با وضعیت اسف بار فرهنگی قبل از انقلاب اسلامی آشنا نیستند و در ناآگاهی از دستاورد‌های اصلی انقلاب اسلامی، تحت تاثیر فضای تبلیغاتی دشمن قرار می‌گیرند.

وی گفت: بهتر است دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی با نگرشی دیگر و از نظر علمی این دستاورد‌های مهم در انقلاب اسلامی را تبیین کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در ادامه این نشست گفت: با توجه به حساسیت‌‌های فرهنگی و سیاسی در سال جاری و ایام بهمن و برگزاری انتخابات در کشور باید انجمن‌ها و تشکل‌ها و نهاد‌های دانشگاهی در رابطه با برگزاری برنامه‌‌های خود هماهنگی‌‌های لازم را اتخاذ کنند تا بتوانیم این برنامه‌ها را در سطح دانشگاهی و مراکز علمی هر چه با شکوه تر برگزار کنیم.

علی حسینی با اشاره به مصوبات جلسه قبلی بیان کرد: پیگیری‌هایی از سوی جهاد دانشگاهی در رابطه با برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌‌های ایام الله دهه فجر انجام شد و مقدمات برگزاری بسیاری از برنامه‌‌های فرهنگی فراهم شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: نشست بیانیه گام دوم می‌تواند در سطح دانشگاه‌‌ها به صورت مشترک برگزار شود همچنین 21 بهمن ماه به مناسبت دهه فجر و بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید سردار سلیمانی و سانحه هوایی در مسجد دانشگاه قم با حضور تمامی دانشگاهیان قم برگزار می‌شود.

حسینی بیان کرد: تمامی دانشگاهیان می‌توانند در تولید محتوا و موفقیت‌ها و دستاورد‌های خود را به شورای هماهنگی ارائه دهند و در برپایی نمایشگاه دانشگاهیان قم در راهپیمایی 22 بهمن مشارکتی جدی داشته باشند.

معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های قم نیز در ادامه این نشست گفت: تولید محتوای نمایشگاه دانشگاهیان در ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ شامل سواد رسانه‌ای و استکبارستیزی و انتخابات و شخصیت شهید سردار سلیمانی است.

حجت الاسلام محمدرضا آخوندزاده با قدردانی از تلاش جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه دانشجویی در 22 بهمن ماه در حدود 6 سال سابقه اجرایی دارد و اگر مشارکت بیشتری از سوی دانشگاه‌ها صورت بگیرد به صورت گسترده تر اجرایی می‌شود.

معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های قم تصریح کرد: فرهنگ مشارکت دانشجویان بسیار با ارزش است البته مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید کاری کنند مشارکت‌ها را افزایش دهند اما برخی از موانع و بروکرارسی‌ها در شورای هماهنگی و استانداری، کار را دشوار می‌سازد.

حجت الاسلام محمدرضا آخوندزاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم این است که گاهی در دانشگاه‌ها دروسی با پسوند اسلامی تدریس می‌شود اما همخوانی میان استاد مربوطه و درس نیست در حالی که نهاد رهبری دارای اختیاراتی در معرفی اساتید معارفی در سطح دانشگاه‌هاست و در این باره می‌تواند حضور یابد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: نمی‌توان تبیین این دستاورد‌ها را حذف کرد اما می‌توان قالب‌ها را بروزرسانی کرد، جوانان ما از بسیاری از این دستاورد‌ها اطلاعی ندارند و باید با بهترین شیوه به آگاهی آنان رساند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه مفید در ادامه دومین نشست کارگروه دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در غرفه ای که در مسیر راهپیمایی در اختیار دانشگاه مفید قرار می‌گیرد کلینیک حقوقی برپا میکنیم تا مردم در حاشیه راهپیمایی از مشاوره رایگان حقوقی استفاده کنند.

حجت الاسلام گلقندشتی اظهار کرد: یکی از اقدامات دانشگاه مفید معرفی دستاورد‌های علمی انقلاب اسلامی در قالب کلیپ است البته باید توجه داشت برای تبیین این دستاورد‌ها باید صبوری کنیم چه بسا تبلیغاتی که علیه موفقیت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی می‌شود نیاز به زمان بیشتری برای پاسخگوئی دارد.

وی بیان کرد: در قالب یک فعالیت هنری توانستیم فیلمی را صداگذاری کنیم که در آن جوان نخبه ای را نشان می‌دهد که برای دفاع از آرمان‌ها و تحقق پیشرفت کشور در این آب و خاک می‌ماند؛ این فیلم در واقع به نقش مهم نخبگان علمی در کشور می‌پردازد.

در ادامه این نشست مسئول دبیرخانه کمیته دانشجویی استانداری قم بیان کرد: مساله انتخابات و تقارن با ایام الله دهه فجر اهمیت زیادی دارد و باید در این راستا برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم و نباید بگذاریم ایام دهه فجر تحت شعاع انتخابات قرار بگیرد، بر این اساس باید از سخنرانان انقلابی در برپایی برنامه‌ها استفاده کنیم.

حسن محبوبی تصریح کرد: جلساتی در استانداری قم در خصوص اجرای برنامه‌‌های دهه فجر در دانشگاه‌ها برگزار شد که با توجه به شرایط کشور و اهمیت موضوع و رویداد‌هایی که پشت سر گذاشته ایم، مشارکت دانشگاه‌ها اهمیت زیادی در این عرصه دارد.

محبوبی عنوان کرد: نباید اجازه داد برنامه‌ها تنها حول انتخابات انجام شود و دهه فجر را به فراموشی بسپاریم، از طرفی تمامی برنامه‌ها به صورت مستند تجمیع شود و دستاورد‌های انقلاب در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

وی گفت: سخنرانان انقلابی نیز در حیطه مسائل فرهنگی و سیاسی و نظامی و دستاورد‌های کلان انقلاب اسلامی به سخنرانی بپردازند به ویژه اینکه تبلیغات مسموم بخش زیادی از این دستاورد‌های کلان را به فراموشی سپرده است و ما در جنگ تدبیر نرم علیه ارزش‌های خودمان باید به فعالیت‌های فرهنگی دست بزنیم.

محبوبی با قدردانی از تلاش‌‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در قم مقابله با آسیب‌‌های اجتماعی بسیار جدی است و اجازه نمی‌دهیم این شهر به عنوان ام القرای جهان اسلام، آماج توطئه‌‌های دشمن و حربه‌‌های مزدوران قرار بگیرد، در این میان دانشجویان، ظرفیت‌‌های بالنده ای به شمار می‌روند که امیدواریم بتوان از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.

عباس شبان نیا عنوان کرد: قرار است جلسات مشترکی با دانشگاه‌های استان قم در رابطه با برگزاری مراسم‌‌های ویژه دهه فجر برگزار شود و غرفه‌هایی را در مسیر راهپیمایی 22 بهمن مستقر کنیم و مساعدت‌هایی برای دانشگاه‌هایی که می‌خواهند غرفه بزنند فراهم نمائیم.

وی اظهار کرد: در این طرح مشترک میان دانشگاهیان از حسن شمشادی به عنوان سخنران و حسین دهقان مشاور رهبری و دو تن از مهمانان عراقی دعوت شده است این ظرفیت مهمی است و امیدواریم با اجرای برنامه که در تالار شهید بهشتی برگزار می‌شود گام موثری برای اشائه فرهنگ انقلاب برداشته باشیم.

مسئول فرهنگی دانشگاه فنی حرفه ای قم در این نشست اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از دستاورد‌های اصلی انقلاب اسلامی نادیده گرفته می‌شود و فقط ضعف‌ها را می‌بینیم در حالی که می‌توان در حوزه جوانان و دانشجویان با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزار‌های فرهنگی به معرفی این دستاورد‌های مهم پرداخت.

علیرضا  سهامی بیان کرد: شبکه‌‌های بیگانه بسیاری از دستاورد‌های قبل از انقلاب اسلامی را پررنگ نشان می‌دهند و حتی در برخی از شبکه‌‌های ماهواره ای با تولید مستندی پیرامون دستاورد‌های زمان طاغوت بسیاری از اقدامات را بزرگنمایی کردند و این‌ها موجب تاثیرگذاری بر ذهن جوانان و جامعه می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر در قالب تولید مستند بتوان دستاورد‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و عمرانی را به نسل جوان معرفی کرد و این دستاورد‌ها به صورت واقعی و صحیح و دقیق معرفی شود می‌توان گامی در تبیین انقلاب اسلامی در میان جوانان، گام‌‌های موفقی برداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دستاورد های انقلاب اسلامی فرهنگی جهاد دانشگاهی رابطه با برگزاری ادامه این نشست راهپیمایی 22 بهمن انقلاب اسلامی سطح دانشگاه دستاورد ها فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها معاون فرهنگی دانشگاه مفید مراکز علمی حجت الاسلام نهاد رهبری برنامه ها برگزار شد دهه فجر استان قم بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی صبح روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در سالن جلسات کمیته ملی المپیک با حضور محمود خسروی وفا رییس و سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و مدعوین برگزار شد.


در ابتدای این نشست محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سوابق مسئولین این حزب نسبت به ورزش و حضور موثر چهره هایی همچون دکتر بادامچیان، دکتر غفوری فرد، محمدرضا یزدانی خرم و محمد مهر آیین در این عرصه، از اعضای کارگروه ورزش این حزب به عنوان نیروهای متخصص و دلسوز یاد کرد که در راستای همان اهداف گام بر می دارند.

وی همچنین ضمن بر شمردن پاره ای مشکلات ورزش، اقدامات مسئولین کمیته ملی المپیک در جهت افزایش حقوق دریافتی ورزشکاران اعزامی و مدال آوران، فعالیت های مستمر و موثر کمیسیون های مختلف و دیگر تحولات صورت گرفته در این مجموعه را چشمگیر و قابل توجه ارزیابی کرد.

در ادامه محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص تبیین سیاست های کلی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: از بدو قبول مسئولیت در کمیته ملی المپیک با چالش هایی مواجه بودیم اما باید به این موضوع واقف بود که برای رفع مشکلات و کمبودهای موجود جدای از تامین بودجه و سرمایه بیش از هر چیزی نیاز به همدلی و وحدت داریم و همه باید دوشادوش همدیگر و هماهنگ با سیاست های کلان ورزش کشورحرکت کرد.اینکه بسیاری از فدراسیون ها در گذشته با سرپرست اداره می شد و یا برگزاری مجامع با تاخیر همراه بود این دیگر به بودجه ربط ندارد بلکه باید برنامه داشت و همدل بود و در راستای منافع ملی کشورمان حرکت کرد.

وی خاطر نشان کرد:در همین راستا در کمیته تلاش کردیم تا با کار کارشناسی،پرداختی بودجه فدراسیون را مشخص و در موعد مقرر آنرا پرداخت کنیم تا در اجرای برنامه های خود با مشکل مواجه نشوند چرا که کار آنها آماده سازی و اعزام به رقابت های قاره ای و جهانی برای کسب سهمیه و مدال است لذا باید مورد حمایت واقع شوند این امر خود باعث افزایش همدلی و همگرایی مجموعه ورزش کشور خواهد شد و کمیته در همین زمینه تعامل خوبی با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها دارد تا بیش از پیش جهت داشتن وررزش قوی برای ایران قوی حرکت نماییم .

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:در کمیته هم باید جدای از تخصص گرایی با توجه به نوع خدمات ارائه شده ضمن افزایش توانمندی و امکانات،با ارائه خدمات لازم در کنار و حامی و فدراسیون ها باشیم.

خسروی وفا افزود: باید قبول کنیم در برهه ای از زمان ایراداتی در بخش فدراسیون ها داشته ایم به عنوان مثال بسیاری از فدراسیون ها با سرپرست اداره می شدند که همین موضوع کار را سخت می کرد هر چند در حال حاضر شرایط بهتر از گذشته شده در مورد بودجه فدراسیون ها به این موضوع اشاره کنم که پرداختی کمیته هدفمند شده، پول را به موقع می پردازیم و بالطبع انتظار داریم فعالیت هدفمند داشته باشند. خوشبختانه امروزه، تنش در فدراسیون ها به حداقل رسیده اما برخی تنش ها به خاطر اطلاعات نادرستی است که از داخل به خارج ارسال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:ضمن تعامل خوبی که با وزارت ورزش و جوانان داریم با کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا هم تعامل خوبی داشته و تا کنون هم برای المپیک پاریس سهمیه های خوبی کسب شد البته عده ای به تعداد اندک کاروان اعزامی پاریس اشاره می کنند حال آنکه اگر تیم های والیبال و بسکتبال را که در این دوره امکان کسب سهمیه را پیدا نکردند کنار بگذاریم، کاروان اعزامی خوبی در اختیار داریم. کسب سهمیه وظیفه فدراسیون های ورزشی است و ما در این زمینه نقش حامی و پشتیبان آنها را ایفا می کنیم هر چند اعتقاد دارم توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:امیدوارم در آینده با برنامه ریزی بهتر و هدفگذاری دقیق شاهد نتایج بهتری باشیم و با همین تفکر یعنی داشتن کاروان کیفی پیش بینی می کنم در بازیهای آینده آسیایی (ناگویا -ژاپن)نتایج بهتری کسب و حتی شانس پنجم شدن هم داریم.البته اگر مثل امسال، یعنی در سال المپیک، نیمی از بودجه کمیته المپیک را کم نکنند به همین دلیل در حال رایزنی هستیم تا مشکل برطرف شود که امیدوارم بزودی این مسئله را حل کنیم. دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای المپیک پاریس اظهار داشت: مشکلی در پرداخت بودجه فدراسیون ها نداریم و حتی در سال گذشته بیشتر از مبلغ تعیین شده به بسیاری از فدراسیون ها پرداختی داشتیم و کمیته ملی المپیک به عنوان حامی تمام تلاشش را برای حمایت از فدراسیون ها انجام داد ولی جدای از موارد فوق باید برای موفقیت از حواشی هم دوری کرد.

لازم به ذکر است در این نشست جمعی از اعضای کارگروه ورزش نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با روند تسریع فعالیت ها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت موفقیت در المپیک پاریس، برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه ورزش در بازیهای آسیایی آینده(ناگویا)، توجه بیش از پیش به مبانی فرهنگی، دیپلماسی ورزش، برون رفت از پاره ای چالش ها و موارد مختلف دیگر مطرح کردند. 257 251 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901140

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)