Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روز‌ها و با افزایش چندبرابری قیمت گوشی‌ها در بازار، خریدن دوباره گوشی آن هم در شرایطی که گم شده یا به سرقت رفته باشد، هزینه‌های بالایی برای کاربران دارد. درصورتی‌که برخی امکانات از طرف اپراتور‌ها و گوشی‌ها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان گوشی‌های گم شده یا سرقتی را ردیابی کرد.

از طرفی درحالی‌که گوشی‌های دست‌دوم در بازار رایج است، با اجرای رجیستری و لزوم ثبت شماره در تلفن همراه، در صورتی که فردی بخواهد گوشی خود را بفروشد یا به دیگری منتقل کند، باید حتما فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد؛ بنابراین اگرچه بحث سرقت و ردیابی گوشی‌های سرقتی از اهداف اصلی طرح رجیستری نبوده است، اما این پروژه می‌تواند به ردیابی گوشی‌های به سرقت‌رفته کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درصورتی‌که گوشی حاوی سیم‌کارت گم شود یا به سرقت برود، می‌توانید از راهکارهایی که اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته‌اند استفاده کنید. مشترکان همراه اول برای ردیابی گوشی مفقودشده یا به‌سرقت‌رفته خود می‌توانند شماره سریال گوشی مندرج روی جعبه گوشی را از طریق خطوط دائمی همراه اول، ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنند. مشترکان ایرانسل نیز می‌توانند پس از گذشت پنج روز از مسدود کردن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری و شماره سریال IMEI گوشی مفقودشده را وارد کند.

گوشی‌های هوشمند نیز راه‌کارهایی را برای یافتن گوشی‌های گم‌شده و به سرقت رفته در نظر گرفته‌اند. اگر گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته باشد، دو راه‌حل کلی برای یافتن مکان فعلی آن وجود دارد که البته هرکدام از این روش‌ها مستلزم این است که قبلا چنین مواردی را پیش‌بینی کرده باشید. به طور کلی یافتن مکان گوشی با استفاده از اینترنت و GPS  میسر است.

یکی از این روش‌ها استفاده از اکانت گوگل است؛ برای اینکه بعدا بتوانید از قابلیت Android Device Manager که یکی از قابلیت‌های کاربردی گوگل است، استفاده کنید، حتما باید یک‌بار از گوشی اندرویدی خود وارد اکانت جی‌میل خود شوید. در صورتی که گوشی شما گم شده باشد، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات اکانت خود، مکان فعلی گوشی خود را شناسایی کنید.

گزینه دیگر «Lock» است که با استفاده از این قابلیت می‌توانید در صورت گم شدن گوشی، گوشی خود را قفل کرده و حتی برای آن پسورد بگذارید. همچنین گزینه Erase برای مواردی است که گوشی شما گم شده و می‌توانید با استفاده از این گزینه، اطلاعات حساسی که در گوشی دارید را پاک کنید. البته در صورتی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید که گوشی‌تان به اینترنت متصل باشد. دارندگان گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند از قابلیت «Find My iPhone» برای پیدا کردن دستگاه خود استفاده کنند و اقدامات دیگری نیز برای در امنیت نگه داشتن اطلاعات خود انجام دهند.

البته تمامی این اقدامات درصورتی می‌تواند سودمند باشد که گوشی از زمانی که گم شده یا به سرقت رفته، تا زمانی که شما می‌خواهید آن را ردیابی کنید خاموش نشده باشد، زیرا در آن صورت تا زمانی که گوشی بار دیگر روشن شود، امکان ردیابی آن وجود ندارد.

ایسنا/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GyE برچسب ها: گوشی ، سرقت ، گمشده

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گوشی سرقت گمشده گوشی های گم شده استفاده کنید ردیابی گوشی گوشی خود گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو خودروی سرقتی در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا دو جوان متخلف ۳۰ و ۳۵ ساله دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود به یک خودرو پراید هنگام گشت زنی مشکوک شدند، ابراز داشت: پس از استعلام خودرو سرقتی بودن خودرو محرز و راننده دستگیر شد.

وی ضمن بیان اینکه در پی سرقت خودرو پژو در حوزه شهرستان شاهرود طرح مهار به اجرا در آمد، افزود: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه رده سنی این سارقان ۳۰ و ۳۵ سال بوده است، ابراز داشت: متهمان انگیزه خود را از سرقت مشکلات مالی و تهیه مواد مخدر عنوان کردند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه طی عملیات دیگری مأموران کلانتری پاسگاه لاسجرد متوجه خودرو تویوتا کمری سفید رنگ رها شده در شانه خاکی جاده شدند، تصریح کرد: با توجه به افتادن سوئیچ کنار خودرو تویوتا به پارکینگ منتقل شد.

وی ضمن بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن داشت که خودرو متعلق به پدری که دارای بیماری آلزایمر و بدون خودرو به خانه بازگشته است، افزود: پس از حضور مالک و احراز مالکیت این خودرو میلیاردی به صاحبش بازگشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین سرقتی که در تهران رخ داد
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • کشف پراید سرقتی در جاده طبس
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور