Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن تاکید کرد که معامله قرن و ظلم فراگیر به حقوق مردم فلسطین محکوم به شکست قطعی است. 

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اسرائیل دشمن اسلام و بشریت است - امام خمینی (ره)
مذاکره با رژیم صهیونیستی، خیانت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز بازگشت به عزّت و اقتدار برای امّت اسلامی منحصراً در گرو ایستادگی در برابر استکبار و نقشه‌های خباثت‌آمیز آن است... حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملّت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملّت ستم‌کشیده نمی‌کند.

۱۳۹۷/۱/۱۵ – رهبر حکیم انقلاب – آیه الله العظمی خامنه‌ای ادام الله عزه

معامله قرن و ظلم فراگیر به حقوق مردم فلسطین محکوم به شکست قطعی است. اعلام طرح به اصطلاح "معامله قرن" بعد از تبلیغات فراوان نشان داد تنها هدف این طرح آمریکایی و صهیونیستی نفی هرگونه حق ملت فلسطین برای بازگشت به موطن و میهن اصلی خود است.

نکته بسیار مهم دیگر این طرح شوم؛ موضوع بیت المقدس به عنوان شهر مقدس ادیان توحیدی است که در طرح استعماری معامله قرن، آمریکا و اسرائیل در نظر دارند بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به جهان بقبولانند و پس از آن با تبدیل بیت المقدس به یک شهر کاملا صهیونیستی؛ آثار و ابنیه اسلامی آن را با سرعتی بیشتر تخریب کنند.

موضوع دیگر درباره این طرح آمریکایی وضعیت شهرک‌های صهیونیست نشین است که بر خلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل در اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ ساخته شده اند که در این طراحی؛ این شهرک‌ها نیز مشروعیت یافته و به عنوان بخشی از خاک اسرائیل محسوب خواهند شد.
با نگاهی کوتاه و گذرا آنچه که کاملا مشهود است تلاش آمریکایی‌ها در این توطئه معامله قرن برای حذف موجودیت ملت فلسطین است که در خطرناکترین بخش آن، محور خلع سلاح گروه‌های مقاومت به عنوان حافظان و مدافعان عزت و کرامت ملت فلسطین را هدف قرار داده اند.

در این طرح آمریکایی و صهیونیستی مقرر شده تا همه گروه‌های مقاومت که تا کنون ضربات مهلکی را به رژیم غاصب اسرائیل وارد کرده اند؛ اسلحه خود را زمین بگذارند و همچنین منطقه نوار غزه از هر گونه نیروی نظامی تخلیه شود.

واضح است که دشمن صهیونیستی که تا کنون ضربات کوبنده‌ای در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۱۱ روزه و... از مقاومت دریافت کرده است، خلع سلاح مقاومت را تنها راه برای استیلای غاصبانه خود بر سرزمین فلسطین می‌داند و به همین دلیل این محور خطرناک در طرح به اصطلاح معامله قرن گنجانیده شده است.

از نظر زمان طرح این موضوع توسط رئیس جمهور آمریکا نیز باید به این نکته اشاره شود که دونالد ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا به دنبال جلب نظر موافق لابی قدرتمند صهیونیست ایالات متحده برای پیروزی خود در انتخابات است.

اما به حول و قوه الهی و با تجربه این چند دهه اخیر و شکست تمام طرح‌هایی که با هدف از بین بردن آرمان فلسطین اجراء شد، طرح آمریکایی معامله قرن نیز محکوم به شکست و نابودی است و آنچه جاویدان و سربلند باقی خواهد ماند جهاد در مسیر آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران است.

جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک راهبرد مشخص دارد و آن راهبرد عبارتست از نظرخواهی از ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نوع حکومت و دولت حاکم بر این سرزمین که اگر این موضوع محقق شود و ساکنان اصلی فلسطین بتوانند نظر خود را آزادانه ابراز کنند؛ بدون تردید حق ملت مظلوم فلسطین احقاق خواهد شد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با محکوم کردن طرح استعماری معامله قرن بر لزوم تلاش همه عدالت طلبان و آزادیخواهان جهان برای احقاق حق تضییع شده ملت مظلوم فلسطین تاکید می‌کند و راهبرد‌های رهبر حکیم و الهی انقلاب اسلامی را تعین بخش مسیر حرکت جامعه انقلابی و اسلامی ایران عزیز و همه انقلابیون و آزادیخواهان جهان می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح آمریکایی معامله قرن بیت المقدس ملت فلسطین ت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی  ظهر امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) با حضور رییس اتاق وضعیت فلسطین، تعدادی از اعضای کارگروه‌های تخصصی، فعالان حوزه فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه سیزده روز هراس و وحشت در سرزمین‌های اشغالی را حاکم بود که نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات وعده صادق است، گفت: مقامات صهیونیستی همواره مدعی بودند می‌توانند به تنهایی و بدون کمک ایالات متحده با تهران مقابله کنند، اما عملیات یاد شده ثابت کرد این امر ادعایی بیش نیست.

وی در این راستا، اظهار کرد: در واقع عملیات وعده صادق مشخص کرد که صهیونیست‌ها یک روز هم نمی‌توانند بدون حمایت و کمک مستمر آمریکایی‌ها دوام بیاورند.

ابوشریف با یادآوری اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد بروز اختلاف میان مقامات کابینه نتانیاهو بودیم که امری قابل تامل است، افزود: این مهم در حالیست که پس از عملیات وعده صادق، اختلافات داخلی شدت یافته است؛ تا جایی که یکی از نمایندگان کنست اعلام کرد اگر مردم متوجه این تشویش و اختلافات میان مقامات کنست میشدند، حتی یک نفر هم در سرزمین‌های اشغالی نمی‌ماند و قطعا همه آنها فرار می‌کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ضمن تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق موجب هم افزایی میان ملت فلسطین و همچنین حمایت و محبوب شدن دوچندان از محور مقاومت شد، ادامه داد: هر چند باید اذعان کرد عملیات یاد شده برای تحقق اهداف راهبردی خاصی انجام شد که همگی آنان عملیاتی و اجرایی شد؛ به عبارتی عده‌ای از مردم پیامد عملیات وعده صادق در سرزمین‌های اشغالی را یاری رساندن به جبهه مقاومت تصور می‌کنند که باید اذعان کرد این امر، برداشتی نادرست است.

وی در ادامه در خصوص عدم ورود مستقیم ایالات متحده برای درگیری با ایران، تصریح کرد: واشنگتن تجربه جنگ و درگیری غیرمستقیم با تهران را داشته لذا اصلا نمی‌خواهد درگیر جنگ با جمهوری اسلامی شود.

ابوشریف در این زمینه، گفت: به عبارتی مقامات کاخ سفید نمی‌خواهند به عنوان نیروی نیابتی رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران و حتی کشور دیگری بجنگند، زیرا از تبعات آن مطلع هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها به شدت درصدد زمینه سازی برای اجرای پروژه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه خصوصا کشور‌های عربی هستند؛ هر چند باید یادآور شد عملیات وعده صادق توانست این پروژه و دسیسه را مخدوش کند و ناکام بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس به صورت تدریجی نابود خواهد شد، نه به صورت یکباره، از این رو اکنون شاهد تشدید افول و از بین رفتن این رژیم منحوس هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی