Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:25:04 GMT

ساخت ماده ضدویروس شکری در مقابله با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۳۷۴۰

ساخت ماده ضدویروس شکری در مقابله با ویروس کرونا

ایسنا/خراسان رضوی دانشمندان منچستر انگلیس فاش کردند که مواد ضدویروسی جدیدی از شکر تولید کردند که می‌تواند در مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند کرونا مؤثر باشند.

به گزارش چاینا نیوز، دانشگاه منچستر اظهار کرد: مواد ضدویروسی جدید در تماس با ویروس‌ها آنها را از بین می‌برند و ممکن است در مبارزه با شیوع ویروسی کمک‌کننده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشرفت جدید توسط گروه مشترکی از دانشمندان بین‌المللی ارائه‌شده و نشان می‌دهد که درمانی برای ویروس تبخال، ویروس سین‌سیشیال تنفسی، هپاتیتC، ویروس نقص ایمنی انسان (HIV) و ویروس Zika است. استفاده از این ویروس در درمان طیف وسیعی از بیماری‌های ویروسی در آزمایشگاه ازجمله عفونت‌های تنفسی یا تبخال دستگاه تناسلی موفقیت‌آمیز بوده است.

در بیانیه منتشرشده توسط دانشگاه منچستر اعلام‌شده است: اگرچه در این مرحله آزمایشی هنوز خیلی زود است عملکرد موفق این روش بازگو شود، اما فعالیت طیف گسترده‌ای از این روش جدید می‌تواند در درمان بیماری‌های ویروسی تازه شیوع یافته مانند کرونا مؤثر باشد.

این تحقیق نتیجه همکاری دانشمندان دانشگاه منچستر، دانشگاه ژنو (UNIGE) و انستیتوی فناوری فدرال سوئیس (EPFL) در لوزان است.

نتایج این تحقیق نشان داد که دانشمندان با موفقیت مولکول‌های اصلاح‌شده جدید را با استفاده از مشتقات طبیعی گلوکز معروف به سیکلودکسترین مهندسی کردند. این مولکول‌ها با جذب ویروس‌ها آنها را از بین برده و با عفونت مبارزه می‌کنند.

دکتر ساموئل جونز از دانشگاه منچستر و عضو مؤسسه مواد پیشرفته "هنری رویس" به‌طور مشترک تحقیق پیشگام را با دکتر والریا کانگو از دانشگاه ژنو هدایت کرده است.

دکتر جونز گفت:" ما با موفقیت یک مولکول جدید طراحی کردیم که یک قند اصلاح‌شده است و خواص ضدویروسی در طیف گسترده‌ دارد. عملکرد ضدویروسی در این روش به معنی مقابله با مقاومت ویروسی است و یک روش مؤثر در معالجه عفونت‌های ویروسی خواهد بود."

این روش جدید همچنین در برابر مقاومت دارویی نیز مؤثر است.

دانشمندان اظهار کردند: حق امتیاز این مولکول ثبت‌شده و شرکت spin-out سعی دارد این ضدویروس جدید را در دنیای واقعی ایجاد کند. با آزمایش های بیشتر می‌توان از این ماده در کرم‌ها، پمادها و افشانه‌های بینی یا سایر ابزار مشابه برای از بین بردن عفونت‌های ویروسی استفاده کرد.

مواد ویروسی، مانند سفیدکننده، به‌طورمعمول قادر به از بین بردن ویروس‌ها در تماس هستند، اما برای انسان بسیار سمی هستند، بنابراین نمی‌توانند بدون ایجاد صدمه جدی وارد بدن انسان شوند. ایجاد ضد ویروس‌های شکر باعث ظهور نوع جدیدی از داروهای ضدویروسی شده که ویروس‌ها را از بین می‌برد اما برای انسان غیر سمی است.

عملکرد داروهای ضدویروسی فعلی بر اساس مهار رشد ویروس است، اما همیشه قابل‌اعتماد نیستند زیرا ویروس‌ها جهش‌یافته و در برابر این درمان‌ها مقاوم می‌شوند.

نتایج این تحقیق در نشریه Science Advances منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ویروس کرونا بیماری های ویروسی دانشگاه منچستر ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند

شرکت آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کرونا، این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت انگلیسی ـ سوئدی آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کووید19 این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا چندین نسخه به‌روز شده از واکسن‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده از سوی شرکت‌های مختلف راهی بازار شده و همین مسئله موجب پدید آمدن مازاد واکسن‌ برای بیماری کرونا شده است.

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

براساس گزارش گاردین، در 7 می، آژانس دارویی اروپا اطلاعیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه این واکسن دیگر مجاز به استفاده نیست. AstraZeneca در بیانیه‌ای گفت که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که در حال حاضر انواع واکسن‌های جدیدتری در دسترس هستند که برای هدف قرار دادن انواع کووید-19 سازگار شده‌اند.

با وجود این، چند روز پیش در پی شکایت دسته‌جمعی گروهی از شهروندان بریتانیایی، این شرکت اعتراف کرده بود که موارد نادری از واکسن‌های کرونای شرکت آسترازنکا به ایجاد لخته خون و مرگ بیماران منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • عفونت‌های باکتریال و ویروسی پوست در ورزشکاران
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد