Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آلودگی هوا این روزها از مشکلات بزرگ خیلی از شهرها و کشورهای جهان به شمار می‌آید و در شهرهای پیشرفته و صنعتی این مشکل پررنگ‌تر به نظر می‌رسد. در صورتیکه این نوع آلودگی سالیانه بیشتر شده و بیماری ها و خطرات فراوانی را با خود به شهرها می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما به نظر نمی‌رسد دولتمردان و سران کشورها ایده و برنامه جدی و دقیقی برای حل دائمی این مشکل داشته باشند.

آخرین تحقیقات صورت گرفته در شهر‌های انگلیس نشان می‌دهد مرگ و میر در این شهر‌ها به طوری است که در هر ۱۹ نفر بیشتر از یک نفر به دلیل آلودگی هوا و آثار مخرب آن جان خود را از دست می‌دهند.

گفته شده برای کسانی که ساکن شهر‌ها هستند آلودگی هوا ۲۵ برابر بیشتر از تصادفات کشنده است. این آلودگی که شامل گرد و غبار، خاکستر و دود و ذرات معلق در هوا می‌شود در مناظق جنوب انگلستان به مراتب از بخش‌های دیگر بیشتر است.

طی این تحقیقات شهر‌های لندن، لوتون و اسلاو با بیشترین آلودگی هوا جزو نقاط سیاه معرفی شدند و کمترین میزان آلودگی و مرگ و میر به شهر آبردین نسبت داده شد که مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در این شهر یک در ۳۳ می‌باشد. بعد از آبردین شهر‌های داندی، گلاسکو، بلکپول و ادینبورگ نیز جزو شهر‌هایی با آلودگی کمتر قرار دارند.

زاک باند از بنیاد ریه انگلیس می‌گوید:"  تنفس در هوای آلوده برای همه خطرناک است و می‌تواند با منجر شدن به سرطان، سکته مغزی و بیماری های ریوی بشدت سلامت جامعه را به خطر بیاندازد". در آخر از دولت این کشور خواسته شده برای مقابله با افزایش آلوگی هوا و جلوگیری از بروز بیماری‌‌های ناشی از آن، دستورالعمل های جدی‌ای را درمورد این آلودگی اتخاذ کرده و اجرا کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای آلوده انگلیس لندن خطرناک آلودگی هوا مرگ و میر شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان، گفت: پارسال ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن هم در جریان تصادفات زخمی شدند و پرونده آنها به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۸۴ نفر بر اثر سرمازدگی و غرق‌شدگی جان باختند که از این تعداد ۴۲ نفر شامل ۳۳ نفر مرد و ۹ نفر زن بر اثر غرق‌شدگی و ۴۲ نفر هم شامل ۳۹ نفر مرد و ۳ نفر زن بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست دادند.

ادیب‌فر همچنین آمار حوادث کار منجر به فوت در استان را ۵۳ مورد اعلام کرد و افزود: تمامی فوت‌شدگان در حوادث کار مرد بودند و در بخش حوادث منجر به مصدومیت نیز هزار و ۳۵۹ نفر مرد و ۴۶ زن مصدوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین پارسال ۴۷ هزار و ۷۳۶ آقا و ۲۴ هزار و ۹۵۳ خانم معاینه شدند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۳۲۷ مورد مربوط به نزاع مردان و ۷ هزار و ۷۵۰ خانم نیز در نزاع‌ها مصدومیت جرحی داشتند.

ادیب‌فر تصریح کرد: پارسال همچنین هزار و ۹۱۵ مورد فوتی مربوط به مردان و ۵۰۸ مورد فوتی مربوط به خانم‌ها در پزشکی قانونی بررسی و ثبت شده است.

وی در رابطه با تعداد مرگ‌های ثبت شده در پزشکی قانونی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۷ مرگ طبیعی مردان و ۱۱۲ مرگ طبیعی خانم‌ها ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه پارسال بر اثر سوختگی ۳۸ مرد و ۲۳ زن جان باختند، افزود: در این مدت ۱۰ مرد و ۲ خانم هم بر اثر برق‌گرفتگی فوت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید