Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقویت مقاومت در جهان اسلام و عرب، عدم مغایرت طرح شفافیت تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی با شرع و قانون، دولت های اسلامی اجازه ندهند بیش از این حقوق ملت فلسطین قربانی زیاده‌خواهی‌های اسرائیل شود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تقویت مقاومت در جهان اسلام و عرب، عدم مغایرت طرح شفافیت تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی با شرع و قانون، دولت های اسلامی اجازه ندهند بیش از این حقوق ملت فلسطین قربانی زیاده‌خواهی‌های اسرائیل شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح معامله قرن، قدس را به تمامی تقدیم رژیم صهیونیستی می‌کند/طرح معامله قرن راه به جایی نمی‌برد

حسین شیخ الاسلام شب گذشته (چهارشنبه 9 بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به موضوع طرح معامله قرن اشاره کرد و درباره اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی از ارائه این طرح گفت: تمام توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکایی - صهیونیستی در سوریه، عراق، لبنان و حتی ایران برای تضعیف محور مقاومت خنثی و نابود شده و بر خلاف تلاش آن‌ها مقاومت بسیار قوی‌تر و پر طرفدارتر شده است.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در طرح معامله قرن تمام حقوق فلسطینیان پایمال شده است، گفت: در این طرح همه قوانین بین المللی درباره فلسطین نقض شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح معامله قرن، قدس را به تمامی تقدیم رژیم صهیونیستی می‌کند، ادامه داد: این طرح مانع بازگشت آوارگان و فلسطینیان به کشورشان می‌شود و بیشتر به یک شوخی می‌ماند.

 

مقاومت در جهان اسلام و عرب بسیار تقویت شده است

محمدرضا حاجیان شب گذشته (چهارشنبه 9 بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح آمریکایی – اسرائیلی معامله قرن به بیان نکاتی پرداخت و با اشاره به اینکه یکی از دلایل برای اعلام این طرح در زمان کنونی بحث انتخابات آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: دلیل دیگر برای اعلام این طرح در زمان کنونی را می توان این طور تفسیر کرد که آمریکایی ها گمان می کردند با مجموعه توطئه هایی که در عراق، لبنان و حتی ایران به راه انداخته اند توانسته اند محور مقاومت را ضعیف کنند و از مقبولیت آن بکاهند.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا به بیان سیر تاریخی تقابل رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها پرداخت و گفت: بخشی از فلسطینیان در سال ۱۹۹۰ گمان کردند از راه مذاکره شاید بتوانند به جایی برسند اما با گذشت ۲۸ سال دیدیم که هیچ اتفاقی نیفتاد چون رژیم صهیونیستی همه حقوق قانونی، اخلاقی، انسانی، مذهبی و تاریخی فلسطینیان را نادیده می‌گیرد و نمی‌خواهد از اشغالگری دست بردارد و حتی این طرح خودشان را هم قبول ندارد و از آن راضی نیست.

 

طرح شفافیت تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی با شرع مقدس و قانون اساسی مغایرت ندارد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.»

 

دولت های اسلامی اجازه ندهند بیش از این حقوق ملت فلسطین قربانی زیاده‌خواهی‌های اسرائیل شود

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت طرح «معامله قرن» آمریکا و اسرائیل بر حق همه فلسطینیان بر سرنوشت و سرزمینشان تأکید کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

«به نام خدا

در یک نمایش مضحک رئیس جمهور نامتعارف ایالات متحده آمریکا در کنار نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی از طرحی رونمایی کرده‌اند که به زعم خام اندیشانه‌شان می‌تواند پایان بخش یکی از ریشه‌دار‌ترین معضلات و بحران‌های قرن اخیر در منطقه خاورمیانه باشد.

رئیس جمهور آمریکا بر این طرح تخیلی خود نام «معامله قرن» گذاشته‌است و متوهمانه تصور می‌کند می‌تواند با آرمان هفتاد ساله ملت مظلوم فلسطین دست به معامله بزند.

طرحی که همه جریان‌های سیاسی و اقشار مختلف ملت فلسطین چه در کرانه باختری و نوار غزه و چه در سرزمین‌های اشغالی و نیز تمام جهان اسلام به دیده استهزاء به آن نگریسته‌اند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با محکوم کردن این اقدام یک سویه و بی‌معنا بار دیگر اعلام می‌کند فلسطین برای همه فلسطینیان است و سرنوشت این ملت و سرزمینش جز با موافقت فلسطینیان و انجام رفراندوم نمی‌تواند تعیین شود.

اکنون فرصت آن است که ملت‌ها و دولت‌های اسلامی بار دیگر مسئولانه در کنار ملت فلسطین بایستند و اجازه ندهند بیش از این حقوق این ملت مظلوم قربانی زیاده‌خواهی‌های رژیم غاصب اسرائیل گردد.»

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

 

طرح «معامله قرن»؛ طرح «فریب قرن» است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی رونمایی از طرح «معامله قرن» با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت این اقدام، آن را طرح «فریب قرن» نامید. متن بیانیه علی اکبر ولایتی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

أَلَّذِینَ أُخْرِجُواْ مِن دِیَرِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُواْ رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَمِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَتٌ وَ مَسَجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ.سوره حج /۴۰

پس از شکست سیاست‌های آمریکا از آغاز قرن ۲۱ تاکنون در راستای تامین و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی از جمله راهبرد خاورمیانه جدید و تقسیم کشورهای اسلامی و عرب منطقه به مناطقی کوچک منطبق با گونه‌های نژادی، قومی و مذهبی و به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در استمرار برقراری امنیت رژیم صهیونیستی، تمامی این استراتژی‌ها و طرح‌های آمریکا در منطقه شکست خورد و آمریکا پس از صرف هزینه‌های فراوان مادی و حیثیتی نه تنها توفیقی به دست نیاورد که پرستیژ بین‌المللی خود را در افکار عمومی مردم آمریکا، جهان و منطقه از دست داد.

به همین منظور و برای جبران شکست های مذکور دولت ترامپ با اتخاذ راهبرد بی ثبات سازی  منطقه‌ و حمایت بی چون و چرا از دولت غاصب صهیونیستی تلاش کرد تا بتواند اهداف لابی صهیونیزم بین الملل را تامین نماید و با خوش رقصی هرچه بیشتر در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده، حمایت هر چه بیشتر کارتل ها و تراست های وابسته به لابی صهیونیست را حاصل نماید، غافل از این که اتخاذ رویکرد حمایت های یکجانبه گرایانه ناسیونالیسم افراطی از ظلم و ستم آشکار بر ملت مظلوم وستم کشیده هرگز نخواهد توانست آرزوهای نامشروع و ظالمانه او را محقق سازد.

 

۱۲ بهمن؛ برگزاری نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود. در این نشست عباسعلی کدخدایی ضمن اعلام آخرین مصوبات، پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود.

این نشست راس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در محل شورای نگهبان برگزار می شود.

 

ردصلاحیت اصلاح‌طلبان را مورد تجدیدنظر قرار دهید

«احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلجت نظام و رئیس هیأت مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان نوشت: برادران ارجمند، اعضای محترم شورای نگهبان، طرز برخورد با اکثر داوطلبان اصلاح‌طلب از چند جهت نیازمند اصلاح است.

در این نامه آمده است: این برادران و خواهران به دلیل فقدان شرایط مذکور در بند ۱، ۲ و ۴ رد صلاحیت شده‌اند. شرایط مذکور از این قرارند؛ «اعتقاد به اسلام»، «التزام عملی به اسلام»، «التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران»، «ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه».

توکلی افزود: شرط نخست اعتقاد به اسلام صفتی نیست که به راحتی بتوان کسی را که مدعی مسلمانی است فاقد آن اعلام کرد. در ملاقاتی که بزرگان جامعه مدرسین در سال ۶۱ با امام رحمت‌الله علیه داشتند یکی از فقها از وزیر کشاورزی وقت آقای محمد سلامتی یاد می‌کند و به امام عرض می‌کند که وی در کتاب اقتصادی خودش از شیخین دفاع کرده و حرف‌های مارکسیستی زده است. امام در واکنش پرسیدند شما آقایان حاضرید حکم به کفر او بدهید و بگویید به اسلام معتقد نیست؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اعتقاد به اسلام در اینجا به همان معنایی است که به ذهن متبادر می‌شود، یعنی عامه مردم او را مسلمان بدانند. اگر این تلقی درست باشد که چنین به نظر می‌رسد، بنده از شما می‌پرسم کدام یک از افراد فهرست پیوست را کافر می‌دانید؟

وی ادامه داد: بند دوم که التزام به اسلام است قابل ارزیابی و محاسبه است. التزام به اسلام یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. مسلمانی که اهل مسجد و محراب است. حج و انفاق را به جا می‌آورد، از بیت‌المال مسلمانان حفاظت می‌کند، دغدغه مردم را دارد، نسبت به حقوق مردم حساسیت نشان می‌دهد، اهل شرب خمر و مال حرام و روزه خواری وغیره نیست، می‌توان او را ملتزم به اسلام ندانست؟ اگر چنین فردی مثلاً به دخالت دین در عرصه عمومی معتقد نباشد و سکولاریسم را قابل دفاع بداند و ولایت‌فقیه را هم ابداع و نوآوری امام بداند، ولی در عمل ملتزم به احکام شرع باشد به طوری که او را انسانی متدین بدانند باز واجد شرط خواهد بود.

 

معامله قرن طرح نکبت باری است/کشورهای اسلامی در مقابل این طرح اعلام موضع کنند

«محمد جواد جمالی» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به طرح معامله قرن گفت: معامله قرن بیش از آنکه بار حقوقی داشته باشد و به دنبال تامین امنیت و احقاق حقوق حقه فلسطینی ها باشد در راستای ضایع کردن حقوق مردم فلسطین است و ترامپ در این طرح همانند سایر طرح هایش به دنبال مسائل مالی قضیه است .

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاریخ نشان داده است که اگر به ملتی حقوق حقه شان را ندهند و حقوق شان ضایع شود هیچوقت نمی ساکت نمی شینند و در راستای احقاق حقوق شان به پا می خیزند، متاسفانه در کنار معامله قرنی که شکل می دهند رژیم های مرتجع منطقه مثل عربستان، بحرین و امارات مکنونات قلبی خودشان را بروز می دهند و دشمنان مردم فلسطین را همراهی می کنند/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد شهادت حضرت فاطمه زهرا س مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما فهما دهه فجر اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار حزب اتحاد ملت ایران اسلامی سخنگوی شورای نگهبان اعتقاد به اسلام رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن قانون اساسی ملت مظلوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران