Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@08:23:03 GMT

وضعیت جوی چند روز آینده کشور؟

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۴۴۱۵

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا شاهد کاهش دما و بارش برف و باران در استان های شمال غربی و شرقی کشور خواهیم بود. ناطقان: صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، امروز (پنج شنبه، دهم بهمن ماه) بارش‌های پراکنده باران و برف را در شمال شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی شاهد خواهیم بود و در دیگر مناطق کشور جو نسبتاً آرام و پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جمعه بعدازظهر مجدداً با ورود سامانه بارشی دیگر از غرب کشور برای استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می‌شود. شنبه بر گستره و میزان بارش افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه علاوه بر مناطق ذکر شده، در جنوب غرب کشور و استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر افزایش سرعت وزش باد، بارش باران و برف و کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد، گفت: یکشنبه از شدت ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش باران و برف را در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های گلستان، مازندران و سمنان شاهد خواهیم بود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه بعدازظهر نیز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. شنبه تا دوشنبه دریای خزر و از یکشنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج است.

وی وضعیت آب و هوایی پایتخت را نیز اعلام کرد و گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه، دهم بهمن ماه قسمتی ابری به تدریج صاف و در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و در شب نیز شاهد وزش باد هستیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: جمعه، یازدهم بهمن ماه نیز هوای تهران صاف در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و برای شب در اواخر وقت افزایش ابر نیز پیش‌بینی می‌شود. شنبه، دوازدهم بهمن ماه نیز افزایش ابر در بعدازظهر افزایش باد و گاهی بارش باران و برف را برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم. منبع: مهر برچسب ها: وضعیت جوی ، بارش برف ، کاهش دما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وضعیت جوی بارش برف کاهش دما مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بارش باران و برف باران و برف پیش بینی افزایش باد بهمن ماه غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (پنجشنبه) در اغلب مناطق کشور شاهد بارش خواهیم بود.

در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. شدت بارش در جنوب و شرق کشور خواهد بود.

جمعه در نوار غربی کشور رگبار و رعد و برق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش در غرب و جنوب غرب شدت خواهد داشت.

شنبه در نوار شمالی و برخی مناطق شرق و غرب کشور رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

یکشنبه در نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و در نیمه غربی کشور موجب ابرناکی و رگبار و رعد برق موقتی خواهد شد.

امروز مناطق مرکزی خلیج فارس، جمعه تنگه هرمز و جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

کد خبر 848861 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • آخرین وضعیت راه و جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده های ٢٠ استان کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور 13 و 14 اردیبهشت 1403 / بارش باران در این استان ها
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید