Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا مشکلات جامعه را ناشی از عملکرد نادرست برخي مدیران دانست و گفت: این مسأله ربطی به بطلان مسأله ولایت فقیه و ناکارآمدی نظام اسلامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 12 بهمن) در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که نظریه ولایت فقیه از اساسی ترین نظریات اسلامی محسوب می‌ شود، گفت: حضرت امام(ره) نیز وقتی در سال 48 با اصرار طلاب و فضلای نجف درس خود را شروع کردند به این مسأله نیز پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا با تأکید بر این که خیلی ها امروز در ارتباط با ولایت فقیه دچار شبهه می‌ شوند، گفت: این که می‌ بینیم خیلی ها نسبت به این مسأله بی توجه هستند و خود را ملزم به آن نمی دانند به دلیل آن است که این موضوع را به درستی در جامعه جا نیانداخته ایم.

 

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جایگاه رهبر معظم انقلاب همان جایگاهی است که امام خمینی(ره) داشتند و امروز مسأله ولایت فقیه نیاز به پشتیبانی و حمایت و کار جدی دارد و به تعبیر امام خمینی(ره) باید اسلام را همانطور که هست به مردم معرفی کنیم.

 

وی با بیان این که اسلام فقط به طهارت و خمس و زکات نمی پردازد، خاطرنشان کرد: اسلام دارای احکام حکومتی، قضایی، سیاسی و امثال آن است که باید برای مردم به خوبی تبیین شود تا این که برخی نگویند اسلام اصلا حکومت ندارد و ولایت فقیه مسأله ای ساختگی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: برخی به دنبال این هستند که بگویند که اسلام و حکومت اسلامی ناکارآمد است در حالی که کشور ما و حکومت و انقلاب اسلامی ما به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کرده است هرچند مشکلات زیادی هم وجود دارد که آن هم ناشی از عملکرد نادرست افرادی است که مسؤولیت ها را برعهده دارند.

 

وی یادآور شد: امیدواریم مباحث مربوط به ولایت فقیه مورد پژوهش و کنکاش بیشتری قرار بگیرد و جا دارد که از دفتر تبلیغات اسلامی هم که در این راستا کارهای خوبی انجام داده تقدیر و تشکر داشته باشیم.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت حضرت فاطمه زهرا س مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر رویداد ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نظریه ولایت فقیه ولایت فقیه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس