Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:19:53 GMT

آغاز «همایش ملی تئاتر سردار آسمانی» در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۴۹۶۲

آغاز «همایش ملی تئاتر سردار آسمانی» در کرمان

ایسنا/کرمان آئین افتتاحیه «همایش ملی تئاتر سردار آسمانی» به منظور پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت در جوار مقبره سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

"حمید نیلی" عصر امروز ۱۰ بهمن ماه در این مراسم گفت: امروز جای سردار سلیمانی مظهر اقتدار اسلام در میان ملت ما خالی‌ است.

وی ادامه داد: هدف از جمع شدن هنرمندان حوزه تئاتر کشور در این مکان این است که بگویند به آرمانهای نظام و انقلاب وفادارند و با لشکری از لشکریان هنری آمده‌ایم تا با زبان گویای نمایش رشادت‌های شهید آسمانی را بازگو کرده شاید تسلی برای دل‌های خسته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: هنرمندان براین باورند که با زبان نمایش می‌توان عظمت و اخلاق سرداران اساطیر ایران را به تصویر کشید تا رهروان خوبی برای پاسداشت حماسه خون و یک دنیا غرور و مردانگی این شهیدان والا مقام باشیم. 

نیلی افزود: سردار قاسم سلیمانی سردار آسمانی ایرانی اسلامی تا ابد در دل ها خواهد ماند و اسطوره حضور ایشان داستانی است که برای آینده این مرز و بوم باقی می ماند.

به گزارش ایسنا "محمدرضا علیزاده" مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان نیز در این آئین گفت: این مراسم تنها افتتاحیه همایش ملی تئاتر خیابانی نیست، بلکه عرض ارادت هنرمندان بویژه هنرمندان حوزه تئاتر کشور به سرداری است که در تمام عمر خود در کنار صحنه ایستاد. مردی که همراه با بازیگرانش در میدان‌های سخت جانبازی کرد و پاداشش را به نحو احسنت دریافت کرد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که هنرمندان کرمانی به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند، عنوان کرد: جامعه فرهنگی و هنری کرمان همراه با سراسر کشور به سوگ شهید سلیمانی نشستند و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله محفل انس با قرآن، برپایی شعر فجر با عنوان نگین سلیمانی و ... را در این راستا برگزار کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حاج قاسم سلیمانی همایش ملی تئاتر سردار آسمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: حاج عبدالعلی ملکپور پدر شهید محمد ملکپور به لقا الله پیوست.

وی افزود: مراسم تشیع و خاکسپاری وی امروز شنبه ۸ اردیبهشت در آرامستان شهر نقنه برگزار شد.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: محمد ملکپور یکــم بهمن،۱۳۳۷ در شهرستان بروجن به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و سال ۱۳۵۹ ازدواج و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاســدار در جبهه حضور یافت و نهم شهریور،۱۳۶۰ با سمت مســئول آموزش در بستان بر اثر اصابت گلوله به ســر، شهید شد. مزار او در گلستان شهدای شهر نقنه زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک