Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، چند سالی می‌شود که رونق تولید و اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی قرار گرفته است.

هم زمان با نامگذاری سال ۹۸ به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، سیاست اجرای نهضت ساخت داخل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف حمایت از کالا و تولید ایرانی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلان عمومی شعار نهضت ساخت داخل و با هدف کاهش وابستگی ارزی و به تبع آن مقابله هوشمندانه با تحریم‌های ظالمانه، برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت ۷ برنامه راهبردی در سال ۹۸ در دستور کار قرار داده است که توسعه تولید و تعمیق ساخت داخلی، محوری ترین برنامه آن است و از آن تحت عنوان نهضت ساخت داخل یاد می‌شود که در این چند ماه شاهد اتفاقات مهمی در تحقق این سیاست جهادی بوده اییم.

نهضت ساخت داخل با هدف دستیابی به استقلال و خوداتکایی صنعتی، تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان، عمق بخشی به ساخت داخل با هدف تغییر رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری، بستر سازی برای تقویت و توسعه درون زائی و برون گرایی در بخش‌های تولیدی، مدیریت واردات و هدایت به سمت نیازهای اساسی کشور، فعال سازی و بکارگیری ظرفیت‌های کشور در بخش‌های پژوهشی، طراحی، مدیریت پروژه و تولیدی پیگیری می‌شود.

برای دستیابی به این اهداف ۹ میز تخصصی ساخت داخل در صنعت خودرو، موتورسیکلت، پتروشیمی، مخابرات، مس و فولاد تاکنون در کشور برگزار شده است.

همزمان با برگزاری میزهای ساخت داخل، در جهت به‌هم‌رسانی نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها، نمایشگاه‌های ساخت داخل نیز برگزار شده است که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در تهران، گیلان، فارس و همچنین نمایشگاه تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت ریلی، نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در آذربایجان شرقی اشاره کرد.

۹ میز ساخت داخل تا چه حد از ارزبری جلوگیری کرده است؟

در ۹ میز برگزار شده تخصصی در صنایع مختلف تاکنون در مجموع یک میلیارد و یکصد و ۶۵ میلیون یورو کاهش ارزبری اتفاق افتاده است که از این رقم ۲۷۵ میلیون یورو سهم خودرو، موتور سیکلت، ۱۱۸ میلیون یورو مخابرات، برق و الکترونیک، ۶۸۰ میلیون یورو صنعت فولاد و مس، ۹۲ میلیون یورو هم سهم تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

در این ۹ میز بیش از ۲۰۰ قطعه و تجهیزات تولید خواهد شد که سهم خودرو و موتورسیکلت ۹۹ قطعه، پتروشیمی ۱۶، برق و الکترونیک ۵۴، مس ۱۸ و صنعت فولاد ۵ محصول و یک خط تولید خواهد بود.

چه میزهایی برگزار خواهد شد؟

بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده و بر اساس اهداف نهضت ساخت داخل تا پایان سال قرار است ۷ میز ساخت داخل دیگر برگزار شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری ۲ میز ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی، میز ساخت داخل در صنعت تجهیزات پتروشیمی در پروژه شرکت سلمان فارسی، میز تعمیق ساخت داخل در صنعت تأسیسات، میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و ریلی و همچنین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت فولاد و فلزات اساسی اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ارز آوری تولید داخلی ساخت داخل وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما