ماجرای ضرر و میلیاردی محسن یگانه/ آقای خواننده برای همیشه از ایران رفت؟
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۵۳۶۴
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داستان از این قرار است که چند روز پیش یک فعال موسیقی در یک برنامه رادیویی مدعی شد محسن یگانه به دلیل خرید یک خانه 15 میلیاردی در تهران که بعد مشخص شده به شش نفر دیگر نیز فروخته شده و بلاتکلیف است، به کانادا رفته تا آب و هوایی تازه کند. این اظهارات باعث شد تا محمد حاتمپور مدیربرنامههای این خواننده پاپ طی یک گفتوگوی تلفنی با تیوی پلاس، اصل موضوع را تایید و رقم گفتهشده را رد کند و همچنین درباره برنامههای جدید محسن یگانه توضیحاتی ارائه دهد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بیشتربخوانید: افشاگری یک خواننده پاپ از پشت پرده تسلط مافیا بر موسیقی
سکوت قلبتو بشکن و برگرد!چهار سال از انتشار آخرین آلبوم محسن یگانه به نام «نگاه من» میگذرد. او امسال کنسرتهایی را نیز در شهرهای مختلف ایران روی صحنه برد، اما لغو کنسرتهای دیگرش تا نوروز سال 99 باعث شد تا پاییز امسال گمانههایی مبنی بر مهاجرت وی به کانادا شکل بگیرد. یگانه که خواننده کم حاشیه و کم صحبتی است، در واکنش به این خبر نیز سکوت کرد تا این که گفتوگوی رادیویی که پیشتر به آن اشاره کردیم، باعث شد مدیربرنامههای یگانه درباره مهاجرت او شفافسازی کند. او گفت: من چند روز پیش که با محسن جان تلفنی صحبت میکردم، قرار شد احتمالاً در اردیبهشت و خرداد سال 99 به تهران تشریف بیاورند و ما کنسرتها را برگزار کنیم؛ حتی داریم سالنهایمان را برای آن موقع رزرو میکنیم. وی ضمن رد مهاجرت دایمی این خواننده به کانادا افزود: فعلا مشخص نیست.
این که گفتهاند محسن صد درصد برنمیگردد، کذب است چون ما داریم با محسن جان کار میکنیم و با او قرارداد داریم. ما الان حتی داریم مجوز شعر و ملودیهای محسن را میگیریم و ان شاءا... بتوانیم قطعات جدید را در آینده منتشر کنیم.»
سرنوشت دو «محسن» شبیه است؟محسن یگانه و محسن چاوشی هر دو کار خود را با موسیقی زیرزمینی آغاز کردند. یگانه دهه شصتی بود و چاوشی متولد اواخر دهه پنجاه. سرگذشت اولین قطعه محسن یگانه نیز جالب است، این قطعه با همکاری چاوشی و حامد هاکان شاخته شد. چاوشی در آن روزها شهرتی نداشت و به عنوان یک خواننده زیرزمینی مشغول فعالیت بود. هاکان نیز مهر ماه دوسال پیش در 34 سالگی درگذشت. عجیب این که اولین و آخرین آلبوم رسمی او با وجود داشتن صدها تکآهنگ، مرداد ماه امسال منتشر شد و در واقع دو سال پس از درگذشتش مجوز دریافت کرد.
سرنوشت محسن یگانه و چاوشی باز هم به هم گره خورد و سرانجام هر دو در سال 87، اولین آلبوم رسمی خود را منتشر کردند، یگانه «نفسهای بیهدف» و چاوشی «یه شاخه نیلوفر» را. هر کدام از این خوانندهها در ادامه راه خود صاحب چندین قطعه هیت و محبوبیت شدند با این تفاوت که هنوز چاوشی روی صحنه کنسرت نرفته است.
منبع: روزنامه خراسان
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: محسن یگانه محسن چاوشی مهاجرت به آمریکا محسن یگانه باعث شد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقیهای بی سر و ته تمام میشود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کسری حاجیزاده خواننده، آهنگساز، تهیه کننده، مدیر هنری و مدیر شرکت فرهنگی و هنری «نوای هنر آرنا» است. وی از کودکی شروع به آموزش موسیقی و پیانو کرد و پس از یادگیری و اجرای چندین کنسرت هنرجویی علاقهمند به آواز شد. پس از فراگیری آواز کلاسیک و پاپ به عضویت گروه کُر و ارکستر «آوای شفق» درآمد و در چندین کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه، سالن محک، ایوان شمس و … حضور داشت.
او همچنین به عنوان مدیر هنری سابقه همکاری با شبکههای مختلف تلویزیونی و همچنین برنامه تلویزیونی «باهمستان موسیقی» را دارد و در تولید و انتشار چندین هزار قطعه موسیقی به عنوان مدیر تولید و مدیر پخش نقش بسزایی داشته است. با این هنرمند گفتوگویی انجام دادیم از نظرتان میگذرد:
کمی درباره مشکلات گروه کُر در ایران صحبت کنید.
مشکلاتی که درباره هنر در ایران وجود دارد فقط مختص به گروههای کُر نیست ولی بیشترین مشکلات مختص گروههای کر و ارکسترها است. مگر میشود از هیچ سمت حمایتی از این گروهها نشود؟ آنقدر بی تفاوتی به گروههای کُر و ارکسترها شده است که بیشتر آنها تعطیل شدهاند و دیگر کسی تمایل به همکاری ندارد و ترجیح میدهند یا در گروههای پاپ فعالیت کنند یا به کارهای غیر از موسیقی بپردازند. متاسفانه نه حمایت از سوی ارگانی صورت میگیرد و نه اطلاع رسانی درستی از این گروهها میشود در نتیجه انگیزهای برای اعضای این گروهها نمیماند.
مخاطب امروز با کنسرتهای گروه کُر ارتباط برقرار میکند؟
مخاطب امروز پذیرای چیزی است که آن را ببیند. وقتی کسی غذایی را نه هرگز دیده و نه هرگز خورده معلوم است که پذیرای آن نمیشود. تمام تبلیغات، تمام سالنها و تمامی رسانهها تمایل زیادی برای نشان دادن این گروهها ندارند، چون سالهای سال است که فقط به موسیقی پاپ اهمیت داده شده و درآمد بالایی از این راه دارند. انگار موسیقی پاپ انحصار موسیقی ایران شده است. نه فقط گروههای کر بلکه ما در چند سال اخیر تبلیغاتی از اجراهای سنتی، گروههای بانوان و دیگر گروهها هم نمیبینیم.
چه مخاطبانی جذب این کنسرتها میشود؟
متاسفانه الان مخاطبانی که عاشقانه این فضا را دوست دارند یا از قدیم با این گروهها آشنا بودند فقط مخاطب این کنسرتها هستند. مشکل ما ریشهای است و زمان میبرد تا حل شود. آموزشهایی که در فضای مجازی داده میشود به این مشکلات دامن زده است. بیشتر اساتیدی که واقعا سواد بالایی در موسیقی دارند بیکار نشسته اند تا عدهای با آموزشهای تجربی بدون اصول این مشکلات را بیشتر کنند.
در کشورهای دیگر به چه صورت است؟
بر خلاف ایران در کشورهای اروپای غربی از دوران رنسانس با این فضا آشنایی دارند و در کلیساها گروههای کر فعالیت داشتند و آوازهای مذهبی اجرا میکردند و در دوران باروک به اوج خودش رسید. علاوه بر آن وقتی از دوران کودکی در مدارس موسیقی تدریس میشود همه افراد گوش موسیقیایی دارند و درست را از غلط به راحتی تشخیص میدهند. برای همین است که خوانندگان آنها همه بسیار کوک و ژوست اجرا میکنند، چون مردم به راحتی فالش خواندن خواننده را متوجه میشوند. علاوه بر تمامی این جریانات مردم تصمیم میگیرند که چه نوع موسیقی را گوش دهند نه اینکه برای آنها تصمیم گرفته شود.
آیا ارکستر و گروه کر در ایران با شکست مواجه شده است؟
هنر همیشه راه خودش را پیدا میکند و یک زمانی تاریخ انقضای این موسیقیهای بی سر و ته هم تمام میشود، اما با سیاستهای گرفته شده در ارتباط با ارکسترها و گروههای کر فعلا دچار یک خفقان بزرگی شدیم که امیدوارم به زودی با حمایت مسئولین از این بحران بزرگ عبور کنیم.
انتهای پیام/