Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب «کتیبه ژنرال» گفت‌: نویسندگان افرادی هستند که می‌توانند به سئوالات مختلف خصوصا این سوال که سپهبد شهید قاسم سلیمانی چه ویژگی را در خود نهفته داشت که مردم در وداع با پیکر وی چنین موج و استقبال انقلابی را در رقم زدند بپردازند. تاریخ انتشار: 15:00 - 10 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۷۵۸۶

اکبر صحرایی نویسنده کتاب «کتیبه ژنرال» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون ضرورت نگارش کتاب در مورد ابعاد شخصیتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حقیقت میوه انقلاب است و زمانی که زندگی نامه این سردار نوشته شود در حقیقت جامعه را به واکاوی در مورد ریشه شخصیت سرداران بزرگی همانند وی فراخوانده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

وی در همین راستا ادامه داد: برای آشنایی بهتر نسل چهارم انقلاب اسلامی با دستاوردهای چهل سال اخیر می‌توان به شخصیت افرادی همانند شهید قاسم سلیمانی رجوع کرد و نویسندگان می‌توانند با پرداخت درست و حقیقی در عین حال دلنشین معرفان شخصیت‌های ارزشمندی همانند این سردار بزرگ باشند.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین واکنش‌ها به شهادت سردار سلیمانی اینجا کلیک کنید وی به وجود سردارانی بزرگ همانند سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره و تاکید کرد: ما سرداران بزرگی را در تاریخ کشور داشته‌ایم و البته سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان الگو‌ و اسوه‌ ارزشمند از انقلاب به شمار می‌رود، به عبارتی این سرداران خروجی‌های انقلاب هستند، حال با بیان ابعاد شخصیتی و فعالیت‌های ارزشمند آنان در راه اسلام و دفاع از میهن می‌توان این سرداران و میوه‌های انقلاب را به نسل جوان و آیندگان معرفی کرد.

وی در همین راستا ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم بار‌ها به وجود اسوه برای جامعه بشری اشاره دارد، این مهم در روایت «ائمه معصومین (ع)» نیز به کرات نقل شده، این مهم بیانگر این امر بوده که هر جامعه نیازمند الگو‌هایی ارزشمند است تا بتواند با الهام از آنان در مسیر تعالی گام بردارد. 

صحرایی حضور گسترده مردم در وداع با پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی را بیانگر ابعاد ارزشمند این شهید به عنوان یک الگو دانست و تصریح کرد: وداع مردم با پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی ناگفته‌های فراوانی را به همراه داشت و ارزش و اهمیت این سردار بزرگ برای جامعه نشان داد، وی به عنوان پتانسیلی ارزشمند الگوی مناسب برای نسل آینده و امروز خواهد بود.

وی وظیفه حوزه ادبیات و نویسندگان را در معرفی و پاسخ به سئولات اذهان عمومی مهم دانست واظهار کرد: نویسندگان افرادی هستند که می‌توانند به سئوالات مختلف خصوصا این سوال که سپهبد شهید قاسم سلیمانی چه ویژگی را در خود نهفته داشت که مردم در وداع با پیکر وی چنین موج و استقبال انقلابی را در رقم زدند بپردازند. سپهبد شهید قاسم سلیمانی ستاره‌ای بر تارک تاریخ کشور است.    وی عجله در نگارش کتاب پیرامون سپهبد شهید قاسم سلیمانی را آفتی در مقابل تولید کار ارزشمند دانست و و تاکید کرد: برای نوشتن باید از امروز کار را شروع کرد، اما عجله برای اتمام کار و بی‌توجهی به تحقیق و بررسی آفتی است که پیش روی این سوژه ارزشمند قرار دارد و نباید از آن غافل شد، این مهم در حوزه رمان و داستان به علت پرداخت به ابعاد شخصیت افراد همواره آسیب پذیرتر است.

صحرایی ادبیات را ابرازی موثر و درماندگار دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از ادبیات به عنوان مولفه‌ای تاثیرگذار بر اذهان عمومی امروز و آینده موضوعی غیر قابل انکار است، لذا نوشتن و پرداختن به شخصیت و فعالیت‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی ارزشمند خواهد بود، اما نباید فراموش کرد که برای بیان حقایق باید صبر کرد تا حاشیه پردازی‌ها خاموش شود و آنگاه از زوایه بالا به سوژه نگاه کرد تا بتوان حقایق را به درستی بیان کرد.    انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات سپهبد شهید قاسم سلیمانی سپهبد شهید قاسم سلیمانی مردم در وداع با پیکر ابعاد شخصیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر یوسف قربانی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام که در محل مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز روز عزیزی است که در محضر خانواده‌های معظم شهدا و تمامی مدعوین در مراسم گرانقدر این شهید گمنام حضور پیدا کرده ایم.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم ما امروز در غیاب ائمه معصومین، رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: موضوع شهادت و ارزش هایش را خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرده اند لذا باید بگویم که عمر ما هم می‌گذرد، اما معامله‌ای که شهید با خداوند انجام می‌دهد بسیار متفاوت است، زیرا شهدا با علم و آگاهی مسیر خود را انتخاب کرده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: در زمان دفاع مقدس انقلاب اسلامی نوپا بود لذا با وجود همه فتنه‌های دشمنان، اما جوانان خوشنام این سرزمین در برابر آن‌ها ایستادگی و تمامی فتنه‌ها را نابود کردند.

سرتیپ قربانی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس جوانان کشور ما هشت سال با تمام دنیا جنگیدند، اما امروز به برکت خون همین شهدای انقلاب اسلامی یک جنبش بزرگ در دنیا ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تمام استکبار جهانی و رژیم جنایتکار صهیونیستی امروز منتظر لغزش جمهوری اسلامی هستند، اما با یک سخن حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی توطئه‌های آن‌ها نقش بر آب می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا پیچیده شده و نقش انقلاب در دکترین جهانی مکرر دیده می‌شود.
امیر قربانی بیان کرد: امروز محور‌های مقاومت که بلای خانمان سوزی بر سر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی آورده اند همگی به برکت خون همین شهدا است.

وی تاکید کرد: طوفان الاقصی یک انقلاب فکری و نخبگی در بین جوانان مقاومت بود که توانست بر گنبد آهنین نفوذ کند و تمامی پشتیبانان رژیم صهیونیستی را به نابودی بکشاند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: خیزشی که امروز در دنیا بر علیه رژیم صهیونیستی به وجود آمده همگی به برکت خون شهدا بوده است.

سرتیپ قربانی افزود: عملیات وعده صادق که معادلات جهانی را برهم ریخت همگی نشان دهنده توانمندی و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جمهوری اسلامی بر خلاف جوامع جهانی که چشمان خود را بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بسته است در کنار ملت مقاوم غزه و محور مقاومت ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز