Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:09:33 GMT

آغاز عملیات گسترده آبخیزداری در شمال

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۵۸۴۷

آغاز عملیات گسترده آبخیزداری در شمال

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ابوالقاسم حسین پور مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بازدید از طرح‌های آبخیزداری غرب مازندران گفت: طرح‌های آبخیزداری برای مدیریت سیلاب در ۱۰۰ هزار هکتار از مناطق جنگلی شمال کشور در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۱۲ بند سرشاخه گیر با۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شمال کشور در حال ساخت است، افزود: ۱۰ بند سرشاخه گیر بزودی به بهره برداری می‌رسد.
حسین پور ادامه داد: همه این بند سرشاخه گیر در مناطقی ساخته می‌شود که در جریان حوادث پیش بینی نشده گذشته از جمله سیل‌های سیل مهرماه پارسال خسارت دیده بودند.
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: همه این مناطق پس از بررسی و آسیب شناسی در اولویت برنامه مدیریت سیلاب قرار گرفتند و عملیات اجرایی ساخت بند‌های سرشاخه گیر با اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی آغاز شد.
او افزود: با توجه به اثربخشی این سازه‌های در کنترل سیلاب، اعتبارات ساخت این سازه‌ها در کشور سال آینده افزایش خواهد یافت.
بند‌های سرشاخه گیر با کنترل مواد محموله و بار جامد همراه سیل بویژه کُنده‌ها و سرشاخه درختان جنگلی نقش مهمی مهمی در کاهش خسارات سیل در پایین دست دارد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنترل سیلاب و ابخوانداری آبخیزداری کشور سازمان جنگل ها بند سرشاخه گیر سرشاخه گیر کنترل سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: جاری شدن سیلاب در شهر مدینه عربستان

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229167 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند