Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری مرآة البحرین، در بیانیه تشکل های سیاسی بحرینی آمده است: این طرح بزرگ‌ ترین عملیات دستبرد به حقوق ملت فلسطین و حذف آرمان فلسطین است.

براساس این گزارش، تشکل ها و جمعیت های «المنبر الوطنی الاسلامی»، «الأصاله»، «الصف الإسلامی»، «تجمع الوحدة الوطنیة»، «التجمع الوطنی الدیمقراطی الوحدوی»، «المنبر التقدمی»، «التجمع القومی»، «التجمع الوطنی الدستوری»، «الوسط العربی الإسلامی» این بیانیه را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین از رژیم‌های عربی و اسلامی، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس خواسته شده است تا مواضعی همسو با اصول امت اسلامی در قبال مساله فلسطین و خواست ملت فلسطین برای حمایت از حقوق آن ها و حمایت از مواضع رسمی و مردمی فلسطین در مخالفت با این طرح اتخاذ کنند.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه بحرین از معامله قرن ترامپ حمایت کرده و سفیر این کشور در آمریکا در مراسم رونمایی این طرح در واشنگتن حضور داشت.

روز سه‌شنبه، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به  «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید پرده برداشت.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.

به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح را محکوم کردند.

برچسب‌ها معامله قرن بحرین دونالد ترامپ پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن بحرین دونالد ترامپ دونالد ترامپ معامله قرن بحرین دونالد ترامپ معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست

علی ابوشاهین گفت که جهاد اسلامی یک نسخه از پاسخ (رژیم) اسرائیل به پیشنهادات مربوط به توافق تبادل اسرا را دریافت کرده است.

وی با تاکید براینکه جهاد اسلامی این پاسخ را به نحوی بررسی خواهد کرد که به سود ملت و مقاومت فلسطین باشد، افزود: (رژیم) اسرائیل به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند اسرا را از طریق جنگ، آزاد کند.

پیشنهادات حماس به نیابت از گروه‌های مقاومت، برای مذاکرات، پیش‌تر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید