Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد غیرنظامیان افغان همچنان تاوان جنگ در این کشور را می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع نیوز، این سازمان با اشاره به گزارش سازمان ملل اعلام کرده است شمار تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۹ همچنان بالا بود و ماه ژوئیه مرگبارترین ماه برای افغان‌ها بوده است.

براساس این گزارش صدها هزار افغان در داخل کشور آواره هستند و نیم میلیون افغان مجبور به ترک خانه‌هایشان و فرار به کشورهای همسایه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفو بین‌الملل گفته است که خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر همچنان با ارعاب، تهدید، بازداشت و حتی مرگ در کارشان روبرو هستند.

مدیر بخش آسیای عفو بین‌الملل می‌گوید: درگیری مسلحانه در افغانستان کم نشده بلکه گسترده‌تر شده است و کسانی که بهای این جنگ را می‌دهند مردم افغان هستند. در سال ۲۰۱۹ آنها کشته، زخمی و مجبور به ترک خانه شده‌اند و در معرض بدترین نقض حقوق بشری چه از جانب دولت و چه گروه‌های مسلح قرار گرفته‌اند. 

عفو بین‌الملل در گزارش خود تاکید کرده است: ۲۰۲۰ جهان باید بی تفاوتی در برابر این جنگ طولانی را کنار بگذارد و برای مردم افغانستان حفاظت مورد نیاز و عدالتی که لازم است را ایجاد کند.

مرگبارترین جنگ برای کودکان

این سازمان همچنین جنگ افغانستان را مرگ‌بارترین جنگ برای کودکان در جهان دانسته و گفته است: در 9 ماه نخست سال گذشتۀ میلادی (۲۰۱۹)، بیش از ۲۴۰۰ کودک در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند. به گفتۀ عفو بین‌الملل، گروه‌های طالبان و داعش از عاملان اصلی تلفات کودکان در افغانستان هستند. در گزارش عفو بین‌الملل نیروهای دولتی افغانستان نیز مسؤول تلفات غیرنظامیان شناخته شده‌است.

اما وزارت دفاع ملی، می‌گوید که تلفات غیرنظامیان قابل پذیرش نیست و نیروهای امنیتی در عملیات‌هایشان می‌کوشند به غیرنظامیان آسیب نرسانند.

روح الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفت: «عامل اصلی تلفات در افغانستان گروۀ طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی هستند.»

لینک کوتاه: asriran.com/002z43

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افغانستان جنگ تلفات غیرنظامیان عفو بین الملل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن

شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

گزارش وقوع حادثه دریایی جنوب شرق عمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد