Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@08:22:25 GMT

قیمت طلا با پیروزی برنی سر به فلک می‌کشد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۷۶۳۸

قیمت طلا با پیروزی برنی سر به فلک می‌کشد؟

پیتر شف، کارگزار کهنه‌کار سهام، می‌گوید: قیمت جهانی طلا که این هفته به بالاترین سطح خود در ۷ سال اخیر رسید و از ۱۶۰۰ دلار فراتر رفت، با پیروزی برنی سندرز در انتخابات آمریکا سر به فلک خواهد کشید.

طبق آن‌چه آخرین نظرسنجی فاکس‌نیوز نشان داد شانس پیروزی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نظرسنجی ۲۳ درصد از رای‌دهندگان اولیه دموکرات‌ها به سناتور ایالت ورمونت (برنی سندرز) رأی خواهند داد. این میزان در ماه دسامبر ۲۰ درصد بود.

طبق این نظرسنجی جدید او حالا رقیب جدی رئیس‌جمهور ترامپ است و با ۴۸ درصد رأی در برابر ۴۲ درصد ترامپ، از او جلو افتاده است.

جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور اوباما، همچنان با ۲۶ درصد آرای دموکرات‌ها نفر اول این حزب محسوب می‌شود، اما این در حالی است که در نظرسنجی ماه قبل او ۳۰ درصد آرای آنها را در اختیار داشت.

پیتر شیف، مدیرعامل و استراتژیست ارشد شرکت یورو پاسیفیک کپیتال، در گفتگو با فاکس بیزنس گفت: اگر سندرز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود، قیمت جهانی طلا در صبح روز بعد از انتخابات به بالای ۲۰۰۰ دلار برای هر اونس خواهد رسید. همچنین اگر بازارها قبل از اعلام نتایج انتخابات این طور نتیجه‌گیری کنند که سندرز برنده خواهد شد، قیمت طلا قبل از انتخابات به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید.

او توضیح داد: پیروزی سندرز به معنای کسری بسیار بیشتر بودجه دولت و چاپ پول خیلی بیشتر توسط فدرال رزرو خواهد بود، چراکه بدون این کار نمی‌توان تمام آن هزینه‌کردهای دولت را تنها با افزایش مالیات بر ثروتمندان تأمین کرد. ما (با پیروزی سندرز) شاهد افزایش مالیات ثروتمندان خواهیم بود، اما این کار درآمد کافی برای تأمین برنامه‌های دولت را ایجاد نخواهد کرد.

طبق گفته‌های این اقتصاددان بالن کسری بودجه دولت آمریکا با ریاست جمهوری سندرز بیشتر از گذشته باد خواهد کرد.

شیف گفت: هیچ مخالفتی از سوی جمهوری‌خواهان با کسری بودجه‌ای که هزینه‌های دولت را تأمین کند نخواهیم داشت، چراکه آنها با رکورد زدن کسری بودجه در دولت ترامپ که در آن به نظر می‌رسید اقتصاد بهتر از همیشه است، مشکلی نداشتند.

به اعتقاد او کسری بودجه می‌تواند به سالی ۳ تا ۴ تریلیون دلار در سال برسد و پرینت پول همچنان ادامه پیدا کند.

شف معتقد است هیچ راهی وجود ندارد که موقعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی بتواند در ریاست‌جمهوری سندرز پابرجا بماند. او می‌گوید: آمریکا کشوری فقیرتر خواهد شد و استاندارد زندگی ما به شدت پایین خواهد آمد اما پرینت پول به شکلی دیوانه‌وار ادامه خواهد داشت.

۲۲۳۲۲۹ کد خبر 1347477

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنی سندرز بازار طلا و ارز بازار جهانی طلا ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری امریکا ریاست جمهوری کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز و آنها را به ادامه اعتراضاتشان تشویق کرد.

به گزارش ایسنا، «برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا پستی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) منتشر و در آن از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ابراز حمایت کرد.

سندر در این پست با یادآوری سوابق و آثار ناشی از اعتراضات دانشجویی در دهه‌های گذشته و در برهه‌های مختلف علیه موضوعاتی نظیر نژادپرستی و جنگ نوشت: «ما در سال ۱۹۶۲ تحصن‌هایی با هدف پایان دادن به سیاست‌های نژادپرستانه در دانشگاه شیکاگو سازمان‌دهی کردیم. من در سال ۱۹۶۳ به خاطر اعتراض به تفکیک نژادی مدارس دستگیر شدم. اما اعتراضات ما به حق بود.»

او در ادامه این پست خود با تشویق دانشجویان حامی فلسطین به ادامه اعتراضاتشان گفت: «من به اینکه دانشجویان به جنگ در غزه اعتراض می‌کنند افتخار می‌کنم. همواره متمرکز و در صلح باشید. شما در سمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید.»

سندرز پیشتر نیز به سابقه اعتراضات دانشجویی در ۶ دهه قبل علیه جنگ ویتنام و مطالبه پایان این جنگ و شرکت خودش در این اعتراضات اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی خودش را در یک موضع ضعیف از لحاظ سیاسی و اخلاقی قرار داده تاکید کرد:‌ «این ممکن است ویتنام بایدن باشد.»

از ۱۷ آوریل تا امروز دانشجویان در ۴۶ دانشگاه و کالج آمریکا در اعتراض به هم‌دستی واشنگتن و دانشگاه‌های خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند؛ تجمعاتی که با برخورد پلیس مواجه شده و تا کنون بیش از ۲۴۰۰ شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بعضی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود وعده داده‌اند که در سرمایه‌گذاری‌ و روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و درخواست دانشجویان برای توقف روابط تجاری با این رژیم را به رسمیت بشناسند. بسیاری از دانشجویان معترض در خواسته‌های خود، روابط دانشگاه‌های آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌اند.

اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و سرایت آنها به دانشگاه‌های دیگر کشورهای غربی بعد از آن شروع شد که دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ماه گذشته میلادی از پلیس شهر نیویورک خواست به چادرهای برپا شده توسط این دانشجویان در محوطه این دانشگاه حمله کند که در نتیجه این حمله بیش از ۱۰۰ نفر دستگیر شدند. با این وجود معترضان سریعا یک تحصن دیگر را برپا کردند و مجددا روز سه‌شنبه گذشته در محل تحصن خود و ساختمانی که تسخیر کرده بودند مورد حمله پلیس قرار گرفتند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر نظیر کانادا، استرالیا، فرانسه و مصر نیز در همبستگی با فلسطین دست به تظاهرات و برپایی کمپ‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها زده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • سندرز خطاب به دانشجویان معترض: شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین