Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@09:52:28 GMT

فوتبالیستی که سالنی باز شد؛ ظهور فرشته کریمی آینده!

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۷۸۲۲

یکی از جوانان تیم ملی کشورمان در رقابت های کافا 2020 توانست عنوان خانم گلی تورنمنت را از آن خود کند.

به گزارش "ورزش سه" در حالی عصر دیروز نخستین دوره رقابت های فوتسال جام کافا با حضور شش تیم از منطقه آسیای مرکزی با قهرمانی مقتدرانه یوزهای جوان کشورمان به پایان رسید، که تنها جام قهرمانی دستاورد تیم ما نبود و در عناوین فردی هم دختران اردلان درخشیدند و توانستند عنوان خانم گلی و ارزشمندترین بازیکن تورنمنت را از آن خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رقیه صومعه ستاره 18 ساله تیم ملی کشورمان توانست با ثبت 18 گل از 52 گل به ثمر رسیده در این تورنمنت به نام ایران، عنوان خانم گلی را با اقتدار به دست آورد و نقش آفرین نخست تیم ما در کسب عنوان قهرمانی تلقی شود؛ ستاره‌ای که به مانند بسیاری از بزرگان فوتسال بانوان از جمله نیلوفر اردلان، کار خود را از مستطیل سبز آغاز کرد و سپس توانست در مستطیل جادویی به کار خود ادامه دهد.

 

 

صومعه تا به حال توانسته در جمع ملی‌پوشان تیم ملی زیر 15 سال هم قرار بگیرد و 4 سال متوالی راهی رقابت های آسیایی شود؛ تجربه خوب و سازنده او تنها به اینجا ختم نمی‌شود چرا که او توانست در مدت کوتاهی، نظر کادرفنی (وقت) تیم ملی جوانان فوتسال کشورمان را هم جلب کند و یکی از ستارگان ما در مسیر کسب سهمیه المپیک 2018 آرژانتین باشد. هر چند که سهمیه اشتراکی، فرصت درخشش بوینس آیرس را از او گرفت.

 

بدون شک تجربه بالای حضور در مسابقات برون مرزی توانست کلید موفقیت او در رقابت های کافا 2020 باشد و از او در پیراهن مقدس ملی، یک ستاره ساخت؛ ستاره گرگانی فوتسال ایران کار خود را از همان استان گلستان شروع کرد و کم کم وارد عرصه لیگ برتر شد.

 

جایی که ابتدا کار خود را از سیاه جامگان رسماً در لیگ سیزدهم آغاز کرد و سپس برای لیگ چهاردهم، دوباره شاگرد شهناز یاری این‌بار در نامی نو اصفهان شد؛ حضور در نامی نو، دو اتفاق مهم را برای صومعه رقم زد که بدون تردید در آینده بیشتر می‌تواند به او کمک کند. نخست بازی در کنار بزرگانی چون سارا شیربیگی بود و دوم کسب عنوان قهرمانی.

 

در حال حاضر هم خانم گل رقابت های کافا 2020 در تیم شهروند ساری توپ می‌زند و ستاره نخست تیمش است؛ هر چند که ساروی‌ها نتایج خوبی نگرفتند اما صومعه در بازی های بزرگ به خوبی خود را نشان داده است. همانطور که توانست با درخشش خود در مشهد، مدعی نخست قهرمانی (هیات فوتبال خراسان رضوی) را متوقف کند و صدر را به دیگر تیم های مدعی هدیه کند.

 

سبک بازی رقیه صومعه شباهت بسیاری به فرشته کریمی فوق ستاره تیم ملی فوتسال بزرگسالان کشورمان که در حال حاضر دوران مصدومیت پارگی رباط صلیبی خود را می‌گذراند دارد و بسیاری معتقدند او با سن کم خود می‌تواند یکی از آینده‌سازان فوتسال بانوان کشورمان باشد و در سالهای پیش روی جانشین فرشته کریمی شود.

 

اتفاقی که با توجه به درخشش او در سالهای اخیر، دور از دسترس نیست و خانم گلی در نخستین دوره رقابت های فوتسال کافا او را به این مهم نزدیک‌تر کرد؛ اصلا بعید نیست با توجه به درخشش او در کافا 2020، او یکی از مسافران تیم ملی در راه جام ملتهای آسیا کویت هم باشد. رخدادی که می‌تواند مانند میانبر در راه فوق ستاره شدن او و عبور از پله های ترقی باشد.

فوتسال بانوان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتسال بانوان رقابت های کافا 2020 عنوان خانم گلی فوتسال بانوان کار خود فرشته کریمی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در  پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. 

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب مجدد عنوان افتخارآمیز قهرمانی تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا توسط جوانان شایسته‌مان موجب خوشحالی و مباهات گردید. 
این جایگاه ارزشمند که برای سیزدهمین بار توسط فرزندان غرورآفرین و رشید ایران‌اسلامی، با قاطعیت به‌دست آمد، نشان داد توانمندی قهرمانان ما از عرصه‌ قاره پهناور آسیا فراتر رفته است.
اینجانب با تبریک این مقام مسرت‌بخش و ماندگار به مربیان، کادرفنی، سرپرستان و بازیکنان تیم، موفقیت و سربلندی جوانان برومند و سرافراز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

محمدباقر قالیباف
رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم
  • ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها | عکس
  • عکس‌| ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا
  • کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت
  • گل اول فوتسال ایران به تایلند +فیلم
  • گل مهدی کریمی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-1 ایران)
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا