Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس قوه قضاییه تاکید کرد:معامله قرن برگ دیگری از سلسله ترفند‌های فریب کارانه امریکایی‌ها برای تحکیم ظلم، تجاوز و اشغالگری است که قطعاً نخواهد توانست تا فریاد عدالت خواهی ملت فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان را که امروز در قامت مقاومت ظهور کرده است، خاموش کند.


به گزارش شریان نیوز،آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه در واکنش به طرح معامله قرن بیانیه ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه آیت الله رئیسی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ان فرعون علا فی الارض و جعل اهل‌ها شیعا یستضعف طائفۀ منهم یذبح ابنائهم و یستحیی نسائهم انه کان من المفسدین و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین

طرحی که روز گذشته رئیس جمهور تروریست رژیم امریکا برای محو حقوق ملت فلسطین با عنوان معامله ی قرن از آن رونمایی کرد، برگ دیگری از سلسله ترفند‌های فریبکارانه ی امریکایی ها برای تحکیم ظلم، تجاوز و اشغالگری است که قطعاً نخواهد توانست تا فریاد عدالت خواهی ملت فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان را که امروز در قامت مقاومت ظهور کرده است، خاموش کند.

تاریخ ثابت کرده است که ستیز با عدالت، شمشیر عدالت را تیزتر میکند، لذا امریکایی ها باید بیش از گذشته از خشم ملت فلسطین و دیگر ملت های منطقه در هراس و وحشت باشند. امریکایی ها باید بدانند که با غرس درخت ظلم نمی توان میوه ی صلح و آرامش را چید. امنیت و ثبات میوه های نهال عدالت هستند و عدالت نیز جز از راه تأمین همه ی حقوق ملت فلسطین و پایان کامل اشغالگری صهیونیست ها محقق نخواهد شد.

معامله ی قرن که بر پایه های ظلم و تجاوز بر ملت فلسطین بنا شده است، نه تنها امنیت و ثبات را برای صهیونیست ها به ارمغان نخواهد آورد، بلکه ناامنی را بیش از گذشته در فلسطین اشغالی نهادینه خواهد کرد. امریکایی ها باید بدانند که سپر پوشالی معامله ی قرن، تاب ایستادگی در برابر شمشیر بران مقاومت را ندارد.

طرح معامله ی قرن مغایر با اصل بنیادین و آمره ی حقوق بین الملل یعنی حق تعیین سرنوشت ملت ها و نقض حاکمیت سرزمینی ملت فلسطین و نیز به رسمیت شناختن تجاوز و اشغالگری است، لذا نه تنها هیچ مقبولیتی میان ملت های منطقه ندارد، بلکه از هیچ مشروعیت حقوقی نیز برخوردار نیست.

امریکا با این ترفند و زپرپاگذاشتن حقوق ملت فلسطین، بار دیگر حقوق بشر را به سخره گرفت. مفاد طرح معامله ی قرن، باید به عنوان بخشی از کیفرخواست ملت های آزاده ی جهان علیه رژیم امریکا به عنوان گستاخ ترین ناقض حقوق بشر در جهان در مجامع حقوق بشری مطرح شود. ملت های منطقه از مراجع حقوقی جهانی و نیز مجامع حقوق بشری دنیا انتظار دارند تا علیه رژیم قانون شکن امریکا به دلیل زیرپاگذاشتن اصول بنیادین حقوق بشر اقامه ی دعوا کنند.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تنها مقاومت است که می تواند تضمین کننده ی حقوق ملت فلسطین و حافظ استقلال کشور‌های منطقه و ضامن امنیت منطقه باشد. تجربه ی چهار دهه ی گذشته ثابت کرده است که آن چیزی که خنجر تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کشور‌های منطقه و گسترش سرزمینی آن را به سپر دفاعی برای حفظ موجودیت این رژیم در داخل سرزمین های اشغالی محدود کرده است، صرفاً الگوی موفق مقاومت بوده است.

سیاست جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین که برآمده از اصل بدیهی تأمین حقوق ملت فلسطین است، هم برقراری عدالت را برای همه تضمین می کند و هم امنیت پایدار و ثبات فراگیر را برقرار خواهد کرد.

سیدابرهیم رئیسی
رئیس قوه  قضاییه
نهم بهمن ۱۳۹۸

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

کلیدواژه: تجاوز و اشغالگری ملت فلسطین و دیگر امریکایی ها حقوق ملت فلسطین مجامع حقوق بشری آیت الله رئیسی ملت های منطقه معامله ی قرن رژیم امریکا معامله قرن طرح معامله علیه رژیم ی جهان ی حقوق ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد

دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آنها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آنها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آنها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهاد‌های حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد