Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مردانی روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات این استان افزود: اقوام مختلف نماد هویتی کشور و استان هستند و در کنار یکدیگر با وحدت و انسجام لازم، منجر به تقویت منافع ملی کشور شده‌اند از همین رو باید این وحدت و انسجام حفظ شود.

وی در ادامه اجرای کامل قانون را مهمترین وظیفه مجریان برگزاری انتخابات دانست و گفت: اساس انتخابات در کشور بر محور قانون بنا نهاده شده است و از همین رو توصیه می‌شود همه مجریان و فرمانداران با رعایت کامل قانون علاوه بر حفظ حقوق همه نامزدهای انتخاباتی، در جلب اعتماد مردم و حضور حداکثری آنها در پای صندوق‌های رای اهتمام ویژه‌ای به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی، آموزش متولیان برگزاری انتخابات را از دیگر امور ضروری در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند دانست و تصریح کرد: عوامل حاضر در شعب رای به ویژه نمایندگان فرمانداران باید از قانون و روند برگزاری انتخابات آگاهی و دانش کافی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در عرصه انتخابات، اظهار داشت: تخریب شخصیت‌ها و نامزدها در فضای مجازی یکی از مهمترین این تهدیدات به شمار می‌رود که در همین خصوص نیازمند رصد بیش از پیش فضای مجازی هستیم.

مردانی، فراهم کردن زمینه برای ایجاد رقابت سالم بین نامزدها را از دیگر وظایف مجریان برشمرد و گفت: رعایت اصل بی‌طرفی و امانت‌داری از مهمترین اموری است که رعایت آن لازمه ایجاد رقابت سالم بین نامزدها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 انتخابات حقوق شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی معاون سیاسی امنیتی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!

جلال محمودزاده یکی از نمایندگان مخالف تعطیلی روز پنج شنبه گفت: ما با دنیا چهار روز ارتباط نداریم. در تهران پنج شنبه و جمعه و در دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل است که در یک هفته چهار روز در ارتباط نیستیم. برای اینکه ما بتوانیم از هر نظر فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با دنیا برقرار کنیم، بهتر است با دنیا هماهنگ باشیم، اما اگر ما جمعه و شنبه را تعطیل کنیم حداقل یک روز به ارتباطاتمان با دنیا اضافه می‌شود و این اتفاق می‌تواند برای اقتصاد کشور خوب باشد.

 

به گزارش جماران، لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع گفت: مجلس این قانون را تصویب کرده بود و روز آن را در اختیار دولت گذاشت و دولت متناسب با برنامه‌های خود باید تنظیم کند. آنچه مهم است مردم ما نیازمند به استراحت و تفریح هستند، شاید میزان کار مفید در کشور کم باشد و باید به دو روز تعطیلی ارتقا پیدا می‌کرد که این اتفاق افتاد.

وی افزود:نکته دیگر رابطه ایران با دیگر کشور‌ها و حتی خیلی از کشور‌های مسلمان است که با سال میلادی کار می‌کنند. سال میلادی شنبه و یکشنبه را تعطیل می‌داند و ما جمعه را تعطیل می‌دانیم؛ حتی پنج شنبه جزو تعطیلی اعتقادی و اسلامی نیست. جمعه تنها تعطیلی اعتقادی ما است، اما آنچه برای ما مهم است این است که تعطیلی جمعه برقرار بماند و برای پنج شنبه یا شنبه دولت هر تصمیمی بگیرد خوب است. کسانی که نگران هستند باید بدانند در اعتقادات ما صرفا جمعه روز تعطیل است.

من و سایر همکارانم با تعطیلی پنج شنبه مخالف هستیم

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی با توجه به شرایط اقتصادی کشور یکی از مخالفان تعطیلی روز پنج شنبه گفت: متأسفانه مسأله‌ای که مورد توافق دولت و کمیسیون اجتماعی قرار گرفت این بود که روز پنج شنبه را تعطیل کنند. اگر این اتفاق بیافتد ما روز پنج شنبه و جمعه را تعطیل خواهیم داشت و دو روز شنبه و یکشنبه در سایر نقاط دنیا تعطیل است. این در حالی است که ما ۴ روز را با تجارت دنیا ناهماهنگ هستیم. در صدد این هستیم خود را هماهنگ‌تر کنیم. در این صورت باید شنبه را تعطیل کنیم اگر این موضوع در صحن به آن پرداخته شود من و سایر همکارانم که به این موضوع مقید هستیم مخالفت کنیم.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز از وجود یکسری جریان‌های مذهبی در خصوص اجازه ندادن تعطیلی شنبه، گفت: شاید یکسری از جریان مذهبی اجازه ندهند و همراهی نکنند و اگر چنین امکانی مهیا می‌شد و انطباق ما با کشور‌های دیگر بیشتر صورت می‌گرفت، بهتر بود. ما با وجود چهار روز تعطیلی امکان ارتباط نداریم و این امر اثر سوء خود را در مسائل اقتصادی خواهد گذاشت؛ در حالی که یکسری افراد به آن قید و بند مذهبی می‌دهند. اما به نظر من اگر به جای پنج شنبه، شنبه تعطیل شود مسأله‌ای پیش نمی‌آید.

وی در مورد تنها مزیت تعطیلی پنج شنبه، گفت: مزیت تعطیلی پنج شنبه در مسأله گردشگری است و در این حوزه کمک می‌کند.

دیگر نماینده موافق تعطیلی روز پنج شنبه محمدحسن آصفری گفت: امروز تمام مبادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد، اما آنچه گفته می‌شود که برای ما مشکلات اقتصادی بوجود می‌آورد بهانه است. ما هر روزی را که تعطیل کنیم به یک جا برمی‌خورد. اگر دلیل می‌آورند که شنبه تعطیل نشود و با دنیا ۴ روز به اختلاف میخوریم قبول ندارم؛ به این جهت که تمام مبادلات ما از طریق اینترنت صورت می‌گیرد و دلیل مناسبی نیست.

وی در خصوص اینکه برخی روز شنبه را روز یهود می‌دانند، گفت: من این نظرات را کارشناسی نمی‌دانم؛ این نظرات جنبه‌های سیاسی و جناحی دارد. ما اگر می‌خواهیم قانونی تصویب کنیم، باید شامل عموم شود که این قانون شامل عموم نمی‌شود. زیرا ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر را شامل می‌شود، در حالی که ما ۱۱ میلیون نیروی کار داریم، تکلیف آنان چه می‌شود؟! در این‌باره ما باید چاره‌ای بیندیشیم.

اگر بنا است تصمیمی گرفته شود پنج شنبه به عنوان روز تعطیل هفته انتخاب شود

احمد راستینه هفشجانی سخنگو کمیسیون فرهنگی در خصوص حتمی بودن تعطیل روز پنج شنبه، گفت: افزایش بهره‌روی یکی از ضرورت‌های مهم در شاخص‌های کار و فعالیت در هر کشوری است. هر جامعه‌ای هر چه به سمت افزایش بهره وری و استفاده صحیح از زمان و فعالیت نیرو‌های اداری خود حرکت کند، طبیعتا سبب تقویت کارکنان، حفظ خانواده، ارتباط افراد با خانواده و جلوگیری از هدررفت وقت‌های بلااستفاده و افزایش بهره‌وری منتهی خواهد شد.

وی افزود: آنچه که خیلی مهم است، این است که بسیاری از هزینه‌های دستگاه‌های ما به خاطر عدم استفاده بهینه از زمان، هزینه‌های مازادی است که بر اقتصاد کشور بار می‌شود. افزایش ساعت کاری با تمرکز بر ارتقا ساعت بهره‌وری چند حسن دارد؛ ارتقا ارتباط کارکنان با خانواده را تقویت می‌کند و افزایش بهره‌وری را رقم میزند و طبیعتا می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: بنا داریم اگر از روز‌های هفته روزی به تعطیلی هفته و کاهش ساعات اداری کارکنان اضافه شود، پنج شنبه باشد که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است.

همچنین با توجه به اینکه بخش زیادی از فعالیت‌های اقتصادی استفاده از ظرفیت‌های دورکاری، اقتصاد دیجیتال، فضای مجازی و در بستر شبکه وب انجام می‌شود، به نظر می‌رسد خللی در فعالیت اقتصادی شکل نمی‌گیرد، بهره وری افزایش پیدا می‌کند، ارتباط افراد در فعالیت اجتماعی توسعه پیدا می‌کند، ساعات کاری به صورت بهینه هدفمند می‌شود و ارتباط اعضای دولت و کارکنان با خانواده ارتقا پیدا می‌کند. پس به نظر من، اگر بنا است تصمیمی گرفته شود پنج شنبه به عنوان روز تعطیل هفته انتخاب شود.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات