Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@23:55:24 GMT

کمالوندی: تحریم صالحی بازی سیاسی و هیچ ارزشی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۸۱۲۸

ساعت 24-سخنگوی سازمان انرژی اتمی تحریم علی اکبر صالحی را بازی سیاسی آمریکا خواند و با بیان اینکه این اقدامات از روی استیصال هیچ ارزشی ندارد، تصریح کرد: برنامه های هسته ای ایران با قوت ادامه می یابد.

«بهروز کمالوندی» معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در واکنش به قرار دادن نام علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در فهرست تحریم های آمریکا عنوان کرد: قرار دادن افراد در لیست به اصطلاح تحریم، از جمله علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نوعی بازی سیاسی از طرف آمریکایی ها و از روی استیصال است و هیچگونه ارزشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالوندی اعلام افزایش تحریم ها علیه سازمان انرژی اتمی را نیز اقدامی بچگانه و فاقد هر گونه ارزش و اعتباری برشمرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تأکید کرد که برنامه های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران براساس نیازهای کشور با قوت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت و این تلاش های بی ثمر تاثیری در عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

وی در واکنش به اظهارات «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که عنوان کرده ایران تخلفات جدیدی از تعهدات هسته‌ای را شروع کرده و به همین دلیل تحریم سازمان انرژی اتمی ایران و علی اکبر صالحی توسط ایالات متحده اعمال شد، خاطرنشان کرد: آمریکا با خروج از برجام و نقض عهدی که صورت داد به هیچ وجه در جایگاهی نیست که بخواهد نسبت به نحوه اجرای تعهدات ایران اظهارنظر کند.

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه دهم بهمن ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «علی‌اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را در فهرست تحریم‌های موسوم به SDN (فهرست ویژه اشخاص و نهادهای مشخص‌شده) قرار داده است. (اینجا بخوانید)

خبرگزاری بلومبرگ دیروز از تصمیم آمریکا برای تحریم سازمان انرژی اتمی ایران و علی اکبر صالحی ریاست این سازمان خبر داده بود.

گفتنی است، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۰ مرداد ماه سال جاری نیز محمدجواد ظریف را در فهرست تحریم های این کشور قرار داد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: كمالوندي احمدی نژاد سخنگوی سازمان انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی ایران رئیس سازمان انرژی اتمی فهرست تحریم علی اکبر صالحی ارزشی ندارد بازی سیاسی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، دقایقی قبل با نواخته‌شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، در هتل عباسی اصفهان آغاز به کار کرد.

عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران، علی اکبر صالحی و فریدون عباسی روسای پیشین سازمان انرژی اتمی از چهره‌های شاخص در این مراسم هستند.

قرار است در این مراسم «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی سخنرانی کند.

کد خبر 6098283

دیگر خبرها

  • اسلامی: دشمنان هنوز هم‌ با ایران ‌هسته‌ای مخالفند
  • اولیانوف: دربارۀ سفر گروسی به ایران با او گفت‌وگو کردم
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • بدخواهان همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد