Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@01:52:16 GMT

آتش سوزی در ساختمان اداری در شهرک غرب

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۸۵۲۲

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این آتش سوزی گفت: در ساعت 19:49 امشب یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری در محله سعادت آباد، بلوار قیصر امین پور به سامانه 125 سازمان آتش نشانی اطلاع داده می شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله 4 ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان 8 طبقه اداری دولتی بود، این ساختمان دارای 6 طبقه منفی نیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه در طبقه منهای 6 و در بخش دیتاسنترها و مخازن اطلاعاتی و تابلوهای برق دچار آتش سوزی شده بود، تصریح کرد: زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند دود غلیظی تمام طبقات به ویژه تمام طبقات منفی را فراگرفته بود.

ملکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آتش سوزی در زمان تعطیلی اداره اتفاق افتاده بود و فقط چند نفر از پرسنل حراست حضور داشتند. افراد در ساختمان محبوس نشده بودند. آتش نشانان در همان وضعیتی که دود غلیظ و آتش فراوان وجود داشت خود را به طبقه منهای 6 رسانده بود.

وی ادامه داد: براثر این حادثه متاسفانه یک نفر از نیروهای آتش نشانی دچار آسیب دیدگی شده بود که با حضور عوامل اورژانس این آتش نشان تحویل اورژانس شد. در حال حاضر با توجه به حضور به موقع آتش نشانان و عملیات نفسگیری که انجام دادند آتش تحت کنترل است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان نیز در حال جستجو هستند تا چنانچه آتش پنهانی مانده باشد آن را نیز خاموش کنند. این ساختمان علیرغم اینکه ساختمان اداری دولتی است و باید بیشتر قوانین را رعایت کنند اما هنوز تاییدیه سازمان آتش نشانی را ندارد و تا جایی که ما از همکاران شهرداری منطقه اخبار را کسب کردیم این ساختمان هنوز پایان کار نیز دریافت نکرده است. 

وی ادامه داد: با وجود بهره برداری هایی از ساختمان صورت گرفته است. اگر این اتفاق در ساعت اداری می افتاد قطعا مشکلات بسیاری ایجاد می شد و تقاضای ما این است که به مقررات ایمنی و شهرداری و شهرسازی احترام گذاشته و تا زمانی که تاییدیه لازم اخذ نشده در ساختمان فعالیت نکنند. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی سازمان آتش نشانی سخنگوی سازمان آتش نشانی ساختمان اداری آتش سوزی آتش نشانان محل حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

 رئیس روابط عمومی فرمانداری ری گفت: دود گسترده در آسمان ری ناشی از آتش سوزی در انبار کارتن در محدوده بیمارستان هفت تیر است.

مسعود ترکاشوند در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آتش‌سوزی گسترده انبار در شهر ری گفت: دود گسترده در آسمان شهر ری ناشی از آتش‌سوزی در یک انبار کارتن بود که به دلیل تعطیلی کارخانه و اطلاع دیرهنگام به آتش‌نشانی گسترش یافته است.

وی افزود: آتش‌نشانی پس از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله در محل حاضر و اقدام به اطفای حریق کرده است.

رئیس روابط عمومی فرمانداری ری در ادامه گفت: تا این لحظه اطلاعی از میزان خسارات احتمالی در انبار نزدیکی بیمارستان هفت تیر نداریم و بلافاصله پس از کسب اطلاع اعلام خواهد شد.

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران نیز درباره حادثه حریق در انبار شهر ری گفت: ساعت 18:54 عصر امروز در یک مجتمع انبارداری در نزدیکی بیمارستان هفت تیر شهرری یک مورد آتش سوزی گسترده به وقوع پیوست که بلافاصله 5 ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: انبار مسقفی با مساحت حدودی 500 متر و فضای باز هزار متر که محل نگه داری کارتن، اسپری و عطر و لوازم یدکی دوچرخه بود، به صورت کامل شعله‌ور شده اما آتش‌نشانان از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: در نزدیکی محل حریق انبارهای متعدد کالا و کانتینرهای نگه داری کالا ‌وجود دارد اما در حال حاضر عملیات شعله زنی در حال انجام و شرایط تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: در محدوده مسقف این انبار انفجارهای زیادی شنیده می‌شود که احتمالا ناشی از انفجار اسپری، عطر و ادکلن است که باعث تخریب سقف‌ها شده است. این حادثه تاکنون خسارت جانی و مصدومیت در پی نداشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدها هنگام آتش‌سوزی منزل آتش‌سوزی در دو انبار راه آهن

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • نشت گاز در شهرک «نقش جهان» پیشوا/مرد ۳۰ساله جان باخت
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه