Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در مقیاس بین‌المللی پس از آن انجام شد که شمار موارد عفونت با کوروناویروس جدید در طول هفته گذشته ۱۰ برابر شدند.

سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بین‌المللی را به عنوان «یک رویداد غیرعادی» که برای سایر کشورها خطر ایجاد می‌‌کند و نیاز به پاسخ هماهنگ‌شده بین‌المللی دارد، تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین برای نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوائل دی ماه) موارد عفونت با کوروناویروس جدید را خبر داد. تاکنون چین بیش از ۷۸۰۰ مورد عفونت با این ویروس جدید، شامل ۱۷۰ مورد مرگ را گزارش کرده است.

هجده کشور دیگر نیز تا به حال موارد عفونت با کوروناویروس جدید را گزارش کرده‌اند و دانشمندان در تلاش هستند دریابند این ویروس دقیقا چگونه منتشر می‌شود و شدت سرایت آن چقدر است.

کارشناسان می‌گویند شواهد محکمی درباره سرایت انسان به انسان این ویروس در چین وجود دارد و همچنین چند در کشور دیگر شامل  ژاپن، آلمان، کانادا و ویتنام موارد منفردی از سرایت انسان به انسان ویروس گزارش شده است.

اعلام وضعیت اضطراری جهانی معمولا باعث اختصاص پول و منابع بیشتر به مبارزه با شیوع بیماری می‌شود، اما ممکن است باعث شود دولت‌های نگران مسافرت و تجارت‌ها را با کشورهای دارای شیوع بیماری محدود کنند. اعلام این وضعیت همچنین الزامات بیشتری را به کشورها در گزارش دادن موارد بیماری تحمیل می‌کند.

کد خبر 481355 برچسب‌ها كروناويروس بیماری - ویروس سازمان جهانی بهداشت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس بیماری ویروس سازمان جهانی بهداشت اعلام وضعیت اضطراری ویروس جدید بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، آتشفشان روانگ اندونزی در نزدیکی جزیره سولاوسی در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) فوران کرد، خاکستر و گدازه محیط اطراف این آتشفشان را پوشاند، این دومین فوران پس از فورانی که در اوایل آوریل که به تخلیه صدها نفر و بسته شدن فرودگاه منجر شد، به شمار می آید.

مرکز آتشفشان‌شناسی و کاهش خطرات زمین‌شناسی این کشور پس از فوران صبحگاهی سطح هشدار را به بالاترین سطح افزایش داد و از ساکنان منطقه خواست که به آتشفشان نزدیک نشوند.

مقامات هفته گذشته سطح وضعیت اضطراری را کاهش داده بودند اما امروز سطح هشدار افزایش یافت.

جزیره روانگ در استان سولاوسی شمالی محل زندگی بیش از ۸۰۰ نفر است که بیشتر آنها پس از فوران در اوایل آوریل خانه‌های خود را تخلیه کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد دیگر در ۳۰ آوریل از محل تخلیه شدند.

آژانس کاهش بلایای اندونزی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فیلمی که امروز (سه‌شنبه/ ۳۰ آوریل) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گدازه‌ای را نشان می‌داد که به پایین آتشفشان در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان مانادو می‌ریزد.

مقامات حمل و نقل فرودگاه مانادو را پس از فوران آتشفشان در اوایل آوریل به طور موقت بستند، در حالی که ریزش سنگ‌ها و خاکستر به خانه‌ها آسیب رساند و بیمارستان مجاور را مجبور به تخلیه کرد.

اندونزی در منطقه‌ای موسوم به «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد؛ منطقه‌ای با فعالیت لرزه ای بالا که در آن صفحات تکتونیکی متعددی به هم می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است