Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:28:04 GMT

سکوت همراه با عدم استقبال فرانسه از طرح معامله قرن

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۹۰۷۴

سکوت همراه با عدم استقبال فرانسه از طرح معامله قرن

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در حاشیه دیدار با جامعه ارامنه در پاریس در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه فیگارو مبنی بر سیاست چهل ساله فرانسه در قبال موضوع فلسطین گفت: من به دو دولت اعتقاد دارم.  

بسیاری از رسانه‌های فرانسوی می‌نویسند دولت پاریس تا کنون هیچ موضعگیری رسمی در قبال طرح معامله قرن ارائه شده توسط ترامپ ارائه نکرده است و پاریس شاید در روزهای آتی با تحلیل و بررسی بیشتر موضع قاطع‌تری در مورد این توافق ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن) برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به   «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید پرده برداشت.  

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.  

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است.  

این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.  

به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح را محکوم کردند.  
 

برچسب‌ها معامله قرن فرانسه دونالد ترامپ شهر قدس کاخ سفید رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن فرانسه دونالد ترامپ شهر قدس کاخ سفید رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ معامله قرن فرانسه دونالد ترامپ شهر قدس کاخ سفید رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست مقابل وزارت جنگ (رژیم) اسرائیل در تل آویو تظاهرات سکوت برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان خواستار انجام فوری مبادله اسرا با حماس و بازگشت اسرا شدند.

طی روز‌های گذشته نیز معترضان در فلسطین اشغالی با برگزاری تظاهرات خواستار انجام مبادله اسرا با حماس و استعفای کابینه رژیم صهیونیستی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • حمله پلیس فرانسه به دانشجویان حامی فلسطین
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه