Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از اخذ موافقت برای برداشت پنج تن ماهی طی یک دوره از سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان به منظور افزایش کیفیت آب خبر داد.

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این شرکت حدود یک سالی بود که به دنبال اخذ موافقت و مجوز برای صید ماهی از این سد بوده است، گفت: طی چند روز گذشته جلسه ای با حضور تعدادی از مسئولان استانی و نماینده سازمان حفاظت محیط زیست برگزار و در این جلسه موافقت ها برای انجام این کار اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز تاریخ صید ماهی مشخص نشده است و مجوزهای لازم برای انجام این کار نیز باید از سوی اداره کل محیط زیست استان صادر شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه در کشور سدها بعد از ساخت به خصوص آن هایی که ماهیت تامین آب شرب دارند، یک سری مطالعات بر روی کیفیت آب انجام می شود، ادامه داد: کیفیت آب در سد شیرین دره بالا است اما آب گوارایی نیست و بنا به گفته تعدادی از شهروندان بوی ماهی می دهد.

وی تصریح کرد: در نتیجه این شرکت انجام چندین پروژه همچون اجرای طرح های آبخیزداری، برداشت رسوب از مخزن سد را در دستور کار خود قرار داده و علاوه بر آن به دنبال اجرای کاهش تراکم آبزیان در سد بوده که موافقت آن را نیز برای اجرا اخذ کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که بیش از 10 تن ماهی در مخزن سد شیرین دره وجود داشته باشد که در دوره اول مجوز برای برداشت پنج تن صادر می شود و برای برداشت در مراحل بعدی، باید مطالعات لازم صورت گیرد.

به گفته وی ماهی های خیلی بزرگ از این سد برداشت خواهد شد.

انتهای پیام    

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد شیرین دره صید ماهی کیفیت آب خراسان شمالي سد شیرین دره برای برداشت اخذ موافقت کیفیت آب تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.
محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان اس، افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.
امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.
وی گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید