Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید.

این شرکت در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرده است و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خواص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال که توانسته رکورد تولید و صادرات محصولات خود را به سایر کشورها بشکند، سری به این شرکت زدیم تا از نزدیک تولیداتی باشیم و ایران را زبانزد دنیا کرده است.

تولید ۳ گرید اصلی در شرکت فولاد اکسین خوزستان

امین ابراهیمی مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مجموعه فولاد اکسین در سال ۱۳۸۸ با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری با تکنولوژی روز دنیا و ایتالیا در حوزه تولید ورق‌های عریض مورد نیاز صنعت نفت و گاز فعالیت خود را در استان خوزستان آغاز کرد.

او افزود: با توجه به این که ماموریت اصلی شرکت ایجاد ارتباط بین صنعت نفت و گاز با صنعت فولاد بود و باید در حوزه‌های مذکور نیاز‌های نفت و گاز از طریق نفت و گاز تامین می‌شد، فرصتی برای ابراز خدمت و موجودیت شرکت فولاد اکسین این مدت وجود نداشت و در حوزه ماموریتی به جز ماموریت شرکت فعالیت می‌کردیم.

ابراهیمی حوزه کاری شرکت فولاد اکسین، ۳ گرید اصلی عنوان کرد و اظهار داشت: تولید آمرشیا گرید‌ها که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تولید گرید‌های آلیاژی که در صنعت مخازن و نظامی و... و گرید‌های‌ای پی آی که در صنایع نفت و گاز کاربرد دارند.

به گفته مدیر عامل شرکت فولاد اکسین، گرید‌های‌ای پی آی ۵۶ درصد سبد تولیدات شرکت فولاد اکسین را تشکیل می‌دهد.

او بیان کرد: گرید‌های کامنشال براساس طرح اولیه باید ۱۰ درصد تولید را تشکیل می‌داد، اما به دلیل واردات نیاز‌های صنعت نفت و گاز، منجر شد این محصول از ۱۰ درصد برنامه ریزی شده به ۶۰ درصد تبدیل نماید، به این معنا که ماموریت شرکت از ماموریت و وظیفه اصلی خارج شده بود.

اورهال شرکت با تکیه بر توان داخلی انجام شد

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلایل گفته شده، شرکت فولاد اکسین در سال ۹۷ با یک ضرر و زیان انباشته مواجه شد و شرکت را با خطر ماده ۱۴۱ روبرو کرد، ادامه داد: تحریم‌ها و ایجاد شرایط اقتصادی برای هر مجموعه تولیدی نوعی تهدید بود، اما برای مجموعه‌ای نظیر اکسین که دارای یک تکنولوژی خاص است، برنامه ریزی‌هایی انجام شد و از سال ۹۸ مصمم به برگشت به ریل اصلی تولید شدیم.

امین ابراهیمی تصریح کرد: برای برگشت به تولید اولیه، شرکت توسعه ملی نفت و شرکت توسعه ملی گاز و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کمک‌های بسیاری کردند تا امروز بتوانیم بسیاری از نیاز‌های صنعت نفت و گاز را بومی سازی نماییم.

او اذعان داشت: اولین اقدام برای بومی سازی قطعات و تولیدات، نیازمند اورهال شدن خط بود، عملیات اورهالی که در مجموعه فولاد اکسین انجام شد طی ۱۰ سال گذشته منحصر به فرد بود، چراکه این عملیات ۸۵ هزار ساعت زمان برد و براساس برنامه ریزی انجام شده، طی مدت ۱۵ روز صورت گرفت.

ابراهیمی اظهار کرد: باتوجه به اینکه خط ایتالیایی است و وابستگی شدیدی به خارج دارد، متخصصان خارجی مدعی بودند که بدون حضور آن‌ها نمی‌توان آن را اورهال کرد، اما با تکیه بر توان متخصصان داخلی و جوانانی که در این مجموعه فعال هستند، کم سابقه بود و موفق شدیم خط را به حداکثر آمادگی برسانیم.

تامین تولیدات موردنیاز صنعت نفت و گاز

به گفته، مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، پس از آمادگی کامل خط، توانستیم به تولیدات موردنیاز صنایع حوزه‌های نفت و گاز ورود کنیم و نیاز این صنایع با حداکثر ظرفیت را تامین نماییم.

او بیان داشت: با کمک سرمایه داران و وزارت نفت به پروژه‌هایی که آرزوی عکس گرفتن در کنار لوله‌ها آن را داشتیم دست یافتیم و امروز توانسته ۲ پروژه عظیم را آغاز کنیم.

ابراهیمی پروژه تولید ورق‌های سرویس ترش را یکی از پروژه‌های عظیم عنوان کرد و ادامه داد: این سرویس برای انتقال نفت خام کاربرد دارد، انتقال نفت خام از جنوب غربی به جنوب شرقی ایران پروژه‌ای بسیار حیاتی محسوب می‌شود که برای کشور تعریف شده است. این خط لوله قرار است از کنار سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز عبور کند.

بومی سازی تولیدات از سنگ تا ورق فولادی تا لوله

او گفت: در گذشته قرار بود لوله‌های مورد نیاز این پروژه از خارج از کشور تامین شود که با این اقدام حدود ۲۵۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شد، اما با حمایت‌های وزارت نفت، همکاری توسعه ملی نفت، دستگاه نظارت و... از مرحله سنگ تا لوله این پروژه در کشور بومی سازی شد.

امین ابراهیمی بخشی از نیاز این پروژه در فولاد مبارکه اصفهان، ورق آن در مجتمع فولاد اکسین و در نهایت لوله‌ها در مجموعه لوله سازی اهواز درحال تولید است.

او اذعان داشت: تمام اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر و پس از تحریم‌ها رخ داده منجر شده صنایع کنار دستی و رقبای ما نیز رونق بگیرند، چراکه عمل کردن به وظایف و تولیدات در فولاد اکسین فعال شده و اشتغالزایی سایر صنایع نیز رونق گرفته است.

تولید لوله‌های گاز افتخاری بزرگ برای کشور

ابراهیمی تولید لوله‌های گاز را یکی دیگر از ماموریت‌ها و اقدامات بزرگ در کشور عنوان و تصریح کرد: خط تولیدی فولاد اکسین توان تولید ورق تا عرض ۴.۶ متر را دارد، این در حالی است که در سال‌های گذشته، از حداکثر عرض ۲ متر استفاده می‌شد و هم اکنون ۲ متر و ۶۰ سانت به ظرفیت تولید اضافه شده است.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین ادامه داد: با توجه به پروژه‌های تعریف شده در کشور، امروز توانستیم تولید ورق‌های ۵.۶ اینچ، ورق‌هایی که تابه امروز در کشور تولید نشده بود را در خط تولید شرکت فولاد اکسین بومی سازی کنیم و به جایی رسیدیم که قرارداد‌های مناسبی با شرکت توسعه گاز منعقد شد و تولید آزمایشی نیز انجام شده است.

کاهش شدید وابستگی کشور به واردات محصولات

او اظهار داشت: درحال حاضر تولید نیمه صنعتی لوله‌های گاز انجام شده و بزودی تولید صنعتی این پروژه آغاز می‌شود، ضمن اینکه در سال آینده بیش از ۲ میلیون پروژه در این زمینه خواهیم داشت و وابستگی کشور به واردات محصولات به حداقل می‌رسد.

امین ابراهیمی بیان کرد: در حوزه نورد لوله ۲ فرآیند شامل؛ فرآیند ریداکشن (تغییر سایز) و فرآیند ترمومکانیکال انجام می‌شود که فرآیند دوم دارای تکنولوژی است و در واقع در این فرآیند تکنولوژی به فروش می‌رسد و فقط به فرآیند کاهش سایز ورق‌ها بسنده نمی‌شود.

او افزود: با خط عملیات عریض ورق‌ها در مجموعه فولاد اکسین، توان تولید گرید‌های بسیار متنوعی در حوزه‌های مختلف از جمله؛ پتروشیمی، صنایع ساخت مخازن، کشتی سازی و... را داریم و می‌توانیم بیش از ۶ هزار گرید را در ایران تولید نماییم.

ابراهیمی گفت: با هدفی که تعیین کرده ایم این است که سالانه ۳ محصول جدید که تکنولوژی آن در کارخانه فولاد اکسین وجود دارد را باید به بازار عرضه کنیم.

ثبت اختراع تولید ورق های ضد سایش به نام فولاد اکسین

او تصریح کرد: با وجود شرایط حاکم بر کشور، موفق شده ایم ۸ محصول جدید را وارد بازار کنیم، ضمن اینکه توانسته ایم اختراع گرید ورق‌های ضد سایش را به نام خود ثبت نماییم.

به گفته این مقام مسئول، در سال‌های گذشته ورق‌های هاردوکس که در صنایع معدنی استفاده می‌شد، بصورت ۱۰۰ درصد از کشور سوئد وارد می‌شد، اما هم اکنون گرید اوکسینال ۴۰۰ و ۴۵۰ که مورد نیاز صنایع معدنی است، در این مجتمع تولید شد و به تولید انبوه نیز رسیده است.

تحریم‌ها همیشه تهدید نیست

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اذعان داشت: تحریم‌ها همیشه تهدید نیست، بلکه تحریم‌ها برای ما به فرصت تبدیل شده که با اتکا به نیروی جوان و متخصصان داخلی در سال رونق تولید اتفاقات خوب را برای این مجموعه رقم زده ایم و مطمئنا در آینده نیز اتفاقات خوب نیز رخ خواهد داد.

 

 

فولاد اکسین صادرکننده محصولات با ارزش افزوده

او تصریح کرد: یکی دیگر از افتخاراتی که کسب کرده ایم صادرات محصولات با ارزش افزوده و در ورق‌های خاص است، ورق‌هایی که در دنیا فقط چند کشور توان تولید آن را دارند و در حال حاضر محصولات تولیدی فولاد اکسین به حدود ۱۵ کشور صادر می‌شود که از آن جمله می‌توان به صادرات به کشور‌های حوزه اروپا، آسیای میانه، آسیای شرقی و... اشاره کرد.

امین ابراهیمی اظهار داشت: بدلیل تکنولوژی خاص، اتکا به نیرو و توان داخلی و جوان، شرایطی در فولاد اکسین خوزستان فراهم شده و آینده بسیار روشنی در حوزه تولید و رونق آن پیش بینی می‌شود.

شرکت فولاد اکسین تنها تولید کننده ورق عریض فولادی در خاورمیانه

بهرنگ اهدایی مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این شرکت اولین و تنها تولید کننده ورق عریض فولادی در خاورمیانه است.

او افزود: محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شوند به ۴ دسته ورق‌های ساختمانی، ورق‌های کشتی سازی، ورق‌های مربوط به مخازن ذخیره سازی و مخازن نفت و گاز و همچنین ورق‌های مربوط به خطوط لوله انتقال نفت و گاز در سرویس‌های محیط شیرین و محیط ترش تقسیم می‌شوند.

تولید روزانه ۵ تا ۶ هزار تن ورق

اهدایی تناژ روزانه تولید انواع ورق‌های تولیدی در این شرکت را ۵ تا ۶ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: امسال موفق به شکستن رکورد صادرات به کشور‌های اروپایی را شدیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری جلسات فنی متعدد بین فولاد اکسین خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت لوله سازی اهواز طی سال‌های گذشته تاکنون به تولید ورق‌های API محیط ترش ختم شد.

ورق‌های API محیط ترش یک محصول کاملا ایرانی

به گفته مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان، ورق‌های API محیط ترش یک محصول کاملا ایرانی است که از تولید اسلب‌ها تا تبدیل به لوله در شرکت لوله سازی اهواز در داخل و با استفاده از توان و تخصص نیرو‌های جوان ایرانی انجام می‌شود.

او ادامه داد: تولید ورق‌های محیط ترش برای انتقال نفت از گوره به جاسک است و امیدواریم با این اقدام و تولید این ورقه در داخل کشور خدمتی به صنعت کشور داشته باشیم.

بهرنگ اهدایی اذعان داشت: ورق‌های تولید شده در این شرکت به کشور‌های اروپایی از جمله؛ آلمان، ایتالیا و اسپانیا صادر شده و چشم انداز سال‌های آینده، ادامه صادرات این ورق‌ها به سایر کشور‌ها است.

تولید ورق‌های ۵۶ اینچ ادامه دارد

به مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان، باتوجه به نیاز صنعت نفت و گاز کشور، تولید ورق‌های ۵۶ اینچ نیز ادامه خواهد داشت.

اهدایی درخصوص تاثیر تحریم‌ها بر شرایط کشور اظهار کرد: باتوجه به اعمال تحریم‌ها و جلوگیری از واردات ورق‌های محیط ترش به کشور برای صنعت نفت و گاز و تبدیل آن‌ها به لوله، ۳ شرکت فولاد اکسین خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و لوله سازی اهواز به دنیا ثابت کردند که یک ایرانی همیشه می‌تواند به اهداف خود برسد و توانستیم به هدف خود یعنی بومی سازی این نوع ورق برسیم و در اختیار صنایع مذکور قرار دهیم.

شرکت فولاد اکسین خوزستان تنها گوشه‌ای از اراده فولادی ایرانیان را به نمایش گذاشته است، اراده‌ای که تحریم‌ها دشمن نتوانست کمر را بشکند و بیش از گذشته خود را به دنیا ثابت کرد.

ایران و ایرانی از جنگ و تحریم و فشار‌های اقتصادی نمی‌هراسند، ایران هنوز همان کشور زمان ۸ سال دفاع مقدس که با دلیر مردانی با دستان خالی به جنگ دشمن رفت، اما نه تنها نگذاشت ذره‌ای از خاک زرخیر را به یغما ببرند، بلکه پشت دشمن را به خاک نشاند.

گزارش از ملیحه گریزی نسب

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولاد اکسین شرایط حریم مدیر عامل شرکت فولاد اکسین فولاد مبارکه اصفهان نیاز صنعت نفت و گاز ورق های API محیط ترش لوله سازی اهواز تولید ورق های ۵ مقام مسئول امین ابراهیمی سال های گذشته لوله های گاز برنامه ریزی توان تولید انتقال نفت نفت و گاز شرکت توسعه توسعه ملی بومی سازی انجام شده مورد نیاز ورق عریض تولید شد تحریم ها انجام شد گرید ها لوله ها ۶ اینچ ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی محمدی مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد اهواز پس از مدت یک دوره دوساله مدیریت در این مجموعه با تصمیم مدیران مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران برکنار و امیر وثوقی به جای وی منصوب شد.  

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور نعمتی رئیس اداره سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران و اعضای هیئت مدیره شرکت گروه ملی فولاد ایران در محل دفتر تهران این شرکت برگزار شد.

در این جلسه از خدمات علی محمدی مدیرعامل سابق تقدیر و طی حکمی امیر وثوقی از مدیران سابق بنیاد مستضعفان به‌عنوان مدیر عامل جدید گروه ملی صنعتی فولاد ایران معارفه شدند.  

طی یکسال گذشته کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز خواهان مطالباتی از جمله قرارداد‌های با مدت عرفی و بلندمدت و همچنین اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت بودند که این مطالبات حاشیه‌هایی را در پی داشت.

دیگر خبرها

  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند