Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@02:13:54 GMT

کاشت ۱۵ هزار گونه لاله در فضای سبز آستارا

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۹۶۹۳

کاشت ۱۵ هزار گونه لاله در فضای سبز آستارا

شهردار بندر آستارا با اشاره به اینکه در ۹ ماه امسال اقدامات زیادی در فضای سبز این شهر انجام شده است، گفت: ۱۵ هزار پیاز گل لاله در عید نوروز ۱۳۹۹ برای زیباسازی فضای سبز شهری آستارا کاشته می‌شود.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاشت پیازهای لاله در رنگ بندی‌های متفاوت و زیبا در طرح استقبال از بهار طبیعت از سوی شهرداری آستارا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات کاشت حدود ۱۵ هزار پیاز گل لاله در عید نوروز آغاز می‌شود تا شهروندان و مسافران نوروزی همزمان با فرا رسیدن بهار طیبعت، شاهد شکفتن هزاران گل لاله باشند.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: گردشگران شهر آستارا و شهروندان در فصل بهار با حضور در کنار این گل‌های زیبا و گرفتن عکس یادگاری لحظات و اوقات شاد خود در این شهر را ثبت می‌کنند.

معیتی با اشاره به عملکرد و اقدامات ۹ ماهه واحد فضای سبز شهری شهرداری آستارا، عنوان کرد: در این مدت حدود پنجاه هزار نشاء گل فصلی(بهاره) از جمله جعفری، آهار، گل ناز و پریوش برای زیباسازی آستارا در فضای سبز شهری کاشته شده است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماه نخست امسال خزانه تولید گل‌های فصلی مورد نیاز شهرداری آستارا با ظرفیت تولید بالغ بر دو سوم نشاءهای مورد نیاز، احداث شده است، البته استفاده از تولیدات این مرکز به فصل بهار محدود نبوده و در فصل پاییز نیز گل‌های بنفشه و همیشه‌بهار این خزانه، کاشت شده است.

شهردار آستارا با اشاره به عملیات کاشت حدود یک‌هزار اصله نهال انواع درخت در باغچه‌ها و پارک‌های شهر با هدف توسعه فضای سبز شهری آستارا، گفت: در هفته دولت امسال فضای سبز میدان شهید رجایی و خیابان‌های اطراف آن تکمیل شد.

معیتی به اصلاح گونه‌های گیاهی کوی دانش اشاره کرد و یادآور شد: درختان چنار در طرح سالم‌سازی سفیر امید استفاده شد و نهال درختان مناسب جایگزین آنها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت ۹ ماه گذشته  درختان و شمشادهای فضای سبز شهر به صورت منظم هرس و عملیات چمن‌زنی در فصول بهار و تابستان انجام شده است.

شهردار آستارا به خرید و نصب سطل زباله و نیمکت برای پارک‌های این شهر اشاره کرد و افزود: در این مدت جداول و نیمکت‌های پارک‌ها نیز رنگ‌آمیزی شده است.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 406534

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری حقوق شهروندی شهروند آستارا فضاي سبز شهري بازار گل و گياه درختان شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری آستارا شهردار آستارا فضای سبز شهری فضای سبز شهر فضای سبز گل لاله ۱۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: برای غنی سازی زمین‌های دیم و کاشت درختان مثمر در زمین‌های شیب دار،  طرح توسعه باغات دیم در ۶۲ هکتار از منطقه لامسیرک شهر اردل انجام شد که پس از به اتمام رسیدن گود برداری کشاورزان بصورت خودجوش و با راهنمایی کارشناسان این مدیریت اقدام به کاشت هسته‌های بادام، نهال‌های انگور و انجیر کردند.
وحید طهماسبی افزود: در بازدید از این زمین‌ها ۷۵درصد از هسته‌ها و نهال‌های کاشته شده جوانه زدند.
وی گفت: این طرح شامل ۱۹هزار گود است که در پاییز سال ۱۴۰۲ انجام شده است.
طهماسبی ادامه داد: با اجرای این طرح از هدر رفت آب‌های روان و فرسایش خاک جلوگیری و افزایش تولیدات باغی و اشتغال زایی را به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • بازگشت به دنیای صدا
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • آیین افتتاح بلوار جدید «شورا» در آستارا