Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:26:20 GMT

نساجی-سایپا و فرصت ایجاد حاشیه امن در جدول

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۹۸۵۴

نساجی-سایپا و فرصت ایجاد حاشیه امن در جدول

تیم فوتبال نساجی امروز و در نخستین روز هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور باید در استادیوم شهید وطنی قائمشهر به مصاف نارنجی‌پوشان لیگ برتر که با لباس خاکستری به میدان می‌آیند برود تا از جایگاه دهمی خود در جدول دفاع کند.

شاگردان رضا مهاجری که دیدار هفته گذشته مقابل پیکان را با پیروزی یک بر صفر خارج از خانه پشت سر گذاشتند، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز باید در زمین خانگی از دیگر خودروساز لیگ برتر میزبانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیداری که برای نساجی می‌تواند حاشیه امن بیشتری در پله دهم ایجاد کند و از سوی دیگر امیدواری برای رسیدن به رتبه نهم جدول در هفته‌های آتی و جبران فاصله ۴ امتیازی با ماشین‌سازی تبریز که یک پله بالاتر از نماینده مازندران قرار دارد را افزایش دهد.

مهاجری که از نساجی تیمی تهاجمی و منسجم در دفاع ساخته، در نیم‌فصل دوم با جذب چند بازیکن جدید تلاش کرده نقاط ضعف تیم را بپوشاند و بر توان تهاجمی تیم بیفزاید. تیم مهاجری تأکید زیادی بر پاس‌های پرتعداد دارد و آمارها نیز نشان می‌دهد که به طور میانگین بیش از ۴۵۰ پاس در هر بازی با دقت پاس ۷۸ درصد توسط بازیکنان نساجی ثبت شده که آمار قابل قبول و متفاوتی نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری است.

سرخپوشان قائمشهر با این تاکتیک در نیم‌فصل نخست بازی‌های خوبی ارائه کردند، اما نتوانستند به نتیجه مطلوب برسند. اما نیم‌فصل دوم را با ۲ پیروزی تا کنون پیش آمده‌اند و قصد دارند تا در بازی سوم برای نخستین بار طی فصل قبل و فصل جاری به سومین پیروزی پیاپی برسند.

۳ امتیاز استراتژیک

اهمیت ۳ امتیاز دیدار امروز برای نساجی از این لحاظ است که ذوب‌آهن با یک امتیاز کمتر، یعنی ۱۸ امتیاز، یک پله پایین‌تر از نساجی ایستاده و در صورت نتیجه نگرفتن نساجی و پیروزی ذوب‌آهن در دیدار فردا مقابل تراکتورسازی در تبریز، نساجی باید جایگاه خود را به این تیم اصفهانی بدهد. اما همین موضوع می‌تواند نقطه امنی برای نساجی نیز ایجاد کند. ذوب‌آهن فردا در تبریز و مقابل ده‌ها هزار هوادار تبریزی باید مقابل تیم سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد که هم سخت گل می‌خورد و هم خوب گل می‌زند. بنابراین شکست احتمالی ذوب‌آهن می‌تواند فرصتی برای فاصله گرفتن نساجی از این همسایه در جدول باشد.

نساجی در صورتی که بتواند سایپا را شکست دهد ۲۲ امتیازی می‌شود و به یک امتیازی ماشین‌سازی تبریز می‌رسد. تیمی که اکنون با ۲۳ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارد و شنبه هفته آینده باید در مشهد مقابل شهر خودرو بازی کند. تیمی که روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و توانسته از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود کند.

ماشین‌سازی هفته گذشته در تبریز مقابل سپاهان مدعی و تیم دوم جدول رده‌بندی یک تساوی بدون گل کسب کرد تا نساجی با پیروزی‌اش مقابل پیکان به این تیم نزدیک‌تر شود. بهترین نتیجه ممکن برای نساجی در دیدار روز شنبه شهر خودرو – ماشین‌سازی، پیروزی مشهدی‌ها و باقی ماندن ماشین‌سازی در امتیاز ۲۳ است. به ویژه‌ این که نساجی باید در نظر داشته باشد در صورت پیروزی در هفته‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم که با حریفان پایین جدول رقابت دارد، هفته بیست‌ویکم را باید همین ماشین‌سازی تبریز بازی کند و اگر حداکثر امتیازات را به دست بیاورد، می‌تواند به ایتسادن در رتبه‌ هفتم تا سه هفته آینده نیز امیدوار باشد.

اما همه این معادلات و احتمال‌ها فقط زمانی به کار نساجی می‌آید که بتواند دیدار امروز را در قائمشهر با پیروزی پشت سر بگذارد و پس از آن هم دیدارهای ۶ امتیازی بعدی امتیازی از دست ندهد.

نساجی‌چی‌ها دیدار نیم‌فصل نخست مقابل سایپا را در دیداری نزدیک و پرهیجان و پرگل با نتیجه ۴ بر ۳ واگذار کردند و چیزی هم  نمانده بود که گل تساوی را وارد دروازه حریف کنند. با این حساب می‌توان گفت که شاگردان راه رسیدن به دروازه سایپا را بلد هستند. از طرفی خط دفاع سایپا عملکرد چندان مناسبی در ۱۷ بازی اخیرش نداشت. سایپایی‌ها در این دیدارها ۲۲ گل دریافت کردند. یعنی به همان اندازه که نساجی از حریفان خود گل دریافت کرد و این یعنی دو تیم از نظر دفاعی شرایط تقریبا یکسانی داشتند. با این حال نباید فراموش کرد که شرایط هر دو تیم نسبت به نیم‌فصل نخست تغییراتی کرده است.

خاطر آسوده مهاجری

مهاجری در نشست خبری عصر دیروز اعلام کرد که امروزتیمش را مانند بازی‌های گذشته تهاجمی به زمین می‌فرستد و با برنامه‌ریزی برای مدیریت بازی در زمین سایپا، امیدوار به کسب ۳ امتیاز این دیدار است. البته او فردا «علی شجاعی» که در این فصل ۳ گل برای نساجی به ثمر رساند را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. اما به نظر می‌رسد که با توجه به بازیکنانی که جذب کرده به ترکیب مناسبی رسیده و خلاء حضور شجاعی را در دیدار امروز  می‌تواند پر کند. سرمربی نساجی مهاجری با توجه به خریدهایی که انجام داد شرایط بهتری نسبت به نیم‌فصل نخست در چینش مهره‌ها دارد.

این نکته را نیز باید به امتیازات و برگ برنده‌ای مهاجری افزود که با اضافه شدن «حسین ماهینی» با تجربه به این تیم، خیالش تا حد زیادی از خط دفاع راحت شده است.

او ماهینی را که تجربه حضور در مرکز خط دفاعی را در پرسپولیس دارد در قلب دفاع و کنار «مجتبی بیژن» قرار می‌دهد. «حامد شیری» هم که در بازی قبلی نساجی مقابل پیکان به واسطه حضور ماهینی در خط دفاع، پس از مدت‌ها به پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی برگشت.

 با این تغییر و جابه‌جایی دست مهاجری برای استفاده از «میلاد سرلک» در مرکز زمین و استفاده از «حامد شیری» و «محمدعرفان معصومی» و «محمد میری» به منظور تقویت تیم در مرکز زمین بازتر شده و می‌تواند بنا بر سیستم و ترکیب تیم‌های مختلف نفرات دلخواه را به بازی بگیرد.

مهاجری در خط حمله هم «روح‌الله باقری» فرصت‌طلب و گلزن را دارد که می‌تواند خطری جدی برای دروازه سایپا باشد.

دیدار امروز را «پیام حیدری» سوت می‌زند و «فرزاد بهرامی» و «علیرضا مرادی» کمک‌های او هستند.

نساجی با کسب ۱۹ امتیاز از ۱۷ بازی در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

برچسب‌ها تیم فوتبال نساجی مازندران باشگاه سایپا قائم شهر لیگ برتر فوتبال ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم فوتبال نساجی مازندران باشگاه سایپا قائم شهر لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال نساجی مازندران باشگاه سایپا قائم شهر لیگ برتر فوتبال ایران ماشین سازی تبریز جدول رده بندی نیم فصل نخست دیدار امروز مقابل پیکان برای نساجی ۳ امتیاز لیگ برتر ذوب آهن خط دفاع پشت سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا +جدول

ارقام پیشنهادی فروشنده‌های شاهین دنده‌ای و کوییک GX در اولین روز معاملاتی هفته پنج میلیونی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، شاهین دنده‌ای امروز شنبه هشتم اردیبهشت با رشد قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده و همین تغییر در ارقام پیشنهادی فروشنده‌های کوییک دیده می‌شود.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد امروز به ۷۷۰ میلیون تومان رسید و خرید کوییک دنده‌ای تیپ GX به‌طور متوسط ۴۵۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

شاهین اتوماتیک به‌عنوان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا ۸۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و آنطرف معدود تیبا صندوقدار صفرکیلمتر موجود در بازار به طور متوسط ۳۹۷ میلیون تومان آگهی می‌شوند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ششم اردیبهشت هشتم اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳

۳۴۰ میلیون تومان

۳۴۰ میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱

۳۹۷ میلیون تومان

۳۹۷ میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل ۱۴۰۱

۴۰۲ میلیون تومان

۴۰۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۴۵ میلیون تومان

۴۴۵ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳

۴۴۵ میلیون تومان

۴۵۰ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۵۵ میلیون تومان

۴۵۵ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳

۵۹۵ میلیون تومان

۵۹۵ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲

یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳

یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۷۶۵ میلیون تومان

۷۷۰ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳

۸۶۵ میلیون تومان

۸۶۵ میلیون تومان

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • فرصت ویژه برای پورحمیدی/ دروازه بان تراکتور صدرنشین می شود؟
  • تمرین، تمرکز، انگیزه: خالدآبادی آماده اولین حضور!
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • ذوبی‌ها برای بازی با نساجی آماده شدند (عکس)
  • بسکتبال NBA | این لیگ خوب است چون همه فرصت انتقام گرفتن دارند!
  • یک موقعیت استثنایی دیگر به خطا رفت
  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد؟
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران